Hvilken Malle er din favoritt.? (side 13)

Jeg har kjøpt meg en gruppe l-128 for en stund siden jeg også som jeg hadde håpet på å drette. Ser at det ikke har skjedd så mye av det. Men moro om det går. Selv har jeg dem jo i selskaps akvariet. Og har først lagt ned en hule i dag. Tenkte de skulle få opp størrelsen litt. Så får man jo se hva som skjer med tiden.
Absolutt denne skummle her:
Bruno Pleco L-077!!! Love it
DahAquaMan
Absolutt denne skummle her: Bruno Pleco L-077!!! Love it

Flott malle det der, men ikke særlig skummel.

L25 er riktig skummel. Den ser rett og slett ond ut
Håvard Støre Andresen
[QUOTE=DahAquaMan]Absolutt denne skummle her: Bruno Pleco L-077!!! Love it

Flott malle det der, men ikke særlig skummel.

L25 er riktig skummel. Den ser rett og slett ond ut

Morra mi syntes Bruno pleco er skummel hun holdte på og pisse på seg når hun så den i karet mitt idag :P (fikk den idag)
Er ikke det scarlet? syntes den er søt jeg
Den er råflott, men de reflekterende øynene ser ganske diabolske ut.
Håvard Støre Andresen

Har alltid syntes den ser djevelsk ut, ja!

Nydelige maller Andreas! L-128 er en av mine favoritter (sammen med L-46 og L-200).
Håvard Støre Andresen

Må si meg ganske enig i det ja.. Den er jo rett og slett RÅ :=)

alfen50
Jeg har kjøpt meg en gruppe l-128 for en stund siden jeg også som jeg hadde håpet på å drette. Ser at det ikke har skjedd så mye av det. Men moro om det går. Selv har jeg dem jo i selskaps akvariet. Og har først lagt ned en hule i dag. Tenkte de skulle få opp størrelsen litt. Så får man jo se hva som skjer med tiden.

Jeg har en 900 L som jeg skal prøve og drette disse i. Akvariet er ikke klart enda. Fiskene går i et artsakvarie hos Morten Kirkevåg les mer om det her.

Jeg må vel bare ta tiden til hjelp og se hva som skjer.

Den minste er 100mm, og den største er 143mm.

Andreas Bjørvik
L-128
Hos meg går de om dagen i en 240 liter med noen sjokolade ciklider på oppforing. Får jo se om det går i et større akvarie med tiden. Men de vokser godt her hos meg. Høres jo også ut som vi har ca samme størrelse på fisken. Endret litt i dag, og den største ryddet seg raskt plass under en rot. Har også en hule i akvariet. Men ingen ser ut til og like den. Ellers har jeg en fluval 405 filter, og 2 små sirkulasjonspumper.
L-025
Noen bilder av min L-025. Den er veldig skummel med de øynene ja.

E
Inaktiv bruker
jeg DIGGER alle slaGS MALLER
Panaque sp. "shamper"
Takk til Jørn Kåsa som har hjulpet meg med å skaffe to pene Panaque sp. "shamper".
Dette er dyr fisk som ikke så ofte sees i handelen. Disse sendes til det asiatiske markedet, hvor prisene er meget høye.
Kan skilles fra andre arter ved at de har en tynn gul søm ytterst i rygg- og halefinne, samt gule flekker ytterst på de andre finnene. (sees ikke så tydelig på bildene, da fisken nesten kommer rett fra elven i Peru)

E
Den der var bare helt nydelig. Grattis :P
Hvor stor er den du har der?

Andreas
Synst L-200 og royal pleco er flotte. Skal skaffe meg disse når jeg får 350 literen i gang
Andreas Bjørvik
Den der var bare helt nydelig. Grattis :P Hvor stor er den du har der? Andreas

Det er to forskjellige, men begge er i underkant av 20cm, med hale.

E
Da har mine L-180 startet produksjon. Er vel en plass mellom 25-30 stk.

Pappa.

[External Image]

Mamma.

[External Image]

Yngel 1 dag gammel.
[External Image]

Normalt lar jeg yngel gå lamme foreldrene, så jeg får ikke med meg så mye av de 14 føste dagene. Dette var en kar som kom på utsiden av hulen, så jeg la den i en yngelkasse. Artig å se hvor fort de forandrer seg. Allerede i dag(dag 2) begynner man og se anntydning til farger. Plommesekken er betydelig mindre allerede.
Lever denne tråden enda :P

Det var noen fine maller du har der Bengt.

Gratulerer med yngel, var det vanskelig å få de i lek?

Andreas
Fargene (prikkene) minner meg om L-182, som også er ei kul malle. Jeg har ett eksemplar av denne, og jeg er meget forelsket i den. Bare synd at malla også er temmelig sky. Jeg skulle gjerne hatt en frue til kompisen. Det hadde vært utrolig morsomt å se monsteret i lek!

Lykke til som fosterpappa!
Andreas Bjørvik
Lever denne tråden enda :P Det var noen fine maller du har der Bengt. Gratulerer med yngel, var det vanskelig å få de i lek? Andreas

De var kjempe vanskelig

Det var vel egentlig ikke planlagt enda. Har hatt disse i discuskaret. Planen var at jeg skulle flytte dem i en egen 160 liter denne uka, for og begynne prosesen.

Det som jeg tror var utslagsgivende, var at jeg tømte over halve discuskaret for vann siden jeg sliter med en bakvegg full av skjeggalger. Karet stod en 8-9 timer nedtappet slik at skjegg algene skulle tørke ut. Fylte så opp med vann igjen. Dette er en uke siden.

Så jeg flyttet hula med far og egg over i 160 literen, ser ut som det bare gikk storveis.
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap