Tropheus Bilder (side 13)

Det snør som tusan og jeg som skal til Sverige i morgen å hente fisk.
Godt at du er gammal rallybil sjåfør da roger!!
Kristian Hennig
Da var kirsebærene bestillt, 720L innkjøres og det er snart helg.. Livet smiler! Stigger; Snakket med kent på ciklidhobby i dag,. Kirsebær er og få tak i sjøodlet, men sinnsykt dyre 250 kr stk for 5-7 cm.. Hvordan går det badat?! Er så stille fra den fronten om dagen!

Hei, regner med at kommentaren om kirsebærene var rettet mot meg da det var jeg som spurte om de?
Wow, 250 kr for sjøavlet ja det må jeg si var en stiv pris.. Nesten så man kunne heller ha kjøpt seg noe viltfanget i stedet..

Du har bestilt deg kirsebær selv sier du? Hvor mange har du bestilt, og evnt. er det so, vf eller? Har du bestilt selv gjennom Kent? Beklager hvis det ble mange spm her men har lett etter denne varianten lenge selv.
Ser også at du har en gruppe med vf ikola, blir det noe yngel fra de om dagen? Er jo et godt alternativ til kirsebær...

Mvh Martin
martin spec
[QUOTE=Kristian Hennig]Da var kirsebærene bestillt, 720L innkjøres og det er snart helg.. Livet smiler! Stigger; Snakket med kent på ciklidhobby i dag,. Kirsebær er og få tak i sjøodlet, men sinnsykt dyre 250 kr stk for 5-7 cm.. Hvordan går det badat?! Er så stille fra den fronten om dagen!

Hei, regner med at kommentaren om kirsebærene var rettet mot meg da det var jeg som spurte om de?
Wow, 250 kr for sjøavlet ja det må jeg si var en stiv pris.. Nesten så man kunne heller ha kjøpt seg noe viltfanget i stedet..

Du har bestilt deg kirsebær selv sier du? Hvor mange har du bestilt, og evnt. er det so, vf eller? Har du bestilt selv gjennom Kent? Beklager hvis det ble mange spm her men har lett etter denne varianten lenge selv.
Ser også at du har en gruppe med vf ikola, blir det noe yngel fra de om dagen? Er jo et godt alternativ til kirsebær...

Mvh Martin

Heija! Det var rettet til deg,.. Går i surr med navn jeg
250 kr før SO er en vannvittig pris.. Grunnen til dette er visst at det er veldig vanskelig å få tak i viltfangede for tiden.. Da ser dammene sitt til og sette prisen opp på sine sjøodlede..

Vet ikke om du vil kjøpe noen viltfangede i stedet, huff de var alt for dyre,. De absolutt dyreste tropheusene jeg noensinne har kjøpt.. De er dobbelt så dyre som andre viltfangede..Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg kjøper dem.. En annen bakside er at jeg kun får kjøpe 20 stk (egentlig ikke en bakside med den prisen!)
De er plukket ut fra den siste ladningen med kirsebær fra sjøen,. Svensken brukte 3 timer på og plukke de ut fra over 300 fisk så forhåpningene er store for og si det sånn! Rødfargen var visst som ekte kirsebær.. De kommer via tyskland..

Pga det utlegget jeg får over er ikolaene mine til salgs hvis jeg får den prisen jeg syns de er verdt.. Hadde et bud på 7500 før jul, men jeg ble ikke ening med meg selv om og selge de da.. Nå er jeg nesten nødt hehe.. skulle vært millonær!! Jeg har bestemt meg for og selge de over 6500,- Det virker kansje mye, men det er en vannvittig fordeling med 2-3 hanner og resten fruer.. De produserte i november 80 yngel.. Som jeg tok knekken på med en pumpe som filteret falt av( Har noen igjen, men ikke nok til en respektabel gruppe..

Hvis du er intressert i dem må du bare ringe med på mobilen hvis du vil, 45202043..

her er noen bilder;
http://s158.photobucket.com/albums/t84/dorapeach/
Heisan.
Slenger meg på med et spørsmål jeg og.
Hvor mange fisk bestå Ikola gruppen av ?
Mulig du har sagt det lenger tilbake i denne tråden. (gidder ikke lete)

Stig J.
stigger
Heisan. Slenger meg på med et spørsmål jeg og. Hvor mange fisk bestå Ikola gruppen av ? Mulig du har sagt det lenger tilbake i denne tråden. (gidder ikke lete) Stig J.

mener det var 19-20 fisk.. fra 12-14 cm store..
Ikolagruppen består av 3 + 16 individer.
I kveld leker dem som gale...
Roger Kaasa
Ikolagruppen består av 3 + 16 individer. I kveld leker dem som gale...

Hmm...hmm...hmm!
Det frister veldig!
Merk at lommeboka mi sitter litt løst.
Det er ikke så lett å få tak i populære VF sp. artene grunnet urolighet i disse landene. Derimot avling finnes. Jeg ser det som litt komisk at eksportpris på Moorii fra fangsplass er høyere enn sp. artene men her i landet så snudde det hel om. "Kjøperen bestemmer" heter det vel!
badat
[QUOTE=Roger Kaasa]Ikolagruppen består av 3 + 16 individer. I kveld leker dem som gale...

Hmm...hmm...hmm!
Det frister veldig!
Merk at lommeboka mi sitter litt løst.
Det er ikke så lett å få tak i populære VF sp. artene grunnet urolighet i disse landene. Derimot avling finnes. Jeg ser det som litt komisk at eksportpris på Moorii fra fangsplass er høyere enn sp. artene men her i landet så snudde det hel om. "Kjøperen bestemmer" heter det vel!

Det er nok delevis rett det du sier, men det er prisene fra sjøen som igjen bestemmer prisene til importørene og så vidre.. sp. (de ennå ikke beskrevet artene) er et ganske vidt begrep. Det som er med sp.black katogorien; som holder seg nord i tanganyika, ved Burundi, Tanzania og nord Congo er at situasjonene i landene er meget urolige. Har hørt historier om hele fangstteam som ikke har kommet tilbake, utlendinger som har dykket har blitt fratatt pass, klær, dykkerutstyr og sendt ut på sjøen i en trebåt, kliss naken.. Det sier seg selv at fisk fra disse lokasjonene blir vanskeligere og få tak i da.. En fiskekamerat av meg prøvde og få med seg et team opp nord, men de nektet.. Han fikk ikke lov til å reise alene engang..

Kirizaen og bemba fks, en tidligere ganske lett variant og få tak i viltfanget, er nå nesten helt umulig.. Man kan få kjøpt grupper som ble importert for mange år siden, men etter det jeg kjenner til har det ikke blitt exportert ekte viltfanget fisk fra de lokasjonene på mange år. Oppe på jessheim går det en av de siste viltfangede bembagruppene som har kommet til skandinavia,.. Malawi AB fikk inn noen kiriza i 05 og disse er de siste jeg har hørt om som har blitt exportert.. Men noen useriøse butikker har alltid hatt mindre viltfangede fisk fra disse lokasjonene, til en rimlig penge.. montro om de har på seg badebukse(en ekte badat kommentar

Kirsebær derimot, har alltid vært tilgjengelig, men de siste to årene har det vært lite og få tak i.. Foruten sjøodlet fra Brichards dammanlegg.., Og smartingen brichard har selvfølgelig vært lur nok til og sette opp prisen på disse fiskene.., noe de egentlig fortjener for sjøodlete kirsebær fra brichard er noe av de mest perfekte du får i tropheus verdenen! Alle "kirsebærene" er som stemplet på kroppen, perfekt plassert med kraftig rødfarge..

*må ut med hunden, fortsetter etterpå *
Det frister her også, men lommeboka sitter ikke like løst hos meg om dagen. Har hatt bikkja på service i dag.. 3000 spenn, viser seg at stakkarn har kne og hofteproblemer.
Så jeg må nok avstå fra dine vf ikola Kristian, selv om jeg må innrømme at de er ganske så fine. Av en eller annen grunn er jeg svak for "black" variantene, det skyldes nok de sterke kontrastene i fargene.

Bladde forresten igjennom bildene jeg har lagret på pcn, og jaggu fant jeg ikke noen bilder med tropheus. De er riktig nok ikke av den beste kvalitet, men dere ser hva det illustrerer. Det er fra mitt gamle oppsett av 375 literen med ikola f1, hadde 30 stk i 2005.
martin spec
Det frister her også, men lommeboka sitter ikke like løst hos meg om dagen. :-) Har hatt bikkja på service i dag.. 3000 spenn, viser seg at stakkarn har kne og hofteproblemer. :-( Så jeg må nok avstå fra dine vf ikola Kristian, selv om jeg må innrømme at de er ganske så fine. Av en eller annen grunn er jeg svak for "black" variantene, det skyldes nok de sterke kontrastene i fargene. Bladde forresten igjennom bildene jeg har lagret på pcn, og jaggu fant jeg ikke noen bilder med tropheus. De er riktig nok ikke av den beste kvalitet, men dere ser hva det illustrerer. Det er fra mitt gamle oppsett av 375 literen med ikola f1, hadde 30 stk i 2005.

He..he... snart kan du selge Bempa yngel så kommer du sterkere tilbake da Martin. Ikolaene dine på bilde er knallfine. Stor og tydelig strippe. Ikola står på min ønskeliste, ha bare et problem.... og det vet du.
Syns black variantene er drittkule selv.. De er på en slags rar måte mye tøffere en de andre synes jeg.. Ikolaene kommer til og klare seg fint hos meg blir mye yngel om ikke lenge, så snart er det yngel og få kjøpt!
Ikolaer er forresten ikke veldig dyre, de pleier og ligge på samme pris som de fleste andre varianter.. Det er bare så synd at det ofte er siste rest som er å få tak i..

Vetrinærregninger er ikke gøy! Hadde ei tispe som ble avlivd pga ekstrem allergi i fjor.. 17 ganger til vetrinæren,. Godt oppdretteren(som sto som eier) hadde en godt betalt jobb..

Hvilken rase er det du har?
Har forresten opplevd den siste uka at gruppen med pembaene har oppført seg merkelig. Var engstelig for at de hadde fått soten, de har ikke vist sine fulle farger, vært redd når jeg beveger meg mot karet og ikke hatt den apetitten de vanligvis pleier å ha. Det hele begynte forrige søndag da jeg foretok det ukentlige vannskiftet. Det viste seg imidlertid i går da jeg tilfeldigvis måtte stikke hendene ned i akvariet at jeg merket at temperaturen ikke var optimal. Jeg hadde selvfølgelig glemt å sette i varmekolben etter vannskiftet og siden akvariet står i en kald kjeller forstod jeg raskt hva som var feilen. Akvarie har nå fått sin ideelle temperatur og fiskene er igjen i full vigør, noe som har resultert i to nye tygg.
hehe, godt det bare ikke er meg som har gjort den feilen Nå er heldigvis mine kar i leilgheten.. Blir sikkert mye tygging nå,.. Et kjent avlstriks det der,. og senke tempen en periode, for og så øke den med en påfølgende vannskift..

"montro om de har på seg badebukse(en ekte badat kommentar"

Håper du ikke tok den ille opp badat! Er bare at du har noen artige kommentarer iblant !
Martin; Hadde du kjøpt de pembaene hos kent? i såfall tror jeg at de kommer fra svensken som jeg handler av.. Den rødfargen når du holder fisken i hånda er det ikke mange som har..
Kristian Hennig
Syns black variantene er drittkule selv.. De er på en slags rar måte mye tøffere en de andre synes jeg.. Ikolaene kommer til og klare seg fint hos meg;) blir mye yngel om ikke lenge, så snart er det yngel og få kjøpt! Ikolaer er forresten ikke veldig dyre, de pleier og ligge på samme pris som de fleste andre varianter.. Det er bare så synd at det ofte er siste rest som er å få tak i.. Vetrinærregninger er ikke gøy! Hadde ei tispe som ble avlivd pga ekstrem allergi i fjor.. 17 ganger til vetrinæren,. Godt oppdretteren(som sto som eier) hadde en godt betalt jobb.. Hvilken rase er det du har?

Har selv en Jack Russel Terrier hanne på 13 mnd, det viste seg at han har et noe svakt hofteledd på det ene bakbeinet og litt knudrete kneledd på høyre bakbein. Han er ikke sterkt plaget av det ingen operasjon enn så lenge, hopper bare over et par skritt med en av bakbeina til tider. Ser ganske så komisk ut, men det er jo godt å få sjekket det opp i tide så man er forberedt på det.

Legger også med et bilde av Melvin som han heter.

Svært så pratsom man blir etter noen glass med vin i dag...
Har du drukna i pembaene dine roger?
Rart det der! Ingenting er bedre en troffesnakk og litt cognac

Jeg har en Ridgeback hann på 4 år som er noen kilo tyngere en Melvin

Ang. pembaene så er de kjøpt hos Kent, noe mer vet jeg ikke om de. Skal spørre neste gang jeg snakker med ham. De ble kjøpt av ren innpuls da jeg egentlig hadde tenkt å kjøpe en gruppe med kirsebær han hadde gående for noen mnd siden. Det viste seg at kirsebærene var overmodne(hvis man kan si det sånn).. Og var ikke aktuelle for min del, han hadde også pembaer i fin size men det var faktisk mest og sterkest farge i de ungfiskene jeg ende opp med å kjøpe. Vet kanskje hvordan det er? Vanskelig å kjøre hjem tomhendt..
Det går jo ikke ann det.. Har kommet hjem med litt forskjellig selv.. Vet at kent kjøper mye pembaer av svensken, og de har en sinnsyk rødfarge.. Roger fikk med seg tre hanner når han var der sist, og de må jeg innrømme er det mest fargesterke jeg noen sinne har sett...
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap