Peru 07 (side 13)
Åh, så gøy å høre fra dere! Tenker på dere hver eneste dag, og håper dere har det supert!! Kan det være C. melanatoenia dere har funnet? Blir spennende å se, men håper selvfølglig på litt bilder etterhvert. Håper kroppen er på lag med deg Jørn. Skal se du fikk re-satt hele systemet med den ålen, slik at du er kvitt epilepsien ;0)
Artig episode for oss som leser den, men jeg tror jeg hadde fått totalt hetta både av ål og slange!
Har fått fri fra jobb den 30. så jeg er klar som ett egg!
Klem.
Artig episode for oss som leser den, men jeg tror jeg hadde fått totalt hetta både av ål og slange!
Har fått fri fra jobb den 30. så jeg er klar som ett egg!
Klem.
Postet 13.09.07 kl 10:38
GryÅh, så gøy å høre fra dere! Tenker på dere hver eneste dag, og håper dere har det supert!! Kan det være C. melanatoenia dere har funnet? Blir spennende å se, men håper selvfølglig på litt bilder etterhvert. Håper kroppen er på lag med deg Jørn. Skal se du fikk re-satt hele systemet med den ålen, slik at du er kvitt epilepsien ;0) Artig episode for oss som leser den, men jeg tror jeg hadde fått totalt hetta både av ål og slange! Har fått fri fra jobb den 30. så jeg er klar som ett egg! Klem.
Hygglig aa lese.Har tatt meg en fridag mens H og T er aa besoker en slangefarm.Vi har ogsaa vert i Ronnys maanesjo og fanget noen Apistoer til Ronny.Corrydoras Sycheri og Atropersonatus(Har mistet brillene+dysleksi saa rett meg)Kopeina red,Agazisii,Apisto med gule finner og under haka.2 svarte tydelige striper paa siden.Biteniata?En annen jeg tror er Huascare.
+en jeg tror er en Agazisii variant,men maa studeres nermere for jeg kan si det sikert.En rodskuldret og rodstripete Heros.Flere jordspisere.Peru Blach.
Masse Ottocinchlus.Noen meget spessielle Grenmaller,Knurremaller++++
Har provd aa sette in kortet,men for ikke lastet bildene(Skal jobbe videre med dette).Terje har tatt masse bilder og film.Noen av de er MEGET bra.
Har akurat spist Kaimanpolse til lunch.Deilig.
Sees
Jorn
Postet 13.09.07 kl 17:35
Postet 13.09.07 kl 23:00
Postet 14.09.07 kl 19:16
Postet 14.09.07 kl 19:18
Postet 14.09.07 kl 22:00
Postet 15.09.07 kl 23:17
Pekoltia.
I dag er verdens fineste Pekoltia dratt opp av Rio Momon.Gled dere til 30/9.
Gronnprikete Ancistrus er ogsaa fanget inn++++++
Sees Jorn
Gronnprikete Ancistrus er ogsaa fanget inn++++++
Sees Jorn
Postet 15.09.07 kl 23:22
Zalsa.
I kveld er det Zalsa.Skal prove aa faa filmet Henrik og selge opptaket til CNN.
Jeg kommer til aa bli rik.
Noen som har hort fra Sulawesi?
Vurderer aa ta noen dager oppover Rio Tigre etter Tarapoto.
Jorn
Jeg kommer til aa bli rik.
Noen som har hort fra Sulawesi?
Vurderer aa ta noen dager oppover Rio Tigre etter Tarapoto.
Jorn
Postet 15.09.07 kl 23:27
Endret: 15.09.07 kl 23:29
Postet 15.09.07 kl 23:40
Erlend D BertelsenDette høres bra ut Jørn. Jeg er spent på om dere klarer å få med noen [I]Pseudohemidon apithanos[/I]. (den grenmalla som blir kalt Camelon) E
Har fanget 1,men kan faa kjopt noen til.De er sjeldene og dyre.Har ogsaa faat tak i en L-204 hvor den forre halvparten bestaar av tynne hvite streker uten monster.Utrolig fine,men grisedyre selv her.Asia er ville etter disse 2+ "Shamper".
Faar naa lagt inn bilder i dataen,men linjene er altfor trege til aa transportere de.Dere maa nok vente.Jobber med aa faa sendt noen CW-016 fra Madre de Dios.Har veldig lyst paa de.
Pekoltian fra Rio Momon er helt rod med mork brune striper.Nydelig.
Fikk ogsaa noen bladfisk.Pella blader med grenmalleegg paa. De klekte paa hjemvegen.Morsomt.Haaper de overlever til de kommer hjem.Fikk ogsaa noen voksene eksemplarer-
Gled deg til neste aar Erlend,da er det din tur.
Har en ide om aa vere her et par mnd til neste aar og hjelpe folk som vil fiske med fangstutstyr,fiskere,sjaaforer,baater, biler,mat,hotell, logistik.Kort sakt ordne alt.Da kan man rekke utrolig mye paa fjorten dager.Hvis noen er innteresert saa ta kontakt naar jeg er kommet hjem.
Fra Tarapoto kjorer vi til Landsbyen Juanjuy.Hvis noen har tilgang til google eart og finner den saa legg ut bilde her.I morgen blir det en viledag.Drar vel ut til Stingray og ser over fisken vaar,deriblant ca 40 "Green Lazer" og "Goold streep"
Sees 30/9
Jorn
Postet 16.09.07 kl 02:45
Postet 16.09.07 kl 11:31
Postet 16.09.07 kl 13:29
Hviledag.
EEee gaarsdagen(kvelden)tor jeg ikke referere noe fra.Vi forbigaar den i all stillhet tror jeg.Ligger trusler om soksmaal i lufta.Maa pakke for Tarapoto i dag.Reiser i morgen.Ingen som har finni det paa Google Eart?
Har ikke klart aa finne den cikliden vi fanget i fjor i kopeinadammen,enda vi har forsokt to ganger.
Naa gaar jeg i svommebasenget(30g) og koser meg med en ?
sees Jorn
Har ikke klart aa finne den cikliden vi fanget i fjor i kopeinadammen,enda vi har forsokt to ganger.
Naa gaar jeg i svommebasenget(30g) og koser meg med en ?
sees Jorn
Postet 16.09.07 kl 17:09
Postet 16.09.07 kl 17:53
Endret: 16.09.07 kl 17:53
Postet 16.09.07 kl 17:57
Postet 20.09.07 kl 10:54
Himmelen.
Kjere Erlend.Du skulle vert med.Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne.
Den forste fisken var en Panaque ingen av oss har sett for,heller ikke Francisco.Saa folger en "vanlig" paa ca35cm.Derretter en haug med "Shamper"
SAA mine damer og herrer.En ny Pekoltia.Den desidert fineste jeg har sett.Den blir omtrent 6cm paa det storste.Ancistrus,Locridae,Galaxi.
Naturen her er helt ubeskrivelig.I 600m hoyde er klimaet perfekt.
Vi er naa tilbake i Tarapoto.Skal ut aa lete etter en Ottocinclus som er nyoppdaget.Helt krittvit med stiper paa halen.
Reiser til Iquitos i kveld.
Sees 30/9 Jorn
Den forste fisken var en Panaque ingen av oss har sett for,heller ikke Francisco.Saa folger en "vanlig" paa ca35cm.Derretter en haug med "Shamper"
SAA mine damer og herrer.En ny Pekoltia.Den desidert fineste jeg har sett.Den blir omtrent 6cm paa det storste.Ancistrus,Locridae,Galaxi.
Naturen her er helt ubeskrivelig.I 600m hoyde er klimaet perfekt.
Vi er naa tilbake i Tarapoto.Skal ut aa lete etter en Ottocinclus som er nyoppdaget.Helt krittvit med stiper paa halen.
Reiser til Iquitos i kveld.
Sees 30/9 Jorn
Postet 20.09.07 kl 16:49
Postet 20.09.07 kl 17:13
Ny Corrydoras.
Har finni en helt ny Corrydoras.Utrolig men sant.Utrolig morrsome farver og monster.Storelse som Sterbay.
Ottocinclussene hadde Francisco noen faa av for 2 aar siden.Ikke sett de siden.Utrolig pene.
Ny Apistogramma fra Tarapoto.Ingen av oss har sett noe som lingner.Heller ikke Francisco.Gleder meg til aa prove aa drette paa den.Fant desverre bare noen faa.
Dette er virkelig et eldorado for de som leter etter nye arter.
Utvilsomt den mest spekktakulere turen jeg har vert paa.(ogsaa den dyreste)
Overnattingene i Indianerlandsbyen er en historie for seg.
Har ogsaa drevet med rafting her.Ekstremt.Utrolige bilder.
Synd paa Tor og Morten som mistet fisken.Det slipper vi,da Francisco ordner eksportpapirer i tilfelle vi blir stoppet.
Har tatt hundrevis av bilder saa gled dere til foredrag paa Amazonastreffet.
Francisco har tillbudt meg aa laane hans PC med bredband for aa legge ut bilder,men det blir for mye styr.
I morgen skal vi til Rio Itaya.Har droppet Rio Tigre.
Sees 30/9 Jorn
Ottocinclussene hadde Francisco noen faa av for 2 aar siden.Ikke sett de siden.Utrolig pene.
Ny Apistogramma fra Tarapoto.Ingen av oss har sett noe som lingner.Heller ikke Francisco.Gleder meg til aa prove aa drette paa den.Fant desverre bare noen faa.
Dette er virkelig et eldorado for de som leter etter nye arter.
Utvilsomt den mest spekktakulere turen jeg har vert paa.(ogsaa den dyreste)
Overnattingene i Indianerlandsbyen er en historie for seg.
Har ogsaa drevet med rafting her.Ekstremt.Utrolige bilder.
Synd paa Tor og Morten som mistet fisken.Det slipper vi,da Francisco ordner eksportpapirer i tilfelle vi blir stoppet.
Har tatt hundrevis av bilder saa gled dere til foredrag paa Amazonastreffet.
Francisco har tillbudt meg aa laane hans PC med bredband for aa legge ut bilder,men det blir for mye styr.
I morgen skal vi til Rio Itaya.Har droppet Rio Tigre.
Sees 30/9 Jorn
Postet 20.09.07 kl 23:13