Mange bøtter vann.. (side 13)

Blir det innvendig bakgrunn på deg??
Lager du selv eller blir det ferdig?
lager selv, skal prøve hvertfall :p så får vi se om det blir vellykket eller ikke :p

tømming av karet blir en jobb i seg selv, har kuhlii ål, neontetra og reker. ingen av delene er enkle å fange :p må jo og fiske opp diverse sneiler, sette opp ei bøtte til plantene, etc. begynner kanskje så smått imorgen, en kollega skulle ta med stein, hvis hun husket det. det var grått og vått så jeg gadd ikke gå på strendene på karljohansvern å titte :p
Har noe lavastein til overs hvis du vil ha Kuhliiene mine likte det veldig godt ihvertfall
Vel du trenger jo ikke tømme karret før bakgrunnen skal inn, så det er jo ikke noe stress ennå.
wel, uten å tømme karet, ingen bakgrunn. dropper isoporen og limer rett og slett sand og stein på glassveggen (godt med silicon seff, ingen direkte kontakt mellom glass og stein. karet er lite, så isopor vil bygge ut vel mye. har fin rådasand, biltemasand og noe smått svart grus, foreløpig. om det blir pent aner jeg ikke, men det skal prøves :p

er på utkikk etter små flate stein, lavastein vil bli litt for skarpt, men takk for tilbudet
Du vet de har sånn stein i oransje, grønn og blå på maxizoo, det hadde de iallefal før. Kanskje du kan få litt biter derfra?? (du vet sånn som har falt av de store bitene)
ja, skal se om kollegaen min har med stein på jobben imorra, ellers blir det nok en liten busstur. vil helst ha så naturlig stein som mulig dog, liker ikke glorete ting :p
bare jeg må være hjemme til kvelden da mamma skal på foreldremøte og mormor på syklubb før mamma kommer hjem... uheldigvis er ikke søsknene mine store nok til å greie seg selv ennå :p
Slipper heldigvis det når jeg er nest yngste i flokken min, min yngre søster har til og med ei datter selv, så det sier jo litt.
De er ikke glorete, men naturlig farget, er en slags spesiell stein som har flere farger i lag, jo den er rosa oxo. Ikke knasj rosa, men dyp lillarosa, med iallefal guloransje og hvitt. Det jeg skrev istad er ikke de riktige fargene, husket litt feil.
Skal du lete etter stein i Vestfold (Horten er vel fortsatt der?) så var det mye info her:


hmm, pc'n min skrudde seg av midt under denne posten, så får fortsette :P

Rombeporfyr er flott lavastein som kan være helt flat og glatt, så hvis du finer den er det absolutt noe å ha i akvariet. Jeg har noe av det her i mitt akvarium også, helt til venstre her.
vel, de er mine halvsøsken på 4 og 8 år.. er et lite aldershopp der :p

og den artikkelen hadde jeg faktisk ikke lest. mitt prosjekt blir dog litt annerledes, da jeg ikke har plass til så store stein, har røtter og andre tin som tar plass :p men, får se åssen det blir. blir det ikke pent, neivel, da har man lært til neste gang :p
oppdaterte posten nå, pc'n reboota midt i posten:P så står en del mer der.Morro med halvsøsken da har samme aldersforskjellen til min minste søster jeg og
jeg har ikke bil, så å farte rundt å lete etter stein med buss blir heller slitsomt. en svipptur til larvik sykehus for en uke siden tok med 8 timer :p
Hvilket kar er det du tenker på å gjære det med?? Det store regner jeg jo egentlig med siden du må ta ut fiskene og det lille er rekekar. Hvor stort er det igjen?? Han viser jo på en 73 liter, så det går jo ann.
Så spennende med bakgrunns-prosjekt Håper det blir masse bilder og masse gode ideer jeg kan stjele uten blygsel
Da blir det litt vanskelig ja :P
Men blir sikkert fint Må ikke silikonen tørke lenge?
karet er 64 litern min, med både fisk, snegler og hovedsaklig amanoreker pluss en enslig blindpassasjer av en neocaridina sp reke. og det ser fint ut i 73 litern, men han har da ingen digre røtter el lignende, som jeg har. jeg har heller ingen mulighet for å dele stein i to med mindre jeg slenger dem i bakken ute :p

bilder skal bli, jeg har jo nesten giftet meg med speilrefleksen :p
bare så drit at jeg har vondt i armene nå. senebetennelse trenger jeg absolutt ikke, har jo nettopp hatt ei uke vekk fra jobben, + legetimer og tannlegetimer og BLÆ.
og vanskelig å jobbe i karene og. kan jo ikke smøre meg med kremer og slikt, det kommer jo i vannet...


tror det står 2 dager herding på den siliconen. er akvariesilicon fra akvastabil. gjennomsiktig, ikke svart
Oki.
Stein er overraskende lett å dele :P særlig stein som trekker til seg vann. Hvis det er en stor sprekk i dem kan du fylle den med vann og legge det i fryseren, og så gjenta et par ganger, så vil den nok sprekke. Det er ihvertfall sånn stein sprekker i naturen
men det var det med rette flater da :p men men, får se hva jeg får tak i. balja er for øyeblikket oppbevaringsplass for den utvendige pumpa, må tømme den og få skyllt den litt
Blir vel sånn ca rette flater, +-90 grader :P Ellers er jo vinkelsliper flott å bruke
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Torgersen
Reklame for plussmedlemskap