Tom sin akvaverden:) (side 13)

Og endelig fikk man tatt noen dugelige bilder av ynglene på L-066

[External Image]

[External Image]
Fikk også tatt noen bilder av mine Gymnogeophagus rhabdotus "Blue neon" fra Uruguay, de begynner å komme seg nå. BAre å glede seg til dem kommer i leksdrakt

Hann:

[External Image]

[External Image]

Hunn:

[External Image]
Flotte bilder og flotte fisk. Tygger hua på siste bildet eller er hun slik til vanlig? Virket "slapp" i under leppa....
LOFFA
Flotte bilder og flotte fisk. Tygger hua på siste bildet eller er hun slik til vanlig? Virket "slapp" i under leppa....

Takk Loffa, blei litt bedre bilder med det nye kameraet gitt

Disse er ikke munnrugere, men hun har akkurat tatt seg en jafs med sand i munnen. Er vel noen godsaker i sanda da vel :P
Flotte L-066 yngel! Er foreldrene like flotte?
Pål
en av de som ser sulten ut på ett L-066 yngel. Hehe

Flotte bilder og fisk.
Hvor mange har du av Gymnogeophagus rhabdotus?
Dyr å få tak i?

Espen
Pål sine fisker
Flotte L-066 yngel! Er foreldrene like flotte? Pål

Ja det vil jeg jo si Går minst to kull med yngel i karet nå, men de er ikke akkurat noe ræsere når det kommer til å vokse da hehe.
Black_Flys
en av de som ser sulten ut på ett L-066 yngel. Hehe Flotte bilder og fisk. Hvor mange har du av Gymnogeophagus rhabdotus? Dyr å få tak i? Espen

Ja det bilde blei litt kult, men de har ennå ikke prøvd seg på noen av malle ynglene så vidt jeg har fått med deg.

Jeg har 5 stk av de, og jeg har fått tak i dem av venner som har fanget disse. Så prisen snakker vi ikke om :P
Så VF L066 på en dyrebutikk nylig, men blei litt skuffa over at de var såpass gule i grunnfargen. Men disse så ganske hvite ut! Men uansett er det flott fisk. Hypancistruser er vel noen saktevoksende fisk ja. Men de er knallflotte
Pål
Fisker i dyrebutikk vil ikke alltid vise seg fra sin beste side.
Min L066 hanne er lysende hvit i stripene sine, hunnen er blassere, ja nærmere gul nesten. Ser ikke sånn altfor mye til dem, men hannen har valgt seg plassen sin bak en rot som ligger oppetter bakglasset, han tror han er usynelig, men jeg ser iallefall 2/3 av fisken og speilbildet hans.
Fikk tatt noen få bilder av Biteniata`ene i kveld

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Å det er nydelig Tom! Og enda flottere skal de bli he he he. Liker det når "bakgrunnen" blir mørk på bildene. Ser ut som du har finni vinnerkonseptet allerede...
Original objektive funker, men ikke helt slik jeg vil :P så blir nok en 100mm makro linse ettervært, da kan jeg komme enda nermere med bedre dybdeskarphet.
Da fikk man tatt noen bilder av Apistogramma cf. Luelingi fra Puerto Maldonado, Peru. Huene var dog ikke så samarbeidsvilllig, men hannen var hehe.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Da var det på tide med en litt oppdatering her:

For tiden så har jeg fått tak i Corydoras venezuelanus, kjøpte da inn en gjeng på 10 stk av begge kjønn. Disse har nå lagt egg opptil flere ganger, og naupliene har nå klekket og går i en 5,5l

Har også fått 2 nye kull på L066, så leksgruppen har nå lagt til sammen 5 kull.
Tom K
Original objektive funker, men ikke helt slik jeg vil :P så blir nok en 100mm makro linse ettervært, da kan jeg komme enda nermere med bedre dybdeskarphet.

Du kommer nok nærmere, men den hjelper deg ikke med større dybdeskarphet. Da må du høyere opp i ISO så du kan bruke mindre blender. Liten blender/høyt tall gir større dybdeskarphet så da er det kamerahuset sin evne til å takle høy ISO uten å gi korn som er avgjørende. Har selv en nikkor 105mm f 2,8 micro men liker likevel å bruke 24-70 f2,8 eller 24-120mm f4 til akvariefoto.. Bruker stort sett blender 11 og ISO på 3600 lukker på 30. Får da som regel nok lys, bruker sjelden eller aldri blitz. Har aldri prøvd, men jeg kan tenke meg at en sterk lommelykt på stativ kan være nyttig hjelp til akvariefotografering......
Ser du har Nikon D5100 skal du kjøpe nytt objektiv anbefaler jeg deg 24-120mm f4 et meget bra og ikke alt for dyrt objektiv med VR/bildestabelisator som du kan bruke til det meste. Du har i de aller fleste situasjoner nok med en nedre blender på f4. Pga. Bildestabelisatoren greier du fint å få skarpe bilder håndholdt med lukkertid på 30.
Om du ser på bildene i tråden min har jeg tatt de fleste bildene med D7000 og 12-120 objektivet. Noen er tatt med D800 og 24-70mm men jeg ser ikke vesentlig forskjell i kvaliteten når det gjelder akvariebilder. Har også prøvd 105mm micro på begge kamerahusene, men som sakt liker jeg ikke å bruke den til det. Mulig jeg har gitt meg for lett, ser jo at Rita får fantastiske bilder med macroen sin..."..men hun bruker Canon og da er jo prestasjon ennå større" men dybdeskarphet blir det altså ikke noe mer av......
Håper ikke dette blei for mye fotoprat........
Ny cory etter årets oklungentreff :)
Corydoras Paleatus CF fra Rio Olimar(Region 33)

[External Image]

Corydoras Cw049 fra Ian Fuller

[External Image]

[External Image]
Funnet seg til rette i karet

[External Image]

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Torkild Olsen
Reklame for plussmedlemskap