Leifs verden (side 13)

Bjørn i Kvelde
Det ser ut til å bli fint dette loffa har du noe til overs når du er ferdig så gi et pip. Men du må nokk få gjort noe med strømmen. Jeg kan anbefale at du kjøper EL kanal som du montere opp mot taket der kan du jo sette på så mange utak du vil.

Bjørn

jeg har sendt deg PM
Leif
Reolen nærmer seg ferdig og 4 karr er kommet inn. Info om reolene:

Enkel reol:
Øverst: Leiksgruppe med 6 ancistrus albino
Midtre: Div corydoras
Nedre: Yngel av sebraciklide

Dobbel reol:
ØH: Sebraciklide leikspar med yngel
ØV: Yngel av levendefødere
NH: Yngel av ancistrus og L-144
NV: Yngel corydoras aeneus og panda

Di to ledige plassene nede i dobbelreolen har jeg lyst til å ha til Corydoras Panda leiksgruppa mi og Corydoras Aeneus leiksgruppa mi. Aeneusene går i maken karr som di 4 som allerede er i reolen og står nå i 2.etg. Dette vil passe inn, men er desverre slik at jeg ikke har enda et karr som dette slik at det vil bli 6 like karr i den seksjonen. I dag går Pandaen i en 120L her i 1.etg. Om noen har en slik 54L med heldekkende topp som vil bytte til seg en 60L må den personen bare si i fra, om det ikke er for langt å kjøre. Eller om noen har et slikt karr rimelig til salgs. Hadde blitt kjempefint med 6 like karr i seksjonen. Fikk gjort mer enn jeg hadde regnet med i dag, men når en ser hvor "fint" det blir opprettholdes pågangsmotet og en vil ikke stoppe.

Ha en god natt. Mvh Leif
Hei Leif

Jeg har et 54l med svart topp som jeg kan bytte med deg vis du vil.

[QUOTE=loffa]Reolen nærmer seg ferdig og 4 karr er kommet inn. Info om reolene:

Enkel reol:
Øverst: Leiksgruppe med 6 ancistrus albino
Midtre: Div corydoras
Nedre: Yngel av sebraciklide

Jeg ble nsjerig på hva diverse cory du hadde :o)
Trine WS
Hei Leif Jeg har et 54l med svart topp som jeg kan bytte med deg vis du vil.

Har du det? Du er en knupp Trine. Da får du et 60L remmekarr med hel topp plate og lys armatur. Høres dette greit ut? Er det noe bunn substrat i 54L din eller må jeg beholde det jeg har (grus). Nå ble jeg glad nå Trine. Ta kontakt igjen på mail om tid og sted. Skal jobbe på torsdag (Drammen) kanskje du kunne kommet en tur ned til Aass da om du ikke er opptatt med noe annet?

leifejohansen@hotmail.com
Bjørn i Kvelde
[QUOTE=loffa]Reolen nærmer seg ferdig og 4 karr er kommet inn. Info om reolene: Enkel reol: Øverst: Leiksgruppe med 6 ancistrus albino Midtre: Div corydoras Nedre: Yngel av sebraciklide Jeg ble nsjerig på hva diverse cory du hadde :o)

Er ikke så mye Bjørn
4 paleatus og
2 trilineatus

Kunne tenke meg flere, helst grupper på 6-7 stk av begge to, men får se hva jeg kommer over etterhvert
Inaktiv bruker
ja nå blir det bra leif hehe, jeg trives med å se på karrene dine
stå på gamlefar
Har sendt deg en mail, Leif.
Trine
Det gjelder å reklamere for hva en trenger. 6X54L karr er i boks og siste karret kommer i hus torsdag. Takk Trine for bytte du ville hjelpe meg med. Har fått inn bord og 128L literen igjen i kjelleren, der den andre reolen sto. Vann, planter, grus, kolbe og pumpe er på plass. Hva som skal oppi har jeg ikke helt bestemt meg for enda. Mulig jeg deler karret i to med ei glassplate for to mindre grupper av fisk. Ellers har dt ikke skjedd stort med akvarieverdenen min her i Hvittingfoss

Bjørn i Kvelde, fikk du mailen min ang reoldelene?

Mvh Leif
loffa
Det gjelder å reklamere for hva en trenger. 6X54L karr er i boks og siste karret kommer i hus torsdag. Takk Trine for bytte du ville hjelpe meg med. Har fått inn bord og 128L literen igjen i kjelleren, der den andre reolen sto. Vann, planter, grus, kolbe og pumpe er på plass. Hva som skal oppi har jeg ikke helt bestemt meg for enda. Mulig jeg deler karret i to med ei glassplate for to mindre grupper av fisk. Ellers har dt ikke skjedd stort med akvarieverdenen min her i Hvittingfoss Bjørn i Kvelde, fikk du mailen min ang reoldelene? Mvh Leif

Hahaha, hva var det jeg sa til deg her forrige dagen på msn? Jeg visste du kom til og sette opp bord akvariet og 128literen igjen.. Tror jeg begynner og kjenne deg godt nå Leif:P
Klemz
Lissi87
[QUOTE=loffa

Hahaha, hva var det jeg sa til deg her forrige dagen på msn? Jeg visste du kom til og sette opp bord akvariet og 128literen igjen.. Tror jeg begynner og kjenne deg godt nå Leif:P
Klemz

Uff................... er jeg så lett å kjenne Lissi? Ja det ble til at jeg satte den ned i kjelleren der den andre reolen sto, men bordakvariet er tømt i dag for grus og vann. Det får kona vaske i morgen..... hehe. Blir nok bare å la DET stå tomt med noen skjell etc til pynt. Det blir iallefal ikke satt igang igjen med det første. 54Liter nummer 5 er kommet på plass i dobbel reolen nede. Det ble den leiksgruppen med Corydoras Aeneus. Tilførte gruppen 4 til i går kveld, så nå er det vel 12 tror jeg. Kanskje litt stor gruppe i en 54L, men får se hvordan det går. Det blir garantert mye egg neste gang dem kommer i leik. Ancistrus yngelen fra siste kullet har kvittet seg med plommesekken og er helt brune nå. Maaaaange små skjønne tasser der..... Da fikk jeg gjort litt fornuftig i dag også................. ;- =)
Ja Leif, du er såå lett og kjenne, hehe:P Bare vent, du setter nok igang bordakvariet igjen snart skal du se:P hehe..
Ja ancistrus yngel er søte skapninger
Da er siste og 6. karret av 54L på plass i reolen. Bare fisken manglet i går, men den blir satt inn i dag. Blir nok corydoras Pandaene mine som får en litt mer rolig plass der ja. Di colombianske guppyene jeg byttet til meg fikk plass i 128Literen og ser ut til å trives ;- =)

Så 120L i stua blir da til sebra parret som nå går med ny yngel i kjelleren. Passe karr for et par. Får selvfølgelig med seg kokkosnøtta si når di flytter....
Yngler jo som bare det. Er på jobb så dette er alt jeg har tid til nå :- =)
Inaktiv bruker
god morgen leif:P
så du er på jobb? ja jeg er på skolen:P
hehe:P bra sebraene får større plass da, gleder meg til å se du får mere yngel på de takker ikke nei til litt yngel jeg kan fore opp*smisk smisk*
vegar haugerud
god morgen leif:P så du er på jobb? ja jeg er på skolen:P hehe:P bra sebraene får større plass da, gleder meg til å se du får mere yngel på de:) takker ikke nei til litt yngel jeg kan fore opp:)*smisk smisk*

Når en reiser på jobb ved 5 tiden er ikke 10.38 morgen!!! Jo da Vegar, du kan få noen sebra yngel etter hvert. Dem er litt små enda di første som kom men du skal få. Er nok yngel å ta av og sikkert mer som kommer. Rart at ei så lita hue kan legge så mange egg.... :- I

Blir litt omrokering i karrene ettersom coryene skal ned i kjelleren i efta. Da går parret med sebra inn i 120 Literen og ynglen dem har nå, får klare seg selv. Har vurdert å ha levendeføderne opp i 250L og noe større fisk igjen i 500L. Accara er en av dem jeg sikkler på da sammen med noen andre mellom store ciklider. Det ble liksom litt for stort karr (500L) for levendefødere og synes ikke det gjør så mye ut av seg.
Inaktiv bruker
hehe, ja var litt sjokkert selv av den hua du fikk:P
hu var rimelig liten ass:P
Da er forandringene ferdig og reolene komplette
ja da er reolene ferdig med karr og fisk. Litt planter mangler her og der, men det kommer. Har tatt noen bilder og legger ved noen her. Ingen kommentarer til bildene fra min side, men om noen lurer på noe er det bare å spørre ;- =)

Leif
Tilfeldig bekjentskap
© Demian Rørvik
Reklame for plussmedlemskap