Kjetils foto og videotråd (side 13)

He he :P Har du snøfreser da?
Nei ,bare vanlig spade. Derfor det tok slik tid.
Da kommer du jo ihvertfall i god form
Ja formen kan jeg vel ikke klage på, må jo stadig vekk drasse med meg 25l kanner med vann. Det er bare helt utrolig hvor uhåndterbare de er, i tillegg tunge. Kommer vel til å bære på meg ryggproblemer av dette, men den tid den sorg, prøver jo bære riktig da.
De er tunge ja :P

I dag fikk jeg lønn, wohoo. Fikk kjøpt ei dame til enkepalettcikliden min. Hun ble veldig godt mottatt, og var like glad for å møte sin nye kjæreste. Nå har jeg sett på at de har lekt rundt en times tid. De har flytta inn i en hule også, og passer godt på den, så kan godt tenkes det blir barn der.

Ancistrusene i karet ser også ut til å ha funnet tonen, og Rudolf ligger nå og passer på egg i mallehula si.
Kjetilv
I dag fikk jeg lønn, wohoo. Fikk kjøpt ei dame til enkepalettcikliden min. Hun ble veldig godt mottatt, og var like glad for å møte sin nye kjæreste. Nå har jeg sett på at de har lekt rundt en times tid.


Grattis!
Tenk om det hadde vært like enkelt for oss akvarister .... *sukk*
Det var det :P Jeg la meg ut på rubrikkene her, 2 uker etterpå fikk jeg mail fra min nåværende kjæreste
Så det så :P
He-he.... Da er det bare å gratulere nok engang
Jeg kjøpte meg nye lysrør til storkaret i dag, første gang jeg har hatt skikkelige akvarierør der, og er ganke fornøyd.

I karet på rommet leter fortsatt palettparet etter et sted å legge egg. De har sett seg ut mallehula der det bor en fullvoksen ancistrushann som passer på egg og ikke har lyst til å flytte ut.
får gi dem ei lita nøtt da :p dem selger jo kokosnøtter for en tier på kiwi, bare å dele dem i 2 og skrape ut kokosmassen :p
De har det. Jeg har egentlig ikke plass til mer huler i det karet nå uten å ta for mye svømmeplass :P
Er vel heller at de er litt for sære på valg av hytte, men de blir vel enige til slutt.
I tillegg til ancistrushanen som passer på egga har jeg en annen stor hann i karet som er faren til det forrige kullet. Han ligger oppå skiferhula til Rudolf og vifter med finnene som om han blåste på egga selv. Bør jeg være bekymret for at han spiser dem opp?
Hvis du har vært inne på tråden til inger anne vil du lese at mange av hennes hanner blir helt tussete når det er egg i karret og nesten samtlige ligger og vifter.
det har jeg ikke, men de blir jo tussete med en gang det kommer damer oppi. Stakkars fisk, være så lettpåvirkelige :P
I dag har jeg vært og henta fisk som jeg fikk fra ei her på forumet. Først trodde jeg det bare var en stor sjokolademalle jeg skulle få, men jeg fikk med meg 5 glassmaller og 7 store corydoras aenus og en stor corydoras paleatus. Ganske så fine fisker som passa bra oppe i karene mine
Indiske glassmaller da eller?? Det var nemlig første fisken jeg kjøpte da jeg startet opp og de første som døde, aldri turt å kjøpe igjen, men har veldig lyst på da
(veit jo nå hvorfor de døde)
Jepp, det er det. Ikke så mye liv i dem nå, men de svømmer da rundt om kring i karet Ganske rare fisker det der, men fine er de.
Jeg synes de er utrolig fascinerende. Stimfisk vettu, de liker litt strøm, men trenger rolige steder de kan ligge og vente på at mat kommer susende forbi. Spiser det meste men må være smått nok. (alt man lærer ved å lese, hadde jeg bare lest det før) ;D
De er veldig fine, særlig når det kommer litt lys fra siden, da blir det regnbuemønster i "glassdelen".

I går var jeg og Kristine i Sverige, og stakk innom for å hente to store plecoer på veien hjem.
Har lagt ut en del bilder her:
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap