Gard erik's fiske-eventyr (side 13)

Eg tenkte og fylle den opp med litt forskjellige levendefødere Har fått skikkelig sansen for de Vet bare det enda.. Må jo ha noen maller og da Eg får se hva eg får tak i
Var og hentet karet i går Det var kjempefint!! 130 liter juwel panorama, med EHEIM utvendig pumpe I tillegg fikk eg med masse stæsj utenom:

Filter watt
Håv
Masse forskjellig plantenæring
masse skraper
En haug med fôr
Grus
5 platy
4 praktbotia
1 ancistrus hunn
2 vinkel tetra
3 kileflekk rasbora

Gidde vekk alle fiskene utenom ancistrusen..

Har kjøpt meg en VF Peru ancistrus hann, så nå har eg 3 hunner og en hann med skiferhule i 160 literen

Skal få meg nytt rom og, så det var plass til et til akvarium, skal hente en juwel 180 liter med bord i Bergen 29 sept.


SKIKKELIG FORNØYD!!
Nå har eg malt ferdig akvarierommet, nå mangler bare gulv, stikk kontakter og vindu Det ble selfølgelig lyseblått

Ikke lenge til eg skal hente 180 literen nå, skal faktisk kanskje få med utvendig pumpe for prisen av kun karet Det hadde vert topp! For eg skal kjøpe et utvendig filter av en venn som skal legge ned, så da har eg til alle karene

Tror eg vil ha malawi i 180 literen.. Har lyst på masse farger, og prøve noe nytt Også virker det gøy med munnrugende fisker!

Gleder meg skikkelig!
I dag har eg hentet 180 literen Det var fint Juwel med bord og utvendig fluval 205 Og varmekabler og utstyr. Det er oppi her eg skal ha malawi

Blir kjempegøy, dette!
Grattis Gard-Erik ,det er noen som er heldig


Men husk nå på å holde deg til de Malawiene som ikke blir så altfor store .Det bør heller ikke være så veldig mange da de krever god plass og er ganske territorielle.
Håper du har lest endel om Malawi ,spør gjerne på forumet om det er noe du lurer på ang.sammensetning og lign.
Ja, skal spørre hvis det er noe Men eg har bestemt meg for at eg skal ha golden og lombardoi i vertfall

Nå holder forresten furcidens hua mi på og føde! Det har komt ut 4 - 5 yngel til nå.. Tipper det kommer 1 eller 2 til Det var artig!

Eg satt den utvendige pumpa til 130 litern til innkjøring i 60 literen i dag For den må jo være klar til flyttingen Nå får den en uke eller 2 med innkjøring.
Wow!! Det kom mange fler enn eg trodde ut av den feite furcidens hua!! Til sammen er det 10 yngel nå

Nå venter eg bare på at en micropoecilia parae hu skal føde Muligens første gangs oppdrett i Norge?
Etter at furcidens hua fødte, er hun blitt den tynneste av de alle, tror eg:P Men den skal fort legge på seg igjen

Holder faktisk på med et lite "akvarierom" nå! Det er ikke store greiene da.. Men har kjøpt et 180 liter, og fikk en 130 liter gratis som eg har satt opp, men ikke vann eller noe i de ennå, må få en elektriker til å komme og legge noen flere stikk kontakter.. Må vente til de er ferdige Skal selge 60 literen og flytte ned 160 literen også Så det blir 3 kar, men det er ikke plass til mer enn det..

I 180 literen har eg tenkt meg malawi 130 literen skal bli levendeføder kar, og 160 liter sør-amerika




Alle ynglene av furcidensen har overlevd Nå er det sikkert ikke lenge til parae hua føder heller.. De ynglene blir sikkert så små at eg må ha fødebur..

Ingen som vet om andre oppdrett privat på micropoecilia parae?
Legger ut litt bilder

Bilde 1: To av furcidens ynglene
Bilde 2: Den minste yngelen
Bilde 3: Corydoras black (ruta er veldig skitten!)

På det første bildet kan du allerede se at de begynner og få farger Den er som er oransje bak er en hann, mest sannsynlig en hun ved siden av
tror det skjedde noe galt.. Her er iallfall bildene
og til slutt legger eg ut 2 bilder av micropoecilia parae hua som eg tror snart skal føde
I dag har eg vert til Bergen på midtun zoo og handlet litt Eg kjøpte meg en fersvannsflyndre - brachirus harmandi (sikkert ikke stavet rett).. Men de hadde bare en igjen, men eg får følge med om det kommer flere en plass Eg kjøpte også en siamesisk algespiser, for eg har hørt at de spiser penselalger, som eg har nok av.. Kjøpte også rådasand til 130 literen og 180 literen, og nye blåsvamper til fluval 205 I tillegg til en rot som skal være i 130 literen

Har fått med meg at det ikke er så alt for lenge til storauksjon i Bergen! Det blir gøy Får se om eg etter hvert finner noe eg kan ta med meg og selge
Inaktiv bruker
Angående leksparet av kakadueciklider
Nemo 321
Vant budrunden på kakadueciklide paret=) Skal hente de i morgen. På Søndag skal eg prøve og få tatt noen fine bilder=D


Var den heldige som tok med meg paret som du solgte på storauksjonen til Haugaland akvarieklubb i august. Nå har jeg et lite luksusproblem fordi hunnen jeg fikk av deg er presset ut av den nye hunnen jeg fikk tak i samme dag. I tillegg er det ymtet frampå om hunnen ikke kan være en hann i stedet...

Så jeg lurte på om du kunne si noe om hvem du kjøpte av - for jeg hadde håpet å finne ut litt mer om de på den måten

Og fikk du noen gang egg på de forresten?
Hei!

Det er ikke lurt og ha flere enn 2 kakaduer sammen.. De kan bli veldig aggresive, og presse hverandre ut.. Da får den som blir presset ut til slutt ingen mat, og dør hvis de ikke tar livet av den før..

Eg fikk ikke egg på de selv, bare halvveis, men de hadde lagt egg 2 ganger hos han som eg kjøpte de av. Eg kjøpte dem som lekspar selv
Den flyndra som eg kjøpte her om dagen, er kjempekul!! Men den er vanskelig og finne, så eg ser den ikke mye..

Halv seks i dag tidlig våknet eg av pumpa i 160 literen bråket så sinnsykt!
Eg fant en jegersnegle i pumpa, sikkert den som var årsaken.. Men pumpa fikk seg en vask uansett
Heisan Lest tråden og den skal følges videre. Mye bra bilder

Mvh Per
Tusen takk blondviking

I dag har eg tatt to bilder av ferskvannsflyndra Eg syns den er mega kul!

Alle ynglene av furcidens lever ennå

Det var forresten en død corydoras black i karet når eg kom hjem fra skolen i dag.. Da er de bare 2 igjen.. Eg tror eg skal selge de på storauksjonen i Bergen 8 november Fatter ikke hva som har skjedd!
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap