- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Den store Petrochromis tråden (side 13)
Den store Petrochromis tråden (side 13)
Da kommer de første bildene av den nye petrostampen
Macrognathus nsumbu, med meget grei fordeling på 3+13
Gulfargen kommer ikke så godt fram på bildene, men de er ordentlig gule på finnene og "mulen". Da jeg har 37 petriser i burken har jeg bestemt meg for å selge unna 1+6 hvis noen er intressert.
Trewavasae, ikke fult like god fordeling.. 5+5 eller 6+4, litt usikker på en..
Longola:
Moshi:
Mvh,
KRistian
Macrognathus nsumbu, med meget grei fordeling på 3+13
Gulfargen kommer ikke så godt fram på bildene, men de er ordentlig gule på finnene og "mulen". Da jeg har 37 petriser i burken har jeg bestemt meg for å selge unna 1+6 hvis noen er intressert.
Trewavasae, ikke fult like god fordeling.. 5+5 eller 6+4, litt usikker på en..
Longola:
Moshi:
Mvh,
KRistian
Postet 19.03.10 kl 23:35
Postet 31.03.10 kl 23:29
Postet 02.04.10 kl 21:58
KristianHDa kommer de første bildene av den nye petrostampen;) Macrognathus nsumbu, med meget grei fordeling på 3+13;) Mvh, KRistian
Du verden for noen flotte fisk.
Standard fordeling er 1:1 men det er vanlig at det blir flere hunner enn hanner. Jeg har en teori som sier at hunner lar seg fanget lettere enn hanner.
Mine Texas Kipili og Orthognathus Ikola bodde hver for seg og det ble mye krangling. Noen måtte i "eksil". Tropheus RR Kasanga ble hentet da blir det et ledig kar. Jeg flyttet dem sammen til det ledige 720 karet. Først bombaderte de karet fullt med dritt... så ble det fred i karet. Dette er den positiv side ved å blande fisk.
Postet 12.04.10 kl 21:44
Det har vært en stund siden jeg har postet i denne tråden, men skal komme sterkere tilbake.
I går var jeg å hentet en del fisker. Satser igjen fullt på Tropheus og Petrochromis.
- 12 VF Petrochromis Moshi (5+7)
- 20 Tropheus Moliro
Er andre arter som også står på ønskelisten, så vi får se hva sommeren bringer.
Bilder kommer!
En stor takk til Roger for hyggelig selskap i går!
I går var jeg å hentet en del fisker. Satser igjen fullt på Tropheus og Petrochromis.
- 12 VF Petrochromis Moshi (5+7)
- 20 Tropheus Moliro
Er andre arter som også står på ønskelisten, så vi får se hva sommeren bringer.
Bilder kommer!
En stor takk til Roger for hyggelig selskap i går!
Postet 17.05.10 kl 08:36
Ja så... Du har "snek" deg en tur til Jessheim uten noe forvarsel. Men gledelig uansett. Gratulere så mye med nye fisk.
Tok bilde av min alfa hannen Petrochromis Red Rainbow etter mat. Han har fortsatt en tynn buk men alle de andre er runde som en balong. Dette er viss en kjent sak som flere Petrochromis holdere har hatt problem med.
Tok bilde av min alfa hannen Petrochromis Red Rainbow etter mat. Han har fortsatt en tynn buk men alle de andre er runde som en balong. Dette er viss en kjent sak som flere Petrochromis holdere har hatt problem med.
Postet 17.05.10 kl 18:17
Endret: 17.05.10 kl 18:20
Postet 17.05.10 kl 19:30
Flotte fisker Badat! Den Buluen er helt rå Roger! Hadde en bare hatt mer penger....
Skal få lagt ut bilder, men må låne meg et kamera da mitt eget har tatt "kveld".
Jeg foret veldig veldig lite hos Moshiene i dag tidlig, og fy søren for en ekstrem gul farge de fikk da! Nå er noen av de er helt mørke og står i ene siden av akvariet.
De har et helt tynt lag med Carib Sea Argonitt sand, 3 små kalkstener.
Det går vel noen dager før de finner seg helt til rette?
Har følgende verdier i karet:
- PH = 8,3
- GH = 10
- KH = 9
- NO2 =
Skal få lagt ut bilder, men må låne meg et kamera da mitt eget har tatt "kveld".
Jeg foret veldig veldig lite hos Moshiene i dag tidlig, og fy søren for en ekstrem gul farge de fikk da! Nå er noen av de er helt mørke og står i ene siden av akvariet.
De har et helt tynt lag med Carib Sea Argonitt sand, 3 små kalkstener.
Det går vel noen dager før de finner seg helt til rette?
Har følgende verdier i karet:
- PH = 8,3
- GH = 10
- KH = 9
- NO2 =
Postet 17.05.10 kl 20:14
Ja. Det er ikke grei å være singel når det er vår i lufta. Bestilling på 10 nye Red Bulu er sendt. Denne gangen skal selveste gamle far ut å fange dem. Så vi få krysse finger og håper på det beste. Det som er så synd med disse Red Bulu er at de er tåler ikke mye høydehus (dypvannfisk).
Bare ta det med ro og sørge for vannskift så kommer de nok til å bli bra Vidar. Det skal mye til for å ta livet av en Petro.
Min ene hun Red Rainbow Kipilli tygger nå. Hun holdte på å flørte med hannen i nesten en halv time. Resultat ble en liten munnfull med egg. Hannen var fortsatt interessert men hun gadd ikke mer. Vi får satser på at det blir yngel av dette tross første gang. Begge to er enda ungfisk på rundt 17 cm.
Bare ta det med ro og sørge for vannskift så kommer de nok til å bli bra Vidar. Det skal mye til for å ta livet av en Petro.
Min ene hun Red Rainbow Kipilli tygger nå. Hun holdte på å flørte med hannen i nesten en halv time. Resultat ble en liten munnfull med egg. Hannen var fortsatt interessert men hun gadd ikke mer. Vi får satser på at det blir yngel av dette tross første gang. Begge to er enda ungfisk på rundt 17 cm.
Postet 31.05.10 kl 22:11
Postet 31.05.10 kl 22:43
Postet 29.07.10 kl 21:38
Endret: 29.07.10 kl 21:39
Postet 16.08.10 kl 20:44
Postet 16.08.10 kl 21:08
Postet 18.08.10 kl 20:13
Postet 19.08.10 kl 19:48
Postet 19.08.10 kl 19:48
Postet 19.08.10 kl 19:49
Postet 22.08.10 kl 22:44
Postet 23.08.10 kl 11:53