- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Rognkjeksens akvarium (side 13)
Rognkjeksens akvarium (side 13)
Postet 20.12.09 kl 07:53
Hehe
er ikke bare hos deg det er så mye snø xD
Postet 20.12.09 kl 13:58
Postet 24.12.09 kl 08:40
Takk
ilike måte
Postet 24.12.09 kl 10:40
Postet 25.12.09 kl 01:41
Hadde håpet på å få akvariet i gang igjen i løpet av romjulen,men pga at Kong Vinter har bitt seg skikkelig fast har jeg satt det på vent.
Satser på å komme igang igjen når den værste kulden har gitt seg og en del av snøen har smeltet ( ser ikke ut som det kommer til og skje med det første )
Kjenner jeg allerede begynner å bli gira på å komme igang igjen
Da vil jeg ønske alle som er innom tråden min et GODT NYTT ÅR og selv om det er fint med snø og kaldt vintervær,håper jeg det ikke varer altfor lenge
Satser på å komme igang igjen når den værste kulden har gitt seg og en del av snøen har smeltet ( ser ikke ut som det kommer til og skje med det første )
Kjenner jeg allerede begynner å bli gira på å komme igang igjen
Da vil jeg ønske alle som er innom tråden min et GODT NYTT ÅR og selv om det er fint med snø og kaldt vintervær,håper jeg det ikke varer altfor lenge
Postet 31.12.09 kl 13:44
Nå begynner jeg å bli rimelig gira på å komme igang igjen.
Det er ikke noe problem å ha akvariet igang selv om det er en del minusgrader ute. Jeg må bare ha pumpen igang kontinuerlig.
Men det som er et problem er at slangen til akvariet er fyllt med ferskvann,og den er rimelig frossen.. Men nå meldes det plussgrader i morgen og da skal jeg se om jeg får tid og mulighet til og få det igang.
Har bestemt meg for å forandre på innredningen i akvariet når jeg starter igjen,men vet ikke helt hvordan jeg vil ha det enda...
Jeg får bare prøve meg fram.
Det er ikke noe problem å ha akvariet igang selv om det er en del minusgrader ute. Jeg må bare ha pumpen igang kontinuerlig.
Men det som er et problem er at slangen til akvariet er fyllt med ferskvann,og den er rimelig frossen.. Men nå meldes det plussgrader i morgen og da skal jeg se om jeg får tid og mulighet til og få det igang.
Har bestemt meg for å forandre på innredningen i akvariet når jeg starter igjen,men vet ikke helt hvordan jeg vil ha det enda...
Jeg får bare prøve meg fram.
Postet 26.01.10 kl 09:18
Postet 26.01.10 kl 11:06
Postet 26.01.10 kl 15:55
Postet 26.01.10 kl 23:02
Det var såpass mildt igår at jeg klarte å få isen ut av slangene.
Men så dukket det opp ett annet problem. Lukkeventilen som står i enden på inntakslangen lekker.
Det fører til at vannet renner ut igjen når pumpen stopper, noe som igjen fører til at det blir luftlommer i pumpen og den klarer ikke pumpe vann når den starter igjen..(avansert)
Uansett må jeg bestille ny lukkeventil. Det tar fort en uke.
Og nå melder de kaldt igjen,så jeg får bare smøre meg med tålmodighet og vente på ny ventil og mildvær
Men så dukket det opp ett annet problem. Lukkeventilen som står i enden på inntakslangen lekker.
Det fører til at vannet renner ut igjen når pumpen stopper, noe som igjen fører til at det blir luftlommer i pumpen og den klarer ikke pumpe vann når den starter igjen..(avansert)
Uansett må jeg bestille ny lukkeventil. Det tar fort en uke.
Og nå melder de kaldt igjen,så jeg får bare smøre meg med tålmodighet og vente på ny ventil og mildvær
Postet 28.01.10 kl 08:41
Postet 28.01.10 kl 13:40
Postet 26.02.10 kl 20:36
Postet 26.02.10 kl 21:17
Postet 02.03.10 kl 20:27
Postet 10.03.10 kl 20:55
Flotte greier *s*
Gleder meg til å følge tråden videre *S*
Postet 10.03.10 kl 22:04
Postet 10.03.10 kl 22:44
Postet 12.03.10 kl 17:40
Postet 12.03.10 kl 18:07