Jørn hennings akvarie og fisker (side 13)

Ja jeg har også opplevd det der med ubefruktede egg, oiapoquensis'ene skjøt med løskrutt i lange tider før det endelig klaffet )) Da er det bare å krysse fingrene for boesemani!
Scleromystax barbatus
Scleromystax barbatus...Denne arten kommer fra Brasil noen som alle scleromystax artene gjør, og blir ganske stor av størrelse. Hannene er kjent for å være veldig territoriele ovenfor hverandre, bilde er av to hanner som sloss...Det første bilde kan du tydelig se odontodes på fiskenes ansikt... [External Image]
Fantastiske fisker og flotte bilder! Disse må da inn i basen?
Hei
Takker så mye.. Jeg har også noen hunner men litt usikker på om dette er S barbatus,S kronei eller C112. Men de ble kjøpt som S barbatus... [External Image]
Flotte bilder av en flott fisk
Hei Jørn Henning.

Vil først si at denne tråden kan vel få alle cory og aspidoras fans til å gå av skaftet. Så mye flotte fisk og enormt flotte bilder.

Kom egentlig over tråden din ved at jeg søkte litt i basen etter en ny type Aspidoras som kom i hus forrige kvelden, CW052. Fått inn et bilde i dag i basen sammen med det du har der. Fra før har jeg C125, som jeg også har laget en artikkel om.

Mine CW052 ble kjøpt som det samme som dine, men har i ettertid fått rett ID via Kim i Danmark.

Har så langt lest siste halvdel av tråden, men skal ha med meg alt før det også. Dette er både spennende og inspirerende lesning og bildene av ypperste klasse. Legger ved noen bilder av mine aspidoras

c125
cw052
cw052
Hei
takker for det.. Ingo Seidel hadde med to grupper av disse fiskene. Atgeir som du har byttet fisk med fikk en gruppe og jeg en. apropo ID på fiskene..Jeg satt en dag å pratet med Kim på facebook å kom inn på disse fiskene som skulle være A albater, jeg syntes ikke at A albater kunne stemme med id...Kim lurte på om jeg kunne sende over noen bilder, han har cw052 i fra før, så slik ble det konstantert det var CW052.. en flott art!!
Hei igjen Jørn Henning

Hadde litt problemer også å tolke at de C125 jeg kjøpte i mars-april i fjor var det jeg kjøpte dem som. (Pauciradiatus eller hva det var) Etter mye frem og tilbake kom jeg over en del som Kim hadde skrevet på nettet. På en eller annen måte fikk jeg tak i mail adressen hans og sendte han en mail hvor jeg spurte om han kunne sette en ID på de jeg hadde.

Samme dag sendte jeg han bilder og fikk positiv ID på C125 :- =)
Så en kan vel si det slik at en kan være glad at hjelp skjeldent er langt vekk, når en vet hvem en skal ta kontakt med.

Disse går nå i samme kar og er veldig lett å se forskjell på, men ellers er det en del Aspidoras som er nokså like, og derfor vriene å ID.
Akvariumet
Det er en stund siden jeg har skrevet noe på tråden, jeg har hatt veldig mye å gjøre på jobb. Det har skjedd noe her hjemme, men ikke så veldig spennende. Har fått 450 opp å gå, men jobber forsatt med beplantningen oppi der. Men bakgrunnen som jeg laget av bark ble jeg ganske fornøyd med. [External Image]
C habrosus og c pygmaeus
Det har vært to nye arter som har lagt egg her hjemme.. Veldig få egg og bare noen av de er befruktet, så en for se hva det blir ut av det. C habrosus har lagt en del egg, men mye ubefruktet. [External Image]
C pygmaeus
C pygmaeus er en utrolig artig og liten corydoras, å eggene står i stil med den lille arten.. SMÅTT!! [External Image]
Nydelig!
Likte 450en
Den barken... hvor får jeg tak i slik?
Prøver og finne på en bra løsning på bakgrunn i 540en her og jeg likte den barken
Egentlig tenkte jeg og legge svart film på bakruta slik jeg har i 325en men det blir litt anderledes når karet er 10cm høyere...
450l
Per Arne Øvrum
Likte 450en :) Den barken... hvor får jeg tak i slik? Prøver og finne på en bra løsning på bakgrunn i 540en her og jeg likte den barken :) Egentlig tenkte jeg og legge svart film på bakruta slik jeg har i 325en men det blir litt anderledes når karet er 10cm høyere...
Jeg fikk barken av Kåsa noe han hadde, men jeg vet at Krizoo har.
Corydoras egg og reke
Dette var litt spes..Jeg holdt på med noe småtteri rundt forbi i akvariumene her om dagen. I det jeg kom bort til karet der hvor leksgruppen på CW032 går, kom det en reke seilende ned på et blad å begynte å pusse på et av corry eggene som lå der. Plutselig så ut til at reken hadde greid å skaffe seg et problem med det seige egget som den hadde begynt å pusse på. Kameraet var ikke langt unna, så det ble noen bilder mens jeg sto der å kikket på den. Du kunne se at den VIRKELIG strevet med å få løsnet det egget fra beinet sitt igjen. Ferden gikk så over til neste blad med egg å bein på slep, for så en ny stopp for å så prøve litt igjen. Sånn holdt den nesten på en hel 1 time tror jeg, før jeg følte at jeg måtte hjelpe til. [External Image] [External Image]
Plussmedlem
Jøss! Men de er jo kleberige da, så er vel ikke så umulig å sette seg fast.
Snedig! det var vel nesten så den ble en levende rugemaskin..
C139
Her i forrige uke fikk jeg tak på en meget flott C malle C139. Desverre var det ikke fler en 3 stykker av denne fisken, men med ei god rund ei og to godt voksne hanner så burde mulighetene ligge der.. [External Image] [External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap