Kristian's akvarieverden (side 13)

akvariehobbyen har en tendens til å dale litt på vår og sommer halvåret. Har merket det selv tidligre. Synd med coryene dine har mistet 5 stk jeg også. Ble myrdet av scalarene mine. Så di 5 siste har jeg flyttet. 225 literen er nesten tom. Så jeg kan bruke det til malawi. Kun et scalarepar oppi der som jeg skal kvitte meg med. Holder med et scalarepar syns jeg. Blir så mye yngling og krangling med 2 par. Mikkemus platyene som kom fra deg har fått yngel forresten:p
Inaktiv bruker
Hei!
Fiskemilla: ja dette med coryer er litt synd, så jeg vet ikke hva je skal gjør.... siden jeg vil jo ikke de skla miste halen, kand et vere kampfisken?? eller hva annet kan det vere?
Fint med de mikkemusene, de er jo sååå fine ja scalareparret ditt har jeg bare så sinnsykt lyst på, men det er bare denne dustete frakta, hehe.
men jeg vil ha de sååå mye! vil snart ha noen ny fisk her nå da, men hvor kommer det fra liksom...? hehe

Da er alle de grusomme karrene renset. tenkte jeg skulel flytte 60 literen ned på kjøkkenet og spisestuen siden det er så tungvint med bøtter til 3 akvarier opp liksom! Da skla jeg kun ha cory id et karrety isåfall. vil ha disse 7 grønningene der så ikek jeg mister flere, å disse er sååå fine!
Inaktiv bruker
Heihei!
Tid for en mini oppdatering nå :P

Ja det va litt morsomt i dag, nå er det som vanslige sommere at jeg har bestillt 15 kaniner som skal hente spå ei utstilling vi arrangerer, vi i indre østland kaninavlsforbund. snakket da med Tina Røisili somd river med dvregvedder i madagaskar hu hadde vert aktiv akvariest før, hun hadde 6-8 akvarier kanskje men nå mbare 2 stk. så da har hu gått over til kaniner

Så døde det i dag en aeneus... ja sukk! jeg har jo noen hallspsite haler på mine grønninger, så hva kan dette vere? er det scalarere eller kampfiskene som spiser på dem? er så redd for at flere skal dø så er nesten nødt til å selge dem for å ikek vere redd lengre, 1000 kr rett i do hvis de dør liksom for å tenke penger, men synd påd e stakkars små også da :P hva skal jeg gjøre for å få halane til å gro? vokser de ut? må jhe fjerne de fra scalarene. en plan er å ta ned 40 literen å sette pallettene i 300 literen for å ha et eget chiklid karr der da blir 40 lityeren tatt ned... 15 literen blir ihvertfall flyttet ned bare ynglene er store nok, tror jeg... 120 literen stenges bare gullisene skal i dammen så både 40 og 120 literen skal tas ned da er meningen. 60 literen blir nok oppe, men da skal grønningene over hit å sverdene ned i 300 literen. så får jeg virkelig håpe at skattene mine "grønningene" kommer seg alene i 60 literen.
jeg er nok iferd med å slutte en del for heller å tarte på til høsten når finveret å kaninsesongen er over for fullt ihvertfall.så to karr ned, mulig 15 literen. så 2 karr: 60 og 300 blir ihvertfall oppe en stund da. så jeg kommer til å selge grønningene om ikke jeg får hjelp her nå, siden jeg vil ikke tape alle pengene å jeg vil ha de til noen som får de til å overleve, stakkars de kan jo ikke bare dø liksom...

Håper non vill hjelpe fortvilte meg ...???

Hilsen kristian!
Plussmedlem
Jeg vil heller anbefale å lage en tråd om dette i forumet. Mange fler som vil lese den der!

Men det høres jo alvorlig ut. Hva tror du selv? At det er scalarene? Du bør studere dette nøye. Ser de spiste ut? Det kan jo være sykdom, men det kommer ikke så brått. Kan ikke særlig mye om ciklider, men de kan absolutt være aggressive!

Og, husk: du kan ikke selge syke fisk. Det er bare å glemme.

Håper ting ordner seg for deg!
Inaktiv bruker
hei Anders!
Jeg har bestemmt meg for å selge de, men greia er at jeg ikke klarer p poste tråder i forrumet, jeg skjønner det ikke, men ja, samme det... tror ikke det er sykdom for de ser jo helt friske ut! å det er bare halen som er liksom spsit på. vurderer å slutte en del sån i grove trekk. det er vanskeig å holde alt rent i tillegg til mange timer stell av andre dyr i tillegg.

Men da hører jeg her først:

Noen som vil ha 7 corydoras green laser? 3 har nok haler som er spist litt på... er ganske sikker på at ikke de har sykdom! jeg har jo heller ikek sett noe tegn tild et!
jeg vet ikke hva jeg skal ha nfor dem, men jeg betalte da 1100 kr for 8 ungfisk, syntes det er litt dyrt å jeg kan jo ikke selge de for det, men kunne tenke meg 100 kr stk for dem.det vil si 700! pris kan diskuteres, men det viktigste er at jeg ikke klarer å ha de lengre så de må selges fort!
kanskje noen her i tråden vil ha de...? sån at jeg har en viss mulighet til å få kjøpt noen eventuelle yngel tilbake siden.

da selges nok de først, har en tanke på kanskje 300 literen blir solgt også, til inntekt for kaninene, siden jeg trenger nytt blod fra naderland og tyskland nå!
men skal ihvertfall selge disse nå først! bare ta kontakt her eller på mail!
når sommern er over, så pleier akvadillan slå inn for fult igjen. Så du må ikke slutte helt da skal du selge di små grønne?? Får gi beskjed om du skal denne veien, for da er jeg intresert
Inaktiv bruker
Hei fiskemilla: ja, jeg skal si ifra, men tror ikke vi skal dit nå i farten :P men om din bil adde starta kanskje du kunne kommet hit...ø? med scalarepar osv ,...
så ja jeg sjkal selge de så fort som overhodet mulig, hehe, men da skal jeg se om nopen er interessert så får du bare komme å se da

Mvh Kristian!
Plussmedlem
Huffameg, trist at du vil trappe ned en del, men sånn er det. Skulle gjerne hatt noen flere grønninger, men blir vel vanskelig å få tak i de Er du sikker på at du vil selge disse? Du er jo heldig som i det hele tatt har fått tak i dem.
bilen blir for dyr å fikse. Så blir vel at vi må kjøpe ny, å plasere den gamle på høggern ja scalareparet må jeg snart bli kvitt. Blir alt for mye surr med 2 ynglende parr. Jeg har jo alle yngla også. Di første 15 har blitt store. Har også drøssevis med røde juvel ciklide yngel jeg må bli kvitt. Di opptar hele 325 litern min;p
Inaktiv bruker
hei!
anders: jeg vil egentelig ikke kvitte meg med de, men er så redd for flere dødsfall på så dyr fisk at jeg vill jo tape mase også de stakkars fiskene. siden jeg kan ha de med da alene i 60 literen, ja eventuellt kanpfisk da, men da må jeg få 60 literen ned hvor det er vann kjappt tilgjenngelig.

fiskemilla: Ja fiskemilla, du får kjøpe deg ny bil å komme en tur, jeg må bare tenke lit med de grønne, men ved 1 dødsfall til så drar de nok... men er såååå interessert i det scalareparret ditt kanskje jeg kan ta et hav med juveler hvis du vil? til chiklids karret mitt? scalarer, juveler og palletter det vill blitt en fin blanding med masse fine farger kan jo bare gi til dyrbutikken også da :P
Du får komem deg nedover da! jeg er så interesssert i scalareparret å vil gjerne ha en liten flokk med juveler. kan ta dine eldste scalareyngel også om du vil...? hele gjengen

kanskje det blir litt bedre om jeg har kun 60 og 300 oppe for da aknskje det ikek blir så mye jobb at jeg overlever å at jeg klarer å ha dem, kanskje interessen stiger ettervert også, hehe
men om fiskemilla eventuellt kommer med scalarepar og yngel så må jeg jo ha et akvarie til det ynglene scalareparet, feks: 120 literen å da er det på'n igjen da blir det nok ikke helt slutt, men bare jeg får noe mere i hus så føler jeg at jeg får en liten kikk liksom
Veldig synd du skal kutte ned på karene

-Emil
Inaktiv bruker
Jah :P Emil det er litt synd, syntes det selbv også jeg, hehe men jeg orker ikke nå om someren, det å stelle snart over 100 kaniner blir fro mye i tillegg til akvarier...

men jeg kommer nok mye mere tilbake til vinteren igjenn :P
Ja!

Jeg kjønner jo selvfølgelig det
Inaktiv bruker
Hei ae sammen!
Ja, nå skal jeg legge coryene ut for salg 7 corydoras green laser
Finnene har begynt å vokse ut igjen, og de er mere fremme så ja, om noen vil ha så bare si ifra kan kontaktes her og på mail, de skal bort så fort som mulig, åga kaninsesongen... trenger pengene til kaniner som gleder meg like mye som fisker
så hvis noen er interesserte, ver så snill å ta kontakt med meg
Inaktiv bruker
Ja, da er både 300 literen og 7 corudoras sp green laser lagt ut for salg! Jeg skal ha det bort så fort som mulig! Så er noen interessert så ta kontakt! skulle egentelig ha 300 literen, men bestemte meg nå for at det er for stort tiol at jeg har tid når 100- til snbart 200 kaniner skal fores daglig og unger tas imot så jehg har nok å gjøre. så kommer ihvertfall 40 liter til å tas ned. så vet ikek helt hva jeg gjør :- men jeg skal få detet bort nå så fort som over hodet mulig
Kunne eventuellt hatt et 180 liter karr pga scalarene, men jeg tror det hlder nå.
Plussmedlem
Trist dette her, men gjør det som er best for deg!

Skal scalarene også selges, eller hva gjør du med de? Nå får du vel ikke stort nok kar til de?
Inaktiv bruker
hei Anders, grønningene vil jeg vel egentelig ikke selge, men får se. Nei, scalarene skal ikek sleges :P bare jeg kommer meg til tufsingdal der jeg skal få et scalarepar så skal nok ihvertfall 4 av disse 6 bort.men egentelig vil jeg bytte mitt karr på 300 liter i et 180 liter juwel, men pumpe og sand/varmekolbe eller eventuellt planter istedet for sand. så jeg vil få tak i en 180 liter billig, men trenger halve summen av mitt eget karr. så kan jo bytte grønnningene i et karr+1000 kr eller noe sån. jeg får bare se hva de/noen vil ha.
Mvh kristian.
Så deg nettopp på Norge Rundt. Arti
Plussmedlem
Oy, da må jeg kikke på nett-tv NÅ
Plussmedlem
Har sett innslaget nå, skikkelig artig Skjønner godt at du er en skikkelig dyktig kanin-bonde ja
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap