Anders' akvarierom [NR. 1] (side 13)

Hm... Mange gode signaturer her, og plutselig blir min bare teit...

Og din er veldig smart Anders ;D
Mange gode signaturer ja!
Har nettopp byttet, har tenkt på det en stund, men så gikk det i glemmeboka før jeg så dette
Plussmedlem
Takk Sissimor, men din er jo morsom den, da, og passer jo til hobbyen!

La merke til signaturen din også, Emil. Likte den Likte den forrige du hadde også, selv om den ikke akkurat hadde noe med akvariehobbyen og gjøre
Anders Kaste
Takk Sissimor, men din er jo morsom den, da, og passer jo til hobbyen! :-) La merke til signaturen din også, Emil. Likte den :-) Likte den forrige du hadde også, selv om den ikke akkurat hadde noe med akvariehobbyen og gjøre :)

Hehe, takk
Og jeg har våte drømmer! Drømte om masse merkelige fisk i natt også, men heldigvis ikke om discus denne gangen; de drømmene er bare skremmende...
sissimor
Og jeg [B]har[/B] våte drømmer! Drømte om masse merkelige fisk i natt også, men heldigvis ikke om discus denne gangen; de drømmene er bare skremmende...

Haha!
Jeg har aldri drømt om fisk i akvarier altså, men det meste annet, og at jeg ble spist av gullfisker i havet, men drømming om akvarier altså, hehe! :P
Hehe, jeg har nok ikke det, men har faktisk vært der når jeg var 4-5 år :P
Plussmedlem
Corydoras elsker jo eikeløv Har gått tom nå, men må få tak i mer snart. Akvariene har ikke fått side doser!

En Coryoras caudimaculatus slapper fredfullt av under et eikeløv
[External Image]
Anders Kaste
Corydoras elsker jo eikeløv :) Har gått tom nå, men må få tak i mer snart. Akvariene har ikke fått side doser!

De er så fine der de ligger med hodet opp av eikeløvet!
Anders Kaste
En Coryoras caudimaculatus slapper fredfullt av under et eikeløv :-)

Ligner veldig på Corydoras Simils. Det eneste jeg kan se forskjell på er markering på halen er mye lengre på Similis. Hmmm Similis har ikke prikker på finner.
Men en eller 2 av mine har. Dem må jeg se litt nærmere på
Caudimaculatur og Similis har ulike farger på flekken som er på halroten. Den ene har grønnlilla og den andre har svart flekk, om jeg ikke husker fiske-leksikonet feil nå
Tillegg:
Similis har ikke prikker på selve halefinnen. Det har Caudimaculatus.
[External Image]
Unnskyld Anders, for at jeg kupper tråden din med bilder, men jeg tenkte det var greit å vise forskjellen på disse to artene Begge bildene er knipset uten blits, bildet over viser en sismilis ungfisk, den under er en voksen caudimaculatus.

Jeg syns egentlig det er ganske stor forskjell på disse to, i både haleflekk (caudimaculatus har også grønnskjær i haleflekken men ikke så tydelig som similisen som er mer grønn/turkis enn svart), prikker og finner. Caudimaculatusen virker også mer høyreist, muligens fordi den er voksen.

[External Image]

[External Image]
Her er forresten en caudimaculatus ungfisk, ikke så lett å se der den ligger i skjul men den er kort og butt i forhold til similis-ungfisken.
Og så var det navnet - caudi=hale og maculatus=flekket (eller egentlig besudlet, men det uttrykket er vel til og med ute av Bibelen nå :o)
Plussmedlem
Det er ikke kupping av tråden, Rita, er jo bare kjempekjekt å få vist forskjellen på artene

Alle mine har prikkete haler, så det er Caudimaculatus Postet også et bilde for en stund siden i en gruppe på Facebook jeg er med i (Vi med akvarium). Der var det også enighet med meg i Caudimaculatus
Anbefaler forresten akvarieinteresserte som har Facebook å melde seg inn der
Anders Kaste
Anbefaler forresten akvarieinteresserte som har Facebook å melde seg inn der :-)

Er det "vi med akvarium" eller "vi med akvarie" du er med på? Det popper opp begge deler når jeg søker på FB.

ETTER-RED:
Jeg valgte "vi med akvariUM" jeg...
Plussmedlem
Vi med akvarium
mona o
[QUOTE=Anders Kaste]Anbefaler forresten akvarieinteresserte som har Facebook å melde seg inn der :-)

Er det "vi med akvarium" eller "vi med akvarie" du er med på? Det popper opp begge deler når jeg søker på FB.

ETTER-RED:
Jeg valgte "vi med akvariUM" jeg...

Her er en link til gruppen
Plussmedlem
Skiftet ut avataren, blir litt lei med tiden Endret et bilde av meg i PhotoShop, og nå ser det nesten ut som luftbobler eller noe... trykk F5

Takker for informasjon fra dere alle. Sorry Anders ikke meningen å lage "kaos" i din personlige tråd.

P.S. Hvordan ser den gamle Notodden stajson ut etter raset ?
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap