Slik begynner det og sånn skal der utvikle seg (side 13)

Guppy! Egentlig har jeg litt løst på guppy, de er jo sinssykt fine..men ser for meg at enten så dør de fra meg (de jeg hadde sist døde når jeg skulle medisinere annen fisk) eller så går det over styr med yngel, haha.

men 70 liter! Da er det jo plass til rimelig mange. Husk bilder!
Inaktiv bruker
Heheh ;P Guppy ja. Jeg har IKKE hatt fiskedød i mine akvarier etter. Har ikke opplevd at MINE fisker har dødd siden at Ancistrusen som var hos svigermor døde! :P Hva sier det? Er det meg eller er svigermor? ;P Jeg bar spør...

Nåja, så god plass er der ikke, hun har to glupske gullfisker (Mot min vilje) I akvariet! Så... Ja, nei, jeg er ikke helt med på leken der, men hun må få lov til å styre litt (Under kontrollerte forhold) :P heheh.
Bilder er klart det blir, må bare kjøpe fisken først. ;P

Hm, blir det kulefisk eller kampfisk? Kulefisken er sjarmerende og krever snegler...
Snegler kan skaffes med oppdrett i 30L og Kampfisken trenger egentlig 60L men 54L er bare 6 Liter for lite, har det så MYE og si? Huff. Jeg må gå inn på Kampfisk sin side å lese litt.
njei vil ikke si at 54 liter blir for lite! Du kan jo ende opp med en som syns det er alt for stort og bare gjemmer seg! :P - Vet at det kan diskuteres opp og i mente men personlig syns jeg 30liter og opp er OK for en kampfisk. Jo større jo bedre såklart men 54 liter vil jeg tro er supert.

Ah ja det va de gullfiskene også ja. Skulle dere gi de bort/selge når sjangsen bydde seg eller ville hun ha de?
Inaktiv bruker
JA, det kan diskuteres i alle venninger. :P Kanskje den kampfisken og et parr L144? Nei, det blir for lite da. Bare kampfisken og kanskje noen epler? Det tror jeg kan blir veldig bra. ^^

Gullfiskene er som hundene som hun ikke får... ;P Hun har lært dem å snurre rundt. :P hahah! Nei, de blir nokk der. Stykt og si det men jeg skulle ønske at de ikke var der. Hadde jeg ikke gått i fella til de på Buddy i Bodø så hadde jeg ikke hatt de... :P
Du kan jo alltids legge en aldri så liten rubrikk ut eventuelt forhøre deg om noen ønsker de... så kan du jo forklare at det er noen som ønsker å gi de et suuuupert hjem, eller er det bare jeg som kunne funnet på en sånn farse?... for i 70 liter kommer de jo garantert til å pines etterhvert. Uff ja skjønner godt hva du mener. Jeg endte opp med en stooor kinesisk algespiser som kunne bli aggressiv. Fikk adoptert den bort til ei jeg misliker sterkt, HAHA. uff.
Inaktiv bruker
Ja hadde jeg bare hatt hjerte til å gi dem bort.
Jeg nevnte det her for noen uker siden, Tja, det ble et ramaskrik!!! :S
Ser at de er ikke tilfreds der de er. ser ut som de kjeder seg...
Jeg har prøvd ALT, var noen som skulle hente dem, hørte ikke noe mer en det. :/
Tragisk... Teite dyrebutikk! Blir Hagedam til sommeren, men jeg vet ikke om jeg skal ha Koi i den og gullfsikene, eller ingen fisk. Må tenke litt på det. :P

Inaktiv bruker
Hahah, er på jobb nå. Sjefen har tatt in fiskemat 25,-
Inaktiv bruker
Jeg gleder meg til Torsdag! ;D Da skal jeg og SE på kampfisk!
Siden jeg ikke får lønn før 10 0g 13 så blir det ikke noe handel, men det er lov til å se... ;P Jeg skal kjøpe +medlemskap også da, tror jeg. ^^

Hm, jeg lurer på når Fotokonkurransen skal begynne igjen? ;/ Har mange geniale bilder jeg ikke har delt enda, bare for anledningen!
Teit at de ikke skriver noe info om det iallefall.

Jeg satt og leste på den "BestFriend" Maten. :P Står at den inneholder mye bra vitaminer. Jeg skal teste den på Gullfiskene, om ikke de spiser den så gjør INGEN det. :P
Haha, de spiser det sikkert..men hvor mye næring det egentlig er...usikkert. Nå lyver vel ikke innholdsfortegnelsen? Hm.
Inaktiv bruker
Jeg husker ikke nærings innholdet nå. Har ikke kjøpt enda, siden det ikke haster egentlig. :P
Om den lyver så fu*k dem! Tror ikke Coop selger fake fiskemat? Eller? ;P

Hahah ;D Dette er det beste jeg har lest denne uken (MANDAG!)

Best Friends
He,he, det er nok godt ment...
har prøvd det fiskeforet. Fiskene spiser det iallefall og kan ikke se forskjell på det i forhold til vanlig flakfor. Nødløsning kjøpt på Bunnpris for noen ett år siden.

Espen
Inaktiv bruker
Sissimor
He,he, det er nok godt ment... ;)


;D Ja, jeg synes det er bara at de prøver iallefall.
Det skulle ALLE dyrebutikker/foretninger ha gjort.

Black_Flys
har prøvd det fiskeforet. Fiskene spiser det iallefall og kan ikke se forskjell på det i forhold til vanlig flakfor. Nødløsning kjøpt på Bunnpris for noen ett år siden. Espen

Så bra at de spiser det, det er jo greit at vi har det her. Ellers så må man kjøre til Bodø og tilbake igjen (22 mil) bare for å handle fiskemat.
Eller så må man bestille på nettet. Og det går ikke akkurat fort...

For de som lurer på hva en av mine andre hobbyer er. Skyting
Inaktiv bruker
YES! Cory egg på glasset. Hahah, jeg klarer ikke sove engang. Skal opp i sjettotta i morgen men jeg er overlykkelig. Nå er det bare å håpe at de er befruktet.
æææææh gratulerer!! på de pygmecoryene?? om de er/blir gule så skal de vel være befruktet! (hvis jeg husker rett) gratulerer, hehe!
Grattis med egga da Heldig du! Nå som 165literen er oppe å går for fult skal jeg prøve på å legge til rette for at noen av bunnfiskene mine som går i 100literen også kan leke litt uten de glupske eggepirajaene mine (danioene) kommer å tar eggene :P

Har du fått prøvd den maten fra coop? Jeg kjøpte nylig en boks med mat fra europris. Virker som grei mat, men den har ikke like mye farge som den på dyrebutikken. vet ikke om det har så mye å si da, men det funker jo i trange tider :P

Jeg kjøpte forresten nylig sånne synketabletter på ebay fra england. Tok 4 dager før det kom fram, betalte 70kr for 3 poser à 25g, og fiskene elsker dette foret
Så det er jo en mulighet for å slippe å måtte kjøre så langt
Inaktiv bruker
;D Ja det er pygmeusene, så nå har jeg flyttet litt på svampen som står på innsuget til filteret. :P Vil jo ikke at de søte små skal bli filter fisk ;P

Jeg har ikke prøvd den enda, men vi får mye skryt for at vi har den
Det som er så gøy er at jeg kan prate med ALLE som kjøper det og høre hvordan akvarium de har. hihih ^^

Jeg slo på lyset litt tidlig i dag i Corygropa. ;P Måtte ta bilde av eggene. Det var plan å fiske dem ut, men jeg kommer ikke til. Er bare coryene og kuhlii ålene som kommer seg dit. Var ikke enkelt å ta bilde heller! :S
Inaktiv bruker
Jeg ble så happy for fotokonken at jeg overså at det ikke var fiskebilder. Nå kommer ikke deg gode bildet mitt til nytte...
Jaja, jeg får ta noe annet.
Inaktiv bruker
OI OI OI OI... Dette begynner og ta litt av her... Om Alle eggene klekker og ALLE fiskene overlever så sitter jeg igjen med over 30 YNGEL! :S Hadde jeg aldri drømt om.
Noen av eggene har begynt å få sort prikk i seg. (Øyne?)
Uansett så har de lagt egg i dag også. Masse, egg... :S Litt vell mange kanskje... ;P
Jaja, GØY GØY GØY!

Var i Bodø i dag på begge Dyrebutikkene, den faste hadde fått MASSE fine fisker. en blå, lilla og GUL Crownthail (Rett?) Kampfisk. Jeg smeltet, synd jeg ikke har vann i akvariet enda... :O De skulle skaffe flere. YESS!
Sviger mor kjøpte seg 5 nye fisker, 3 Klovnekilli og 2 fisker jeg ikke kjenner navnet på... Se bildene.

Hun spurte meg om det gikk, jeg måtte bare si at jeg ikke viste for det gjør jeg ikke. :P
Men de i denne butikken stoler jeg 100% på, og hun sa at det går veldig bra.
De var veldig kule og om jeg kan ha sånne fisker så skal jeg ha det!

(NB! Beklager bildekvaliteten, var akkurat kommet hjem og mobilen sliter.)
Er det humlegoby hun har kjøpt, eller humlefisk?
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap