Heidi`s kjærlighet til snegler og fisker i ferskvann og saltvann. (side 13)

At alt liv ble berget var jo det viktigste

Tror ikke de visste om noen krabbe nei. Fikk beskjed om at det var to klovner og ei sjøstjerne. De hadde også fått det brukt, og hadde for lite kunnskap til å holde det ved like...

Veldig glad for at du ville ta på deg oppdraget, for dette var alt for stort prosjekt for meg...
Det var flere dyr enn de visste om ja, massevis av muslinger og skjell, amnipoder, ormer og masse rørormer som bare er så flotte. Så jeg flyttet ut alt av ormer osv, de er jo bare nyttige.
1.Her er en stor flott Haliopora korall som var i karet. Tro den heter noen sånt....
2. Her er eremitten Klippo , den har flyttet til Tam Lade da...den er jo så søt. Hadde så lyst til å beholde den men tok ikke sjansen på det.
3. Her er den store sjøstjerna som var med karet.
Så nå har alle det bare bra.
Inaktiv bruker
hei jeg har nettopp kjøpt meg Sulawesisnegler og leste at de kunne ha igler på seg. så da spør jeg deg er det på kroppen de er eller er det på skalet de sitter ?? sprer de seg mye ?? :O
david g
hei jeg har nettopp kjøpt meg Sulawesisnegler og leste at de kunne ha igler på seg. så da spør jeg deg er det på kroppen de er eller er det på skalet de sitter ?? :) sprer de seg mye ?? :O

Hei de sitter på kroppen. De kan spre seg hvis verten dør og hvis det er for mye på en snegle så vil de gå over på andre. Sett de på høykant hver dag en stund ved mating så ser du om de kommer frem på kroppen. Det kan ta noen dager før de kommer frem hvis du nettopp har fått tak i de. Vær obs under "haka" og rundt døra der kan de ligge og er lite synlig. Samt bak under foten. De kan også krype på skallet.
Inaktiv bruker
takk for svar Heidi da skal jeg føle med på de så gott jeg kan
Her er en av mine nye kampfisker. Den er så fin syns jeg med meget fin fargekombinasjon. Den er litt liten enda så damene får gå i fred foreløpig.
Den der var fantastisk fin ;D
Nydelig kampfisk, veldig spesiell farge

Mener det er en copper-variant....?
Mvjnz
Nydelig kampfisk, veldig spesiell farge :) Mener det er en copper-variant....?

Hva betyr det at det er en Copper variant? Den har veldig spesielle finner. De er liksom ikke helt runde. Men veldig pen.
Jeg har fått tak i 3 Dumboear kampfisker og de er jo så søte da....jeg har tre forskjellige farger på de. Den ene er blå med lyse blå dumboører og lys blå overleppe. Så har jeg en helt hvit en og en hvit og blå.
Den blå går i 30 litern min på skrivepulten og den har laget et digert skumrede i dag.....hoa ser ut til å være klar snart ..så det er veldig spennende. De andre går i hver sin 160 liter. Der har de et hjørne hvor det er lite bevegelse i vannet men de svømmer der det er mest bevegelse. De går sammen med flere hoer. Har funnet ut at jeg skal heller ha kampfisker i stedet for guppyer. Det er coryer på bunnen og snegler selvfølgelig. Det er like morsomt det. Den blå og hvite går sammen med et par Knurreguramier og den har jaggu satt seg i respekt den karen, men nå er det veldig fredelig oppi der. Den hvite går sammen med 4 hoer. De er veldig aktive hele tiden og så morsomme å se på. Skal få tatt bilde av alle tre etter hvert...Spennende om det blir leking etter hvert.

har vært litt opptatt av saltvannakvariene mine en stund så har vært litt stille fra meg. Men det begynner og roe seg litt ned nå...forhåpentlig vis.
Eplene ble nok edel forstyrret ved overgang til reol. Ble mye flytting osv så de har ikke lagt så mye egg, men det kommer en del nå. De har vokst veldig fint og har begynt å legge klaser. Skulle nå ønske det ikke gikk mot vinter...Så det vil nok komme en del nye bilder også etter hvert.
Det er den blå og hvite som er avbildet. Den er helt kritthvit i virkeligheten så det er vanskelig å se forskjell på de på bildene.
Jeg har fått tak i en knallsvart kampfisk med litt sølvskjær på finnene. Problemet er at den er så mørk at jeg får ikke tatt bilder av den....den er så nydelig og jeg har en hoe i noenlunde samme farger som jeg skal ha sammen med han. Den er ganske aktiv og utforsker karet hele tiden. Den lurer litt på hva den halve isoporkoppen gjør i karet men det ser ut som den skjønner tegninga også. Den bobler litt innimellom når den er under den men så svømmer han ut igjen. Har tatt endel bilder av den i dag så er spent på om det ble noen vellykkede i dag.

De to første bildene er av sjøharen min Dolla bella som absolutt er flink til å spise alger.
Det siste er av sjøpølsa mi...den har sittet på samme flekken siden jeg fikk den. Den liker seg der for det er endel sirkulasjon der så tror den liker det.
Min rosa bubbletipp anemone er ikke i form. Jeg tror den holder på å dø.....så dette er et trist syn så fin som den var da jeg fikk den. Den gjemmer seg hele tiden under en stein....håper det kvikner til igjen etterhvert. Den sluttet i alle fall å vandre etter den kom oppi 160 litern. Den har også prøvd å dele seg uten hell. Det vises på det andre bildet.
Inaktiv bruker
huff, håper den klarer seg, den er jo så flott, min grønne er rar og har endelig flyttet ut fra mykisen.
Ser ut som du er nesten like glad i kampfisker som snegler, Heidi? Den ene metallic-rødrosa kampfisken du viste bilder av ovenfor var virkelig flott! (innlegg 247)
mona o
Ser ut som du er nesten like glad i kampfisker som snegler, Heidi? Den ene metallic-rødrosa kampfisken du viste bilder av ovenfor var virkelig flott! :-) (innlegg 247)

Ja jeg elsker kampfisker. Har gått over til å ha et par kampfisker i reolen også....he he. Har coryer på bunnen og kampfisker i toppen og snegler overalt. Så nå er det kun kampfisker i karene med snegler men flere hoer oppi. Den siste jeg kjøpte er svart...og så nydelig, men vanskelig å ta bilde av. Men her er de bildene jeg har fått til nå.
Den var fantastisk fin, Heidi. Du får forsøke og avle på han Har han fått navn? Svarte-Petter eller noe kanskje, hehe
Inaktiv bruker
nydelig kampfisk Heidi.
mona o
Den var fantastisk fin, Heidi. Du får forsøke og avle på han :-) Har han fått navn? Svarte-Petter eller noe kanskje, hehe :)

Den har ikke fått navn enda, må ha noe som er hippt og lett og si.....den er enda finere i virkeligheten. Skal prøve å få lek på den ja. Skal flytte den over i 30 litern når den blir litt større for den er ikke kjønnsmoden enda. De selger kampfiskene før de er kjønnet ut jo. Har fått mange hoer som viser seg å være plakathanner....
Så den skal få gå i 160 litern og kose seg sammen med en hoe i samme farge. Det er mulighet for lek i alle 160 litrene også, for det er veldig stille i det ene hjørnet av karet og der ligger en isoporkopp og jeg ser den ligger under og bobler litt innimellom. Men tror den er for ung enda. Masse planter rundt er det også. Jeg har aldri fått kampfiskene mine til å leke i noe annet enn i mine 30 litre.
Har hatt lek på den blå dumboear med dame, men har ikke sett noen resultater av det enda.
Jeg har en hanne nå som er født og oppvokst hos meg som har bygget et digert skumrede i en av 30 litrene jeg har på en bod. Den er kjempefin så håper det blir litt babyer oppi der.
Inaktiv bruker
Du kan døpe den speedy? ;P hihih
Spock
Du kan døpe den speedy? ;P hihih

Jaaaaaaaaaaaaaaa til minne om vår lille Speedy. Speedy skal den hete. Savner den lille tassen jeg. Tenker på den ofte og håper at det dukker opp en som ligner i sneglekarene mine..som blindpassasjer. Den var jo så søt vettu....
Her er tre bilder av lille Speedy. Den ble kortklipt etter hvert da. Men søt var den i alle fall.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Gradin
Reklame for plussmedlemskap