Mange bøtter vann.. (side 131)

Jeg vil gratulere med førsteplass i fotokonkurransen - en verdig vinner!

Men, og det er for så vidt et stort men, jeg er redd du har startet en ungdomstrend blant coryer nå, som vil kunne bli en like stor landeplage (eller rettere, det vil vel bli en vannplage, men det høres helt rart ut) som hoppestrikk, tyggegummi og jo-jo-er kan bli det blant menneskebarn.

Se bare hva jeg fersket C. napoensisene mine i gang med i dag:

[External Image]
"Vi er nesten like flinke som Sannes triller!" sier de stolt.
flinke fisk det :p så fine napoene dine var, mine var sjelden utfarget slik, de var mere grå og hvite.

ellers kom jeg hjem til en trist nyhet, den siste baryen tok kvelden iløpet av påska.. og den som greide seg så bra... jaja.
ellers virker det som alle ellers har overlevd. skal prøve å gjøre ferdig 112 litern og 54 litern, stappe filtersvampene oppi bøttefilteret over natta, burde kickstarte dem bra nok. men jeg har manko på planter. og penger, etter strømregning, telefonregning, internettregning (som visstnok skal betales 6 mnd i forskudd, noe jeg ikke visste...) og utelandspåskeferie...
holder på å fylle opp 54 litern nå. mangler planter, men jeg får stjele litt fra andre kar og gi dem keramikkdingser og røtter til å gjemme seg i for en stund. skal til sverige neste helg, håper å få tak i litt planter der.

ellers er batteriet på kameraet tomt, og jeg finner ikke laderen.. den har gjemt seg i flyttekaoset mitt. dumme tingen!
tror jeg bør sjekke ph litt oftere.... 96 litern 6.5, ok. 112 litern 6.9, ok. 64 litern 5.5, oops litt lavt... mallesuppa 5.2.... og i skrivebordsoasen 5.5. 3 av karene bør høyes til over 6 ihvertflal...
butikken i byen har nydelige dvergbotia inne nå.. men til 145kr stykket er de hakket for dyre for meg. sukk. fikk meg hvertfall ei plante til 112 litern, nå trenger jeg bare kickstarte akvariene og fange inn fisk.
fisk skal fanges og flyttes til andre kar i kveld om jeg orker. hvis ikke, i morgen

[External Image]

[External Image]
ble ikke flytting igår, kanskje idag. først skal jeg inn til byen og plukke opp noen planter. så hjem igjen, plante disse og rydde ferdig da jeg får besøk ikveld. men kanskje etter besøket... :p
da har jeg møtt joanna og pål i byen og kjøpt en bunt blyxa japonica, og bestilt meg jegersnegler. de har tatt helt overhånd i mallesuppa.. som forøvrig skal bli en artssuppe idag :p
da har jeg 21 fisk som lusker rundt i nye omgivelser. vel, egentlig 28, da de 7 melanotaeniane fikk hjemmet sitt ommøblert i jakten på 6 c126 som na går i en 54liter, og 15 cw23 som går i en 112 liter. finner fremdeles ikke laderen til kameraet, så minimalt med bilder fram til da...
pokker at jeg ikke får tatt bilder... c126 er i full utfarging, i hvitt, svart og gull... cw23 er også hypre, ungfisken svømmer rundt som noen gærninger.
Ja er de ikke utrolig vakre når de farger ut sånn
akkurat nå har de tatt seg en pustepause, men 4 av dem var i full firsprang tidligere. trenger bare en dytt eller to for egg =D og jeg får låne lader av kjetil, vi har samme kamera. jippi
adolfoi og cw23 yngel smaker myggiser for første gang. de voksne cw23 må henge i hvis det skal bli noe igjen :p

[External Image]

[External Image]
Så morsomt det hadde vært om jeg kom hjem til småttiser på disse fiskene. Det hadde vært en fin presang fra dem vettu ;D
bare ikke få for store forventninger nå, har ikke så many corybebiser på samvittigheten :p
da har 19 snikmordere flyttet inn i sine 3 respektive akvarier. jegersnegler er kjekt å ha når dvergbotia blir for dyrt

ellers er det mye liv hos cw23, og mye liv når det er liv hos c126.. disse er mer sky, må få kjøpt no mer planter å putte inn der.
så fine coryer du har
takk

ellers må jeg nok vurdere utvendig filter hos cw23'ene. vannet har en del partikler i seg, det innvendige aquael filteret klarer ikke ta seg av det...

112litern med cw23
[External Image]

96 litern med adolfoi, beckfordi, sae og kuhlii
[External Image]
sitter og ser på amazonas' dyp på animal planet mens jeg spiser middag. elvebunnen ser ikke akkurat ut som i akvariene mine... mudder, løv og trestammer. er du heldig ser du en og annen grønn plante :p
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap