Sissis våte drømmer (side 131)

Ok ,høres greit ut det
Men som du sier ,det er alltid spaennende å prøve noe nytt.
Hunnen som er på reisefot ser flott ut, nå tror jeg nok den enslige hannen her skal bli meget fornøyd
Gir deg beskjed med en gang hun ankommer.
Mest sannsynlig har nok alt gått helt fint, men man blir jo naturligvis engstelig når ens fisk er på flyttefot med posten
Holder jo pusten av å ha mineralstein på vei ut i verden, så jeg vet ikke helt om jeg hadde overlevd spenningen. Følger nøye med!
Jeg vet Linda; det er ulidelig spennende! Kommer til å ligge over madrassen i natt, til tross for nytt sengetøy og nye puter, og bare vente på beskjed fra Marita. Håper så inderlig at pakken kommer fram i morra, og at det tikker inn melding med gode nyheter...

Har ikke sett noe til post-hannen etter at jeg kom hjem søndag ettermiddag, men den største hunnen er plutselig veldig mye tynnere, så jeg velger å tro at han er opptatt med å passe egg, til det motsatt er bevist. Nå er det den mindre hunnen som er skikkelig rognstinn

Mineralsteiner ja... Jeg har vist bare en igjen...
Det går veien det, gode nyheter strømmer på i morgen for det har du fortjent. Og hannen har uansett gjort jobben sin hvis damen er slankere, mistet jo en her fordi jeg konfiskerte hulen så hun holdt seg for lenge! Alt det velmenende tulleriet en overivrig akvarist finner på
Ikke hørt noe fra Marita, så da regner jeg med at mallen ikke kom i dag. *Gulp*

For å holde tankene i sjakk, så drømmer jeg meg bort med sånt som dette. Åh, den som hadde eget akvarierom...
Plussmedlem
Jeg tror jeg akkurat skulle få skvist inn en sånn reol på den ene veggen på akvarierommet... jeg er ikke helt sikker. Men da måtte jeg jo solgt en annen reol da, og det hadde jeg ikke hatt lyst til!

Jeg skal ikke ha noen nye akvarier på lenge. Ikke har jeg lyst på det en gang. Utrolig! ;D

Skjønner godt at du kunne tenke deg den der, altså. Krysser fingrene for at du om ikke så alt for lenge får deg et eget rom til akvariene... det hadde vært gøy Men hus er vel dyrt...!
Jeg mottok selv L-maller i posten en gang, og da brukte posten 2 dager på å levere de. Når mallene kom fram var de raske og fine så det går nok sannsynligvis bra! Med breethingbag vil den jo få O2 også!
Men nervepirrende det er det både og sende og motta
Pål
Da kan jeg si med sikkerhet at mallebyttet via post har gått utmerket! Fikk hyggelig sms fra Marita i morges om at hunnen kom sprell levende fram, og nå nettopp så jeg hannen tøffe seg for damene sine
Åh, så bra :o) Krysser fingrene for mange røde minisutter :oD
Godt å høre at det gikk godt til slutt. Jeg skal igjen ha med sprell levende fisk på telttur til helgen. Jeg bekymrer meg ikke så mye denne gangen, som jeg gjorde i sommer. Det burde gå fint, da alle fiskene kan snappe luft fra overflaten, dersom det skulle bli lite oksygen til dem. Jeg gleder meg til å se hva jeg får overlevert i morgen. 5 nydelige, små stilker, i hvert fall. Grenmaller er så herlige! Jeg så forresten noen veldig sjarmerende grenmaller i dyrebutikken på Galleriet i går. De sa det var en sturisoma, men den hadde en lengde på nesen som en farlowella. Men den nesen hadde en meget sjarmerende bøy oppover. Hvordan greide jeg egentlig å begynne å snakke om grenmaller, når du snakket om ancistruser?
Sturisoma nigrirostrum?
Sturisom nigrirostrum kanske, Inger Anne?

Så, nu hoppar jag ur den personliga tråden igen! Sorry!
Hurraaa! Sukker meget lettet ut, skal snart sende reker for første gang og det er ikke på langt nær så komplisert...
Ohoi, så utmattet en kan bli av litt aquascaping! På grunn av ME'n tar jo ting utrolig laaaaaaang tid, siden jeg bare klarer bittelitt om gangen. Men nå er jeg snart i mål med prosjektet...

Har de siste dagene tatt ned, vasket og satt opp igjen Speilsalen. Sleit av uforståelig grunner med BGA der, så nå var detpå tide å innrede det ordentlig. Karet har jo bare vært midlertidig satt opp, med planter tilfeldig stappa nedi, men nå er det litt mer orden der. Bilder kommer ved en seinere anledning, når jeg finner krefter til slikt.

I dag setter jeg opp det karet jeg for lenge siden skrøyt av å ha skaffet til lakrisene. De har jo gått i en plastbakke fra C.O, men nå blir det skikkelig kar på dem! Fant endelig et som passet inn i skapet under Godteskåla, for dette er bare 25 høyt. Med grunnflate på 30*60 er det da ideelt for lakrisene jeg kjøpte fra Lisbeth.

Flyttet filteret fra Gavepakken over i den nye Lakrisbakken, og satte inn et kickstartet, luftdrevet svampfilter i Gavepakken.

I den gamle Lakrisbakken har jeg også slitt som f... Med BGA, og når jeg tenker meg om, så ble denne og Speilsalen satt opp ganske samtidig. Og dette var på samme tid som styggedommen dukka opp i Trollskogen. Tror rett og slett det var noe med vannet denne perioden...
Gleder meg til det kommer bilder av alt ferdig satt opp
Skjønner godt hvilket slit det har vært, må selv manne meg opp et par uker før jeg kan gå løs på en 60-liter.
Det er litt merkelig det der, mange storkoser seg jo med å tømme og sette opp noe helt nytt i karet, jeg får lettere angst bare ved tanken :S

Men, gleder meg til bilder, du får jo alltid til så flotte oppsett
Jeg er av de som storkoser meg med sånt, men så var det disse kreftene da...

Blir jeg fristet til å holde på litt lenger enn jeg burde, så blir jeg nummen i hele kroppen, verden går rundt, og det kjennes ut som om kraftig influensa kommer kastende på. Ganske frustrerende å aldri ha krefter til det en vil! Når en må tømme oppvaskmaskinen i tre økter, så er det klart at det tar tid å sette opp et akvarium! Men nok sutring; jeg får det jo til, bare jeg tar tiden til hjelp
Nå har jeg ikke skrevet her på en stund, men jeg titter innom og leser ihvertfall! Prøver bare å begrense innleggene mine når jeg ikke har noe fornuftig å komme med uansett, hehe.. men det blir gøy å få sett bilder når de kommer ihvertfall!

Elsker bilde-innlegg! haha og du er en skikkelig inspirasjonskilde!
Takker så mye for rosen Grapejuice; blir rent rørt jeg

Bilder kommer etterhvert altså, lover...
Nye fisk!
Litt på fyll av fisk i dag. På godt og "vondt"...

Tar det som ikke er så bra først; pose med lakriser fra Imazo...
En død, og flere som ser døende ut. Har jo bare to deissneri igjen, så tenkte å fylle på gruppen, og kanskje til og med drette de! Men nå er det bare å håpe at noen overlever... Var PH 7,2 i posen; rimelig høyt for lakriser kan en si...

Det udelt positive er 5 vakre smykketetra (3+2). Disse har bodd ho Terjes Tropefisk ei god stund, og ser ut til å være i utmerket form. Det skulle være mortenhaleri, men tror han sa det kom "den andre varianten som er litt dyrere". Det finner jeg ut når de farger skikkelig ut, og lyset kommer på, altså om de er orange eller røde

Så nå er det tilvenning av fisk her, og vill jakt etter den single imbellishannen. Det er meninga at han skal være med meg på klubbmøte i kveld...
Pokker, nå klarte jeg den nesten... H%&#$#e...

Hadde den innen rekkevidde, men så satte den seg fast. Måtte jo da hjelpe den løs, og i et uoppmerksomt øyeblikk, så den sitt snitt til å fordufte...
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap