- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Mange bøtter vann.. (side 132)
Mange bøtter vann.. (side 132)
Postet 16.04.10 kl 22:31
Postet 17.04.10 kl 23:17
alle nykommerne har overlevd natten, og c melanotaenia var i fyr og flamme for å ha blitt flere. disse var helt forskrekket da jeg raserte hjemmet dems for å fange de andre coryene for en stund siden.
ellers kjøpte jeg en korkbakgrunn igår. rett og slett korkbark presset flat. veldig fin, og mye enklere enn å skjære korkbiter. synd jeg ikke dro på denne turen før jeg satte opp 54 litern :p
ellers kjøpte jeg en korkbakgrunn igår. rett og slett korkbark presset flat. veldig fin, og mye enklere enn å skjære korkbiter. synd jeg ikke dro på denne turen før jeg satte opp 54 litern :p
Postet 18.04.10 kl 12:40
Postet 18.04.10 kl 13:00
drammen akvarieklubb's sverigetur. vi var på trop og nols som osloturen, men innom to andre også. hercules, som var veldig fin, og hornbach, som er mer eller mindre bauhaus med en akvarieavdeling. fisken var ikke noe å rope hurra for, typisk brødfisk, men de var fine, ingen sykdom eller døde fisk. bare litt kjedelig. men det var der jeg fant korken, og de hadde sykt billig filtervatt der og. bra med utstyr og billige akvarier.
Postet 18.04.10 kl 13:08
Postet 18.04.10 kl 13:24
Postet 18.04.10 kl 13:58
Postet 18.04.10 kl 17:25
Postet 18.04.10 kl 22:17
Sannevet ikke hva det er med habrosusene mine jeg. en 2-3 stykker har dårlige barter, en av dem vet jeg har hatt det lenge.. det rare er at jeg har samme sanda i 6 akvarier her i huset, ingen andre har barteproblemer... [IMG]http://img.photobucket.com/albums/v720/ladonia/aquaria4/IMG_9899.jpg[/IMG]
Dette har jeg opplevd med mine habrosus også....
Postet 18.04.10 kl 22:23
Postet 19.04.10 kl 16:35
Postet 19.04.10 kl 17:42
Den bakgrunnen var jo bare knall da, så slapp du også alt arbeidet med å skjære til slik jeg holdt på med.
Mye styr siden jeg ikke fikk flyttet billetten fra norge men må gjøre det manuelt her nede, er jo ingen ledige plasser, så må satse på at det dukker opp en ledig plass jeg kan få. Ellers sliter jeg jo litt. :P
Mye styr siden jeg ikke fikk flyttet billetten fra norge men må gjøre det manuelt her nede, er jo ingen ledige plasser, så må satse på at det dukker opp en ledig plass jeg kan få. Ellers sliter jeg jo litt. :P
Postet 20.04.10 kl 10:27
Postet 20.04.10 kl 16:06
hm, noen av cw23 egga har begynt å mugge.. tror jeg da, litt vanskelig å se. noen er hvertfall dårlige. men det er mange egg. av egga jeg tok over i rekekaret, har egga på det ene bladet enten klekket eller blitt spist. det andre bladet har enda alle eggene.
egga skal etter planen klekkes i løpet av dagen eller i morgen
egga skal etter planen klekkes i løpet av dagen eller i morgen
Postet 20.04.10 kl 17:58
Postet 21.04.10 kl 16:34
fisket ut en død gertrudae nå nettop. dette var en av de nye unge hunnene jeg kjøpte på lørdag. disse var veldig små. så også en med en slags dott på halefinnen, men jeg finner ikke esha medisinene mine... flyttesurr + folk som "rydder" så jeg ikke aner hvor ting er er flott. men når jeg kom tilbake til karet var dotten borte, sammen med halve halefinnen. slengte oppi et catappablad og esha optima, samt små hyppige vannbytter framover, så håper jeg de overlever
Postet 21.04.10 kl 21:24
cw23 har lagt en ny ladning i natt. ikke på langt nær like stor, men dog. men har ikke sett noen yngel i det karet enda, men det er jo stort da.
fisket ut enda en død gertrudae, og de to siste nye ser jeg ikke... så er tilbake til mine 3 hanner og ei hue. men de ser ut til å trives. de nye var jo sinnsykt små og tynne, egentlig ikke rart at de skulle daue hvis noen skulle gjøre det..
må og kjøpe nytt filter til 54 litern med 6 fisk en eller annen gang, det har allerede gått nesten tett... :p
fisket ut enda en død gertrudae, og de to siste nye ser jeg ikke... så er tilbake til mine 3 hanner og ei hue. men de ser ut til å trives. de nye var jo sinnsykt små og tynne, egentlig ikke rart at de skulle daue hvis noen skulle gjøre det..
må og kjøpe nytt filter til 54 litern med 6 fisk en eller annen gang, det har allerede gått nesten tett... :p
Postet 25.04.10 kl 11:20
Postet 25.04.10 kl 23:50
Postet 26.04.10 kl 00:46