- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sølvi sine coryer og litt til :) (side 132)
Sølvi sine coryer og litt til :) (side 132)
Postet 03.01.12 kl 15:12
Sølvi GullaksenTok en ny test nå og den ligger på 6,3 ,er det for høyt ?
Nei, det skulle i grunnen være bra, det. Kanskje bittelittegranne lavere?
Jeg passet på å ha ph på rundt 6 når jeg oppdrettet disse sist, og da fikk jeg til et kjempefint og stort kull - for første gang! Før det var jeg ikke så nøye med ph hver gang jeg prøvde å drette C121, og hadde bare klart å oppdrette et enkelt lite kull på 10 eller 11 stk før det.
Men så, ved ettertanke, siden eggene skal ha så surt vann for å klekke, så videreførte jeg det og lot det være surt for yngelen også, og det viste seg å være lurt. Tror siste kullet var på 60 stykker, og du kan bare tenke deg for et flott syn de var i samlet tropp, Sølvi...!
De er også litt varmekjære forresten. Heller litt over 25°C, enn under.
Postet 03.01.12 kl 15:17
Postet 03.01.12 kl 15:28
Sølvi GullaksenDet var nok litt av et syn ja ,regner med at mine kanskje var noen av de ? Ok ,prøver å ha den litt lavere og ser hva som skjer ,temperaturen er grei. Men hvor lenge lot du yngelen gå i så lav ph ?
Ja, det stemmer, dine er en gruppe av det store kullet jeg hadde! Åh, jeg savner dem altså! Har ikke plass til C121 nå, men senere en vakker dag må jeg ha meg en gruppe igjen. Det må da være noen som har avkom på noen av de 60?
Hvor lenge jeg lot yngelen gå i så lav ph...? Hm, vrient spørsmål. Det husker jeg dessverre ikke, Sølvi.
Postet 03.01.12 kl 15:34
Ok ,det skjønner jeg godt at du ikke husker ,men tusen takk for hjelpen uansett ,visste de skulle ha ganske lav ph, men ikke hvor lav .Så dette får jeg teste ut videre.
Håper du kan få noen sånne igjen med tid og stunder ,synes de er kjempeflotte og hos meg er de veldig aktive og mye fremme ,en drømmecory på den måren
Håper du kan få noen sånne igjen med tid og stunder ,synes de er kjempeflotte og hos meg er de veldig aktive og mye fremme ,en drømmecory på den måren
Postet 03.01.12 kl 15:38
Endret: 03.01.12 kl 20:49
Tok for meg langkaret i kveld ,hev ut Anubiasene ,den ene på rot og en til algebefengt rot.
Skrubbet den beste av de og fant frem en jeg hadde liggende fra før. fant noen planter fra kar uten penselalger og satt inn en god porsjon med Hydrocotyle leucocephala
2 forskjellige typer stengelplanter jeg ikke vet navnet på,
en liten rød Lotus
samt noen Heteranthera zosterifolia i forkant.
Så nå er det bare å håpe på at det skal gro litt fort til ,kunne nok hatt flere eller fler av samme type ,men det var det jeg hadde i hus nå.
Venter utålmodig på nye lysrør fra Tyskland, men det kan vel gjerne ta sin tid
Skrubbet den beste av de og fant frem en jeg hadde liggende fra før. fant noen planter fra kar uten penselalger og satt inn en god porsjon med Hydrocotyle leucocephala
2 forskjellige typer stengelplanter jeg ikke vet navnet på,
en liten rød Lotus
samt noen Heteranthera zosterifolia i forkant.
Så nå er det bare å håpe på at det skal gro litt fort til ,kunne nok hatt flere eller fler av samme type ,men det var det jeg hadde i hus nå.
Venter utålmodig på nye lysrør fra Tyskland, men det kan vel gjerne ta sin tid
Postet 03.01.12 kl 21:06
Vet ikke hvor ofte disse fiskene skal få meg til å skjelve jeg ,men i morges klarte en av de deg igjen.
Kikket inn i langkaret hvor C12 og Sp.black går og plutselig ser jeg en av de svarte med store gråhvite felter iiiikk. Hva i alle dager feiler det den tenkte jeg helt panisk,hev meg foran pcèn og slo opp på sykdommer og artikler her på forumet. Senket skuldrene litt da jeg leste at dette kunne komme av stress .Har aldri sett dette på Corydoras før ,men på Ancistruser har jeg jo sett flekker på av og til.
Mulig de kan se sånn ut før lyset kommer på og de plutselig blir overrastet over at noen står foran karet ,ikke vet jeg .
Men iallefall ,da jeg kom hjem fra jobb så var den helt fin igjen heldigvis
Kikket inn i langkaret hvor C12 og Sp.black går og plutselig ser jeg en av de svarte med store gråhvite felter iiiikk. Hva i alle dager feiler det den tenkte jeg helt panisk,hev meg foran pcèn og slo opp på sykdommer og artikler her på forumet. Senket skuldrene litt da jeg leste at dette kunne komme av stress .Har aldri sett dette på Corydoras før ,men på Ancistruser har jeg jo sett flekker på av og til.
Mulig de kan se sånn ut før lyset kommer på og de plutselig blir overrastet over at noen står foran karet ,ikke vet jeg .
Men iallefall ,da jeg kom hjem fra jobb så var den helt fin igjen heldigvis
Postet 04.01.12 kl 16:40
Fikk oppklart mysteriet i går kveld,da flere hadde mye lyst på seg , den var dekket av sand
Hadde hatt opp i litt mer sand og denne var dermed løsere enn normalt og på coryvis ploger de gjerne bortover sanden .Dermed hadde den fått masse sand på seg og uten lys en tidlig morgenstund ,så det ut som noe helt annet
Godt å få det oppklart i alle fall
Hadde hatt opp i litt mer sand og denne var dermed løsere enn normalt og på coryvis ploger de gjerne bortover sanden .Dermed hadde den fått masse sand på seg og uten lys en tidlig morgenstund ,så det ut som noe helt annet
Godt å få det oppklart i alle fall
Postet 05.01.12 kl 13:34
Postet 05.01.12 kl 14:15
Postet 05.01.12 kl 14:20
Postet 05.01.12 kl 15:36
Endret: 05.01.12 kl 15:40
Postet 05.01.12 kl 15:38
Postet 05.01.12 kl 15:42
Postet 05.01.12 kl 15:56
Coryer lokalt
Godt å vite jeg har Corylovers lokalt! Fikk m meg hva du hadde av Sp. black? og adolfoi. Har du noen bilder av disse black kanskje?
Takker for alle gode tips på div. tråder jeg befinner meg!
-Stein-
PS. Må kankjse kjøpe adolfoi av deg jeg da...
Takker for alle gode tips på div. tråder jeg befinner meg!
-Stein-
PS. Må kankjse kjøpe adolfoi av deg jeg da...
Postet 05.01.12 kl 15:58
Postet 05.01.12 kl 16:27
Endret: 05.01.12 kl 16:28
Postet 05.01.12 kl 16:29
Postet 05.01.12 kl 16:53
Postet 05.01.12 kl 18:55
Endret: 05.01.12 kl 18:57
Postet 05.01.12 kl 19:44