Mange bøtter vann.. (side 133)

har ennå ikke åpnet den, skal spare den til onsdag :p heldigvis kosdter den en tier mindre enn vanilla coke, som er svindyr som import...
noe som er mindre hyggelig er når sikringene går sent på kvelden etter at butikkene er stengt, og man oppdager at man bare har en ubrukt sikring igjen, når man trenger to. takk og pris for nærboende venner med sikringer liggende. da overlever fiskene og filterbakteriene enda en stund
noen halvdårlige bilder

c pygmaeus
[External Image]

c habrosus
[External Image]

saene begynner å bli store
[External Image]
Ånei, har du sånne sikringer, sånt er noe skikkelig dritt.
Nå er det bare og storhandle og alltid sjekke før du handler, slik at du aldri går tom igjen.
For et liv tror jeg det er billigere og investere i nyteknologi.
er ikke bare å bytte ut boksen da. svindyrt, pluss at jeg bor i borettslag. men da jeg kjøpte leiligheten snakket selger om at anlegget skulle oppgraderes, men jeg har ikke hørt noe mer
da var man hjemme igjen etter en uke borte. alle fiskene lever, men filteret i 54 litern er nesten tett. igjen. jeg renset det på søndag.... en enda mindre hyggelig overraskelse var å finne masse maur på badet....

[External Image]
rart det der med røde myggiser. fiskene langer innpå selv om myggen er lengre enn den selv... og nå som måltidet er fortært går coryene på soverommet bananas. er melanotaenia og venezuelanus det er snakk om, de fyker veggimellom. som regel ligger de musestille i en mørk krok når lyset er på... :p

[External Image]
c126 ligger ikke bare og daffer på bunn. idag har de en raptus med svømming i høyere lag

[External Image]

[External Image]
noen av de har roet seg nå, men et par har begynt å surre rundt igjen. lurer på om det er lek, men jeg ser ikke egg, så de er nok ulike mine cw23 som lar eggene være :p

dumme snegle ødela alt. og skittent glass da...
[External Image]
Skjønne beibisene mine, kommer og hilser på nå som jeg er i norge. Du tar vel med typen og kommer til JRR imorgen
det gjorde jeg vettu. beckfordi ungen ser ut til å ha slått seg sammen med de voksne allerede, banjomallen jeg trodde var død dukket plutselig opp (hvor i helvete gjemte den seg? jeg søkte gjennom sanda flere ganger) og pygmaeusene har lagt noen egg. ikke mange, og bare ett og ett. men nå er de små da, grenser for hvor mange slike store egg de kan legge :p
Og eggene samlet du inn og puttet i det tomme karret
Var koselig og se dere "alle" og fiskene igjen. Silver var jammen blitt stor.
nei, eggene var for gamle til det, de sitter fast. ingen som har spist på dem ennå.
lite som skjer for tiden, men jeg skal kjøpe stativ til 375'en i løpet av uka eller neste, samt få karet opp på verandaen så jeg kan teste om det er lekk... :p

vurderer faktisk å omrokkere litt på planene mine etterhvert, mulig jeg lager noe annet enn søramerika kar av det store karet, og setter beckfordiene over i 112 litern til orange laserne. eller no.

trenger hvertfall nytt filter til 54 litern, selv med grovere svamp går det tett altfor fort.. og snegler har tatt over der og. ønsker meg en gjeng dvergbotia, men pokker å dyre de er...
jeg liker ikke strømbrudd. hvertfall ikke når hele blokka mister strømmen og man må vente på at noen skal komme og sjekke problemet..
Inaktiv bruker
fin tråd sanne
Huff, gikk det greit eller?
Store skrekken er vel å komme hjem å finne tette filtre eller ikke ha strøm.
jada, strømmen var bare borte en time. jeg var litt passe redd for kjøle og frys og, det er jo ikke direkte kaldt om dagen...
Sant det, men tar jo litt lenger tid for å gjøre skade der da. Kan ta et par timer og avfryse fryseren feks. Mens pumpa trenger mye mindre tid en det på å gjøre skade.

Overbelastede akvarier feks, som da plutselig ikke lenger har den samme oksygen inntaket i vannet.
jeg har heldigvis overdimensjonerte filtre i alle untatt ett kar, og bare ett kar kan kalles overbefisket :p og der håper jeg kjetil kommer på sae jakt før ferien :p
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap