- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Mange bøtter vann.. (side 134)
Mange bøtter vann.. (side 134)
Postet 28.06.10 kl 21:54
siden den gang er fisk fanget og avlevert, og jeg har vært på ferie i 3 uker, hvor eneste stell har vært min mor fylle litt vann i et par kar. men det var liten vannstand her og der alikevel. nå er karene fylt opp, og har gitt mat. men jeg er visst snart tom for både easylife og mallemat, så det må bestilles.
også har jeg sett pygmeyngel. så de få eggene som ble lagt, ble det noe av men, jeg har mistet noen av de voksne, og så så vidt bare en yngel da jeg gav dem en tablett. natta nå, så gudene vet hvor mange jeg egentlig har. ellers har jeg ikke sett noen lik, men siden fisken har gått uten mat i 3 uker ville det vel vært rart om jeg så noen...
også har jeg sett pygmeyngel. så de få eggene som ble lagt, ble det noe av men, jeg har mistet noen av de voksne, og så så vidt bare en yngel da jeg gav dem en tablett. natta nå, så gudene vet hvor mange jeg egentlig har. ellers har jeg ikke sett noen lik, men siden fisken har gått uten mat i 3 uker ville det vel vært rart om jeg så noen...
Postet 01.08.10 kl 23:56
Godt og være tilbake?
JRR har jo tilbrangt sommeren hjemme, så han kunne jo evnt tatt seg av fiskene dine.
Her har det kommet litt flere fisk i karret mitt og ting ser ut til og gå bra.
Akkurat idag har vi kjedelig "norskeregn" her nede, altså sånn regn som varer lenge. Ikke ofte det regner over 1 time lissom. Himmelen pleier åpne seg, alt kommer iløpet av 5min- 1time og så er det fint igjen.
Men er faktisk litt deilig, for blir frisk kjølig luft.
Morsomt og komme hjem til yngel da
JRR har jo tilbrangt sommeren hjemme, så han kunne jo evnt tatt seg av fiskene dine.
Her har det kommet litt flere fisk i karret mitt og ting ser ut til og gå bra.
Akkurat idag har vi kjedelig "norskeregn" her nede, altså sånn regn som varer lenge. Ikke ofte det regner over 1 time lissom. Himmelen pleier åpne seg, alt kommer iløpet av 5min- 1time og så er det fint igjen.
Men er faktisk litt deilig, for blir frisk kjølig luft.
Morsomt og komme hjem til yngel da
Postet 02.08.10 kl 06:27
Postet 02.08.10 kl 06:29
Postet 02.08.10 kl 06:36
Postet 02.08.10 kl 17:53
jaja. kom hjem etter 3 uker, gi mat og fyll på vann. vips, så leker cw23 igjen. ærlig talt, trenger de prevansjonsundervisning? :p
men lyset i karet dems virker ikke, tror nok røret tok kvelden.. men begge to da gitt. hm. trenger egentlig å bytte rør i de fleste kara mine, de er over året nå. synd lysrør er så dyrt.
men ellers har jeg fått bestilt mer corymat og easy life. blir over 200 kr grensa, men likevel billigere og bedre enn i norge :p
men lyset i karet dems virker ikke, tror nok røret tok kvelden.. men begge to da gitt. hm. trenger egentlig å bytte rør i de fleste kara mine, de er over året nå. synd lysrør er så dyrt.
men ellers har jeg fått bestilt mer corymat og easy life. blir over 200 kr grensa, men likevel billigere og bedre enn i norge :p
Postet 03.08.10 kl 17:16
Endret: 03.08.10 kl 17:18
Hvis begge lysrørene er gått på likt, så kan det være tenneren, og ikke lysrørene som er gåen. Men jeg har opplevd at hvis tenneren ryker, så "kverker" den lysrørene også. Har opplevd da at relativt nye lysrør ikke vil funke mer, selv etter at tennerne er byttet. Måtte da ta to nye rør fra pakke, og vips! Så virket det igjen.
Jeg har alltid en pose tennere (Philips, kjøpt på Clas Ohlson) liggende, så jeg slipper å ergre meg over å mangle akkurat det når jeg står der og brått har brukt for et par
PS! Lenger oppe i tråden skriver du dette innlegget:
De bildene var jo knallbra, og etter min mening helt klart fiskebase-materiale! Send dem inn!
Jeg har alltid en pose tennere (Philips, kjøpt på Clas Ohlson) liggende, så jeg slipper å ergre meg over å mangle akkurat det når jeg står der og brått har brukt for et par
PS! Lenger oppe i tråden skriver du dette innlegget:
De bildene var jo knallbra, og etter min mening helt klart fiskebase-materiale! Send dem inn!
Sannenoen halvdårlige bilder c pygmaeus c habrosus
Postet 03.08.10 kl 18:03
Endret: 03.08.10 kl 18:08
jeg har faktisk aldri byttet tenner, jeg aner ikke hvordan man gjør det engang... men jeg burde nok, noen kar blunker en del før lyset tennes... dette er forøvrig i et kar jeg har kjøpt brukt, så jeg aner ikke hvor gamle røra eller tennerne er heller.
får vel ta meg en tur på clahsern neste gang jeg er i en by hvor de har det :p
får vel ta meg en tur på clahsern neste gang jeg er i en by hvor de har det :p
Postet 03.08.10 kl 18:07
Postet 03.08.10 kl 18:09
Postet 03.08.10 kl 18:13
Postet 09.08.10 kl 21:36
Det tyter ut egg hos mine cw23, og pygmeusene. men jegersneglene hos cw23 har funnet ut at egg er godt.. har heller ikke sett noen små der utenom de 10 fra ifjor. så jeg fant noen egg på vallisneriaen som jeg dumpa oppi hos pygmeene. er et par jegere der og, men jeg har jo fått opp 2 små der allerede.
ellers må jeg få tak i noen amanoreker, algene går bananas hos cw23 etter at jeg fikk trøbbel med lyset..
også trenger jeg nytt filter hos c126. det går tett hele tiden -.-;
ellers må jeg få tak i noen amanoreker, algene går bananas hos cw23 etter at jeg fikk trøbbel med lyset..
også trenger jeg nytt filter hos c126. det går tett hele tiden -.-;
Postet 22.08.10 kl 14:35
sitter og bestiller nytt filter til 54 litern, og tenkte å se på lysrør samtidig.. hvorfor må det være så innmari dyrt -.-; nye karet mitt er 150 langt, altså 80w t5 rør. men det er jo nesten ingen rør i den størrelsen, de fleste er 54w. armaturet blir da 125 cm, rørene 115. så 35 cm av karet blir uten særlig lys... og det tvinger meg til å skaffe nytt dekkglass da det som var ble knust... ene delen av forrige eier og den andre av min far.
og hvilket filter skal jeg velge til en 375 tro. de har jo fått inn noen stilige på aquamanias, men jeg er lite villig til å betale nærmere 5 lapper for et filter :p
og hvilket filter skal jeg velge til en 375 tro. de har jo fått inn noen stilige på aquamanias, men jeg er lite villig til å betale nærmere 5 lapper for et filter :p
Postet 22.08.10 kl 17:21
Postet 22.08.10 kl 19:46
Postet 23.08.10 kl 06:57
var på krizoo idag på leit etter amanoreker. som de jo ikke hadde, de kommer onsdag eller torsdag... så jeg reiser fredag eller lørdag :p
så også noen pakistanbotia, men de var litt tynne syns jeg... samme med ottoene. men det er jo ikke akkurat noen nyhet. hovedgrunnen til at jeg har gitt opp otto, er jo ikke morro når de bare dør...
de hadde noen c. bondi, fine de, men jeg har strengt tatt ikke plass til mere cory uten å kvitte meg med noen andre :p
er også på leit etter en liten stimfisk til 112 litern sammen med cw23, disse er så utrolig sky, noe de ikke var før..
så også noen pakistanbotia, men de var litt tynne syns jeg... samme med ottoene. men det er jo ikke akkurat noen nyhet. hovedgrunnen til at jeg har gitt opp otto, er jo ikke morro når de bare dør...
de hadde noen c. bondi, fine de, men jeg har strengt tatt ikke plass til mere cory uten å kvitte meg med noen andre :p
er også på leit etter en liten stimfisk til 112 litern sammen med cw23, disse er så utrolig sky, noe de ikke var før..
Postet 23.08.10 kl 19:26
Postet 24.08.10 kl 21:11
da fikk jeg endelig tak i amanoreker, og de var faktisk blåe denne gang og :p håper det gjør susen i det karet. mulig jeg gir det karet de nye røra istedenfor 96 litern pga algevekts... og cw23 slutter ikke å legge egg :p vurderer om jeg skal ta inn plastikkaret fra verandaen, vaske det og bruke det som yngelkar igjen.. men da må jeg ha det på kjøkkenet, ikke plass andre steder :p
Postet 28.08.10 kl 14:59
sånn, da er karet oppe å går på kjøkkenet. jeg fant ikke svampfilteret, så det ble ett kjempelite elite filter. men det går ikke an å komme gjennom svampen og inn til rotoren, pluss at jeg satte den på lav fart. lys og varme får de ikke, leiligheten min holder ca 22+ grader allikevel. ei rot og javamose som innredning, 3 vallisneriablader med egg på. egga på glasset er allerede stivnet så de kan jeg ikke fjerne
Postet 28.08.10 kl 16:34