Sølvi sine coryer og litt til :) (side 134)

Det begynner å bli rimelig fullt i karet med de Full Red Endlersene,det er ihvertfall 60-70 yngel og flere av hunnene er omtrent dagsventende.

Burde hatt et eget oppdrettskar til de nå siden de er så mange ,men det er et stort problem
Kunne selvfølgelig tatt den store breedingboksen i bruk ,men denne skulle liksom være forbeholdt cory-yngel da . Må visst gå i tenkeboksen litt og se om jeg finner på noe glupt

[External Image]

[External Image]

Noen voksne ,klin umulig å ta bilder av.

[External Image]
Satt opp breedingboksen jeg ,trenger den ikke for øyeblikket til cory-yngel ,så da får jeg finne på noe annet når den tid kommer. Så nå går det en god gjeng Endlersbabyer der ,tok ikke alle over for det følte jeg ble for mye.de skal jo ha plass til å vokse også.
Men som den klossmajor jeg er ,så klaret jeg å miste karet på gulvet og knakk de to avstandstøttene som skal holde karet beint utfra akvariet. Så da var det frem med superlim ,håper det holder godt nok,hvis ikke så ligger det vel små guppyer på gulvet

Dyttet en blåfiltermatte under kanten for sikkerhets skyld i tilfelle de ikke holder.
I går holdt jeg på med vannbytter og annet styr med akvariene og fikk liten tid til noe annet.
Så da kveldsmaten skulle serveres i saltvannskaret ,begynte jeg å lure på om jeg hadde sett Mandarinen i løpet av dagen.Det kunne jeg altså ikke huske å ha gjort og den pleier å titte frem her og der inninmellom. Dermed ble jeg bekymret og begynte å kikke rundt om i karet uten hell.Sumpen ble da også inspisert med lommelykt ,men ingen Mandarin
Derimot var det noe annet som beveget seg der og jammen var det ikke den forsvunne Anthiasen
Gjett om jeg ble glad ,da har den altså klart å komme seg oppi overrenningsboksen og videre ned røret til sumpen.
Nå måtte det tettes bedre rundt overrenningsboksen og litt ekstra blåfiltermatte satt på ,håper fiskene klarer å holde seg på plass i ettertid. Det er det eneste sted de har mulighet til å hoppe over kanten eller oppi boksen,ellers er det vegger rundt hele karet.

Mandarinen så jeg dessverre ikke ,men kveldslyset var kommet på ,så mulig den hadde lagt seg ,kommer nok til å kikke veldig ofte inn i karet i dag.

Oi,nå ble jeg glad ,gikk rett inn i stuen og kikket inn i karet og der var den jammen ,rett foran meg ,alle fiskene på plass ,puster lettet ut
Legger ut litt bilder av langkaret etter at javabregnene var tatt ut og nye planter og røtter satt inn . Dette i håp om at litt mer planter ,noen hurtigvoksende ,skal ta knekken eller ihvertfall redusere penselalgene i dette karet.
Karet huser forøvrig Corydoras sp. Black og Corydoras C121 Burgessi

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Noen nørbilder

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Så et siste med favorittplanten min for øyeblikket

[External Image]
Oi,oi for et drømme kar! Stakkars mamma, hver gang jeg ser et så fint kar begynner jeg å masse. ja, ja nå for hun gjennomgå igjenn.
Det er jo bare så utrolig fint med disse lange karene ;D
Skikkelig flott! Likte godt den "sveve"-planten der! Hvor langt er dette karet og hvilken sand?

PS. Sett noen falske adolfoi jeg i dag... :/

-Stein-
Sølvi, bor du langt unna Kvernepollen ?
Takk for fine tilbakemeldinger fra dere alle

dette karet er jeg veldig glad i ,skulle så gjerne hatt flere slike lange kar ,dette er på 125 cm og kun 25 høyt ,perfekt for coryer
Sanden er Biltemasand .liker best å bruke denne ,synes den er fin og en slipper styret med å skylle og skylle

Er ikke sikker på hvor Kvernepollen er ,er det på Sotra ?

Fant det ut ,det er videre utover fra der jeg bor ca 20-30 min.kjøring ,noen kjente der ?
Hellis
Skikkelig flott! Likte godt den "sveve"-planten der! Hvor langt er dette karet og hvilken sand? :) PS. Sett noen falske adolfoi jeg i dag... :/ -Stein-

Fine de Duplikarusene ,men trodde ikke du hadde klart kar til Coryer ennå ?
Emil E
Flott kar Sølvi! ;)

Takk skal du ha Emil
Så flott kar! Coryen har fanget min intr. Som fullstendig nybegyner er det et hav (mangedobbel betydning :p) med fisk der ute.. men Cory er facinerende. Jeg har ikke funnet noen "sti" i fiskeverden, men har "litt av alt" føler jeg nå... *prøver seg frem*
Sølvi Gullaksen
Takk for fine tilbakemeldinger fra dere alle :) dette karet er jeg veldig glad i ,skulle så gjerne hatt flere slike lange kar ,dette er på 125 cm og kun 25 høyt ,perfekt for coryer :) Sanden er Biltemasand .liker best å bruke denne ,synes den er fin og en slipper styret med å skylle og skylle ;) Er ikke sikker på hvor Kvernepollen er ,er det på Sotra ? Fant det ut ,det er videre utover fra der jeg bor ca 20-30 min.kjøring ,noen kjente der ?

Pleier å feriere der for å fiske. Var der en tur i fjor sommer men jeg turde ikke å mase på deg da.
Tipsy
Så flott kar! Coryen har fanget min intr. Som fullstendig nybegyner er det et hav (mangedobbel betydning :p) med fisk der ute.. men Cory er facinerende. :) Jeg har ikke funnet noen "sti" i fiskeverden, men har "litt av alt" føler jeg nå... *prøver seg frem*

Mye å velge mellom ja det er helt sikkert,men coryer er bare utrolig søte og fasinerende ,lett å bli bitt av basillen
Pleier å feriere der for å fiske. Var der en tur i fjor sommer men jeg turde ikke å mase på deg da.

OK ,det er bare å komme innom når du er på de trakter, fiskeprat er alltid kjekkt
Sølvi Gullaksen
[QUOTE=Hellis]Skikkelig flott! Likte godt den "sveve"-planten der! Hvor langt er dette karet og hvilken sand? :) PS. Sett noen falske adolfoi jeg i dag... :/ -Stein-

Fine de Duplikarusene ,men trodde ikke du hadde klart kar til Coryer ennå ?

Hehe... greit å orientere seg endel innan med alt som måtte være vettu!
Stua er i full oppussingsmodus nå, så da er jeg igang! Male tak i morgen...
Det hele utløst ang. dette faktisk, så nå kom det nye ideer på veien til møbel for langkulpen min. Blir nå bare 150cm lang, men skulle bli bra det...

-Stein-
Det høres jo veldig bra ut det ,spennende hva du ender opp med

Fikk nettopp hentelapp på lysrørene mm. som jeg har bestilt fra Tyskland ,spent på dvordan disse er seden jeg ikke har prøvd de før. Men Mona skryter av disse så da er de nok bra
Lysrørene skulle vært skiftet for lenge siden ,så jammen på tide.Det blir i først omgang 222 literen i gangen,langkaret og et av 54 literne.

Reddet forøvrig noen Sverddragerbabyer i går fra å bli spist , tror det var ca.10 stk.
Disse fikk komme opp i karet men SAdolfoiene så lenge. Har aldri hatt oppdrett på disse før så litt greit å prøve det og.
Ser det er fremdeles noen igjen i karet (222 literen) men de ser ut til å klarer å gjemme seg godt mellom blader som flyter i vannkanten.Skulle ha plukket disse vekk, men det får bli senere hvis det er så at disse småttisene klarer å overleve blandt disse.

Tilfeldig bekjentskap
© Morten Bruun
Reklame for plussmedlemskap