Sissis våte drømmer (side 135)

Gratulerer med ynglene, det var jo skikkelig moro
Vet du, jeg synes du burde prøve deg på det saltvannskaret, jeg er sikker på at det kommer du til å få til så greit, og tenk så mye spennende det er å se på i et sånt kar
Lakrisene er nyyydelige Lisbeth! Og de kommer når jeg snakker til dem. Har skjemt dem bort med whiteworms i det siste, så det er kanskje ikke så rart

Det er masse huler på bunnen ja; både halve kokosnøtter, rør og små mallehuler av keramikk. Hulene i høyden fant jeg på etter å ha lest om noen som fikk lakrisyngling i flytende kinderegg...

Saltvann ja Marita; det skremmer meg litt. Eller ganske mye egentlig. Er selvfølgelig formen som gjør det, men alikevel, er så redd for å gjøre noe skikkelig galt. Har ikke hørt mer fra ham, så kan hende han har gitt det til noen andre. Og så har jeg virkelig ikke plass! Men det er utrolig hva man får til med litt kvinnelist...

Tok et "dypdykk" i den største barnehagen i dag, og telte ihvertfall 3 cory-yngel! Litt forskjellig størrelse på dem, men har jo lagt egg oppi der flere ganger. Vet ikke sikkert om de er habrosus eller bilineatus enda, så det blir spennende å følge de videre. Fant to små roser med egg på glasset i Kjøkkenøya i dag også, som nå ligger i en håv i Barnehagen. Tar ikke sjansen på at bierekene spiser dem

Det begynner å bli størrelse på stjernedanio-yngelen også, men den er ikke stor nok til å flytte inn i Trollskogen riktig enda...
Isj... Det var tydeligvis planarier i Barnehagen, og de har skvist seg inn i håven med cory-egg...
I dag har jeg tatt bort "vinduet" mellom Anton og Isrose (den "hvite" dumbo-earhunnen), så nå svømmer de sammen i hele Fæntæstikk. Han tøffer seg litt for henne, men går definitivt ikke til angrep. Hun er en meeeget forsiktig dame, men følger etter ham noen ganger. De har jo sett på hverandre lenge gjennom vinduet, uten at han har virket det minste aggressiv. Håper virkelig det fortsetter å gå bra, for det hadde vært veldig arti å avlet på disse...
Jeg har nesten sagt ja til saltvannskaret nå, for det har en grunnflate på bare 40*50 cm (115 cm høyt med skapet). Har funnet et egnet sted på stua (der asylet med bord står nå), men må få det "fint" igjen først. Er vist skikkelig gjengrodd med alger oppi der, så det ser stygt ut. Frykter at jeg holder på å gape over mer enn jeg kan svelge nå, så håper virkelig alle her med saltvannserfaring er klare til å svare på en million spørsmål.

Beboerne er forresten to klovner og ei ganske stor sjøstjerne...

Skal ta en titt på det før jeg tar en endelig avgjørelse.

Så spennende med saltvann :oD

Har veldig lyst å prøve saltvann selv, så det kommer nok med tid og stunder :o)
Du må jo bare si ja til dette karet, tenk så mye spennende du kan ha der, det er jo en helt annen verden
Jeg har forelsket meg i pussereker jeg da, så en eller annen gang så må jeg jo prøve saltvann også.

Pussereker er min første tanke også. Men karet er veldig lite, så alt må vurderes nøye. Og så finnes det så mange vakre koraller, at jeg frykter dette kan bli bra dyrt.

Prøver å si til meg selv at jeg ikke har bestemt meg enda, men...
Håper bare ikke min kjære forlanger at jeg må kvitte meg med et av de andre...
Plussmedlem
Høres veldig spennende ut, men skjønner veldig godt om du syntes det blir for mye. Følg magefølelsen

Lykke til, blir spennende å se hva som skjer
Har vært en tur hos Ohr,
byttet TDS-måler mot concolor.
Tre store og fine,
runde og trinne.
Håper på egg som perler på ei snor...

Oi da, dette ble litt klamt...
Men altså; nå har jeg 3 godt voksne stooore concolor i hus. Skal bli arti å se hva mine 4 ungdommer vil syns om disse ;D
[External Image]
Må få deg ned på bakken før du flyr her - TDS står for Total Dissolved Solids. I fall du skulle våkne i natt og lure på det mener jeg...

Kulerund fisk du fikk i bytte, da har tantungene fått flott selskap, gratulerer!
Ha,ha, Linda; godt noen passer på meg ;D

De 4 gjenlevende tantebarna skal få flytte inn til disse nye i morra, om formen er bra nok til cory-fanging altså, og de er "behjelpelige".

Legger ved et par bilder av lakriser som koser seg med white-worm...
[External Image]
[External Image]
Flere lakrisbilder
Ser ut til at dette er sjefen. Han er vidunderlig vakker når av virkelig viser seg fram, men det vil han selvfølgelig ikke gjøre forran kamera...
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Fra trollskogen
"Åh nei, kamera! Stå heeeelt stile, så kanskje det forsvinner..."
[External Image]
Bruno Banani ser ut som rene Fugl Fønix, med "sot" i sløret
[External Image]
Helt ute av fokus, men stilig lell...
[External Image]
Tenkte når jeg skrev i sted, når kommer det flere bilder, tro, og her kom de :o)

Så mange flotte fisker, så lite plass til dem... Hva slags cory er den som ser ut til å ha 3 stiper langs kroppen?
Fra godteskåla
Skikkelig bildespamming i kveld, men det regner jeg med at folk tåler...
[External Image]
Imbellis-hannene er virkelig utrolig vakre! De er nærmest svarte når de viser seg fram, med turkise øyne og røde og blå finner. Selvfølgelig blekner de så fort kamera kommer fram, men en dag skal jeg lure dem...
[External Image]
StineMari
Tenkte når jeg skrev i sted, når kommer det flere bilder, tro, og her kom de :o) Så mange flotte fisker, så lite plass til dem... Hva slags cory er den som ser ut til å ha 3 stiper langs kroppen?

Bilder kommer plutselig de

Coryen i "fangedrakt" er tukanoene mine. Har dessverre bare 4, og skulle veldig gjerne hatt flere...
Plussmedlem
Sissimor
"Åh nei, kamera! Stå heeeelt stile, så kanskje det forsvinner..." [B]*bilde*[/B]

Jeg ser situasjonen godt for meg, og jeg smelter når jeg ser bildet og tenker på det Kan ikke noe for det, men jeg må nok innse at jeg er og blir en "Cory-frik"...
Jeg likte også den teksten og måtte flire litt for meg selv her, for det er jo akkurat sånn de er disse søte raringene som er engstelige for alt mulig
Så har jeg gjordt det igjen da; kjøpt skral kampfisk...

Prøver å la være, men enkelte ganger klarer jeg bare ikke gå fra de. Denne damen kom styrtende fram fra gjemmestedet sitt da jeg nærmet meg karet deres, og nærmest skrek: "redd meg fra plageåndene!". Hun er frynsete både i finner og skjell, og viste tydelig at hun var nederst på rangstigen. Det hjalp ikke veldig, for da jeg gikk videre, så pilte hun tilbake inni javabregna, med hele gjengen etter seg. Prøvde å si nei til meg selv, ganske så strengt, men måtte alikevel titte en gang til. Da kom hun smygende fram igjen, og holdt blikket mitt selv om hun ble angrepet fra alle kanter. Og plutselig var hun i pose...
[External Image]
Ser ut til at kroppen er nærmest svart, og finnene blek-gule. Skal bli spennende å se hvordan hun blir når hun føler seg trygg
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap