- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sissis våte drømmer (side 135)
Sissis våte drømmer (side 135)
Postet 10.09.12 kl 12:07
Lakrisene er nyyydelige Lisbeth! Og de kommer når jeg snakker til dem. Har skjemt dem bort med whiteworms i det siste, så det er kanskje ikke så rart
Det er masse huler på bunnen ja; både halve kokosnøtter, rør og små mallehuler av keramikk. Hulene i høyden fant jeg på etter å ha lest om noen som fikk lakrisyngling i flytende kinderegg...
Saltvann ja Marita; det skremmer meg litt. Eller ganske mye egentlig. Er selvfølgelig formen som gjør det, men alikevel, er så redd for å gjøre noe skikkelig galt. Har ikke hørt mer fra ham, så kan hende han har gitt det til noen andre. Og så har jeg virkelig ikke plass! Men det er utrolig hva man får til med litt kvinnelist...
Tok et "dypdykk" i den største barnehagen i dag, og telte ihvertfall 3 cory-yngel! Litt forskjellig størrelse på dem, men har jo lagt egg oppi der flere ganger. Vet ikke sikkert om de er habrosus eller bilineatus enda, så det blir spennende å følge de videre. Fant to små roser med egg på glasset i Kjøkkenøya i dag også, som nå ligger i en håv i Barnehagen. Tar ikke sjansen på at bierekene spiser dem
Det begynner å bli størrelse på stjernedanio-yngelen også, men den er ikke stor nok til å flytte inn i Trollskogen riktig enda...
Det er masse huler på bunnen ja; både halve kokosnøtter, rør og små mallehuler av keramikk. Hulene i høyden fant jeg på etter å ha lest om noen som fikk lakrisyngling i flytende kinderegg...
Saltvann ja Marita; det skremmer meg litt. Eller ganske mye egentlig. Er selvfølgelig formen som gjør det, men alikevel, er så redd for å gjøre noe skikkelig galt. Har ikke hørt mer fra ham, så kan hende han har gitt det til noen andre. Og så har jeg virkelig ikke plass! Men det er utrolig hva man får til med litt kvinnelist...
Tok et "dypdykk" i den største barnehagen i dag, og telte ihvertfall 3 cory-yngel! Litt forskjellig størrelse på dem, men har jo lagt egg oppi der flere ganger. Vet ikke sikkert om de er habrosus eller bilineatus enda, så det blir spennende å følge de videre. Fant to små roser med egg på glasset i Kjøkkenøya i dag også, som nå ligger i en håv i Barnehagen. Tar ikke sjansen på at bierekene spiser dem
Det begynner å bli størrelse på stjernedanio-yngelen også, men den er ikke stor nok til å flytte inn i Trollskogen riktig enda...
Postet 10.09.12 kl 13:13
Postet 11.09.12 kl 13:32
I dag har jeg tatt bort "vinduet" mellom Anton og Isrose (den "hvite" dumbo-earhunnen), så nå svømmer de sammen i hele Fæntæstikk. Han tøffer seg litt for henne, men går definitivt ikke til angrep. Hun er en meeeget forsiktig dame, men følger etter ham noen ganger. De har jo sett på hverandre lenge gjennom vinduet, uten at han har virket det minste aggressiv. Håper virkelig det fortsetter å gå bra, for det hadde vært veldig arti å avlet på disse...
Postet 12.09.12 kl 01:32
Jeg har nesten sagt ja til saltvannskaret nå, for det har en grunnflate på bare 40*50 cm (115 cm høyt med skapet). Har funnet et egnet sted på stua (der asylet med bord står nå), men må få det "fint" igjen først. Er vist skikkelig gjengrodd med alger oppi der, så det ser stygt ut. Frykter at jeg holder på å gape over mer enn jeg kan svelge nå, så håper virkelig alle her med saltvannserfaring er klare til å svare på en million spørsmål.
Beboerne er forresten to klovner og ei ganske stor sjøstjerne...
Skal ta en titt på det før jeg tar en endelig avgjørelse.
Beboerne er forresten to klovner og ei ganske stor sjøstjerne...
Skal ta en titt på det før jeg tar en endelig avgjørelse.
Postet 12.09.12 kl 15:36
Postet 12.09.12 kl 15:54
Postet 12.09.12 kl 18:10
Pussereker er min første tanke også. Men karet er veldig lite, så alt må vurderes nøye. Og så finnes det så mange vakre koraller, at jeg frykter dette kan bli bra dyrt.
Prøver å si til meg selv at jeg ikke har bestemt meg enda, men...
Håper bare ikke min kjære forlanger at jeg må kvitte meg med et av de andre...
Prøver å si til meg selv at jeg ikke har bestemt meg enda, men...
Håper bare ikke min kjære forlanger at jeg må kvitte meg med et av de andre...
Postet 12.09.12 kl 19:23
Postet 12.09.12 kl 21:02
Postet 12.09.12 kl 22:14
Endret: 12.09.12 kl 22:20
Postet 12.09.12 kl 22:56
Postet 12.09.12 kl 23:07
Endret: 12.09.12 kl 23:08
Flere lakrisbilder
Ser ut til at dette er sjefen. Han er vidunderlig vakker når av virkelig viser seg fram, men det vil han selvfølgelig ikke gjøre forran kamera...
Postet 12.09.12 kl 23:33
Endret: 12.09.12 kl 23:38
Fra trollskogen
"Åh nei, kamera! Stå heeeelt stile, så kanskje det forsvinner..."
Bruno Banani ser ut som rene Fugl Fønix, med "sot" i sløret
Helt ute av fokus, men stilig lell...
Bruno Banani ser ut som rene Fugl Fønix, med "sot" i sløret
Helt ute av fokus, men stilig lell...
Postet 12.09.12 kl 23:43
Endret: 12.09.12 kl 23:46
Postet 12.09.12 kl 23:50
Fra godteskåla
Skikkelig bildespamming i kveld, men det regner jeg med at folk tåler...
Imbellis-hannene er virkelig utrolig vakre! De er nærmest svarte når de viser seg fram, med turkise øyne og røde og blå finner. Selvfølgelig blekner de så fort kamera kommer fram, men en dag skal jeg lure dem...
Imbellis-hannene er virkelig utrolig vakre! De er nærmest svarte når de viser seg fram, med turkise øyne og røde og blå finner. Selvfølgelig blekner de så fort kamera kommer fram, men en dag skal jeg lure dem...
Postet 12.09.12 kl 23:51
Endret: 12.09.12 kl 23:54
StineMariTenkte når jeg skrev i sted, når kommer det flere bilder, tro, og her kom de :o) Så mange flotte fisker, så lite plass til dem... Hva slags cory er den som ser ut til å ha 3 stiper langs kroppen?
Bilder kommer plutselig de
Coryen i "fangedrakt" er tukanoene mine. Har dessverre bare 4, og skulle veldig gjerne hatt flere...
Postet 12.09.12 kl 23:58
Postet 13.09.12 kl 14:10
Postet 13.09.12 kl 18:05
Så har jeg gjordt det igjen da; kjøpt skral kampfisk...
Prøver å la være, men enkelte ganger klarer jeg bare ikke gå fra de. Denne damen kom styrtende fram fra gjemmestedet sitt da jeg nærmet meg karet deres, og nærmest skrek: "redd meg fra plageåndene!". Hun er frynsete både i finner og skjell, og viste tydelig at hun var nederst på rangstigen. Det hjalp ikke veldig, for da jeg gikk videre, så pilte hun tilbake inni javabregna, med hele gjengen etter seg. Prøvde å si nei til meg selv, ganske så strengt, men måtte alikevel titte en gang til. Da kom hun smygende fram igjen, og holdt blikket mitt selv om hun ble angrepet fra alle kanter. Og plutselig var hun i pose...
Ser ut til at kroppen er nærmest svart, og finnene blek-gule. Skal bli spennende å se hvordan hun blir når hun føler seg trygg
Prøver å la være, men enkelte ganger klarer jeg bare ikke gå fra de. Denne damen kom styrtende fram fra gjemmestedet sitt da jeg nærmet meg karet deres, og nærmest skrek: "redd meg fra plageåndene!". Hun er frynsete både i finner og skjell, og viste tydelig at hun var nederst på rangstigen. Det hjalp ikke veldig, for da jeg gikk videre, så pilte hun tilbake inni javabregna, med hele gjengen etter seg. Prøvde å si nei til meg selv, ganske så strengt, men måtte alikevel titte en gang til. Da kom hun smygende fram igjen, og holdt blikket mitt selv om hun ble angrepet fra alle kanter. Og plutselig var hun i pose...
Ser ut til at kroppen er nærmest svart, og finnene blek-gule. Skal bli spennende å se hvordan hun blir når hun føler seg trygg
Postet 13.09.12 kl 18:24
Endret: 13.09.12 kl 18:26