Mange bøtter vann.. (side 136)

Ser ut som det går fint i akvarieverden for deg for tiden. Det er koselig.
Høsten og kulde har vel allerede begynt i norge for tiden, kort sommer...
borarasene ser ut til å ha null frafall så langt. men de er umulige å tabilde av.. men det beste er at etter at borarasene kom, så ser jeg disse her mye mer, i dagslys!

[External Image]

det var forøvrig noen gode klaser egg på ruta der idag. de leker støtt. og av egga jeg har hatt over i yngekaret, ser jeg nå en 5-8 yngel suse rundt
ingen fler døde risfisk, fyker 7 stykker rundt. ser også litt smått fyke rundt, pygmeus. i yngeltanken har jeg sett opptil 13 på en gang, de spiser godt og ingen tegn til spisshale denne gang. ingen boraras frafall som jeg har sett hvertfall. mulig at jeg tar og omrokkerer på karene mine i morgen. habrosusene er små, så mulig jeg dumper det hos ynglene inntil videre..
Ser ut til alt står bra til, masse yngel og andre koselige småfisker
Skulle gjerne kommet en tur innom, hadde det ikke vært så langt unna
joda, eneste jeg sliter med er alger og pestsnegler...
Hva slags coryer er de langstrakte på siste bilde?
c melanotaenia. jeg syns de er litt tynne, men de har alltid vært sånn.. helt ulik alle de andre jeg har hatt, buttnese og kompakte, disse er mer langnesa og strekt ut :p
Det er sant, de fleste du har hatt er jo gjerne så rognstinne at de ikke klarer ligge flatt på marka engang
alle bortsett fra disse her :p de elste ble kjøpt for to år siden, og gruppa på 10 er fra 3 forskjellige innkjøp, de fleste er mer eller mindre like tynne.
[External Image]

de har rota til noen av plantene.. men adolfoiungdommene er i humør
[External Image]
sånn, da var man tilbake fra fiskeharrytur. skulle ha 10 stjernedanio, ser ut til at det ble 9 danioer og en kubotai... den gir jeg til en so kjøpte fler av den idag :p
ellers ble det mer beckfordi, mer melanotaenia og ei rot.
23 minifisk, 22 som kom med på bilde. av disse er 3 hvite, men med svarte øyne
[External Image]

[External Image]
Hmm merkelig, avle videre på de da :P
Vet jo hvor godt du liker alobinoer
jeg dreper dem ikke da. ikke har jeg sagt jeg skal avle på de heller. men det er ikke albino, de er hvite, og har ikke røde øyne.
her går ting sin vante gang, oryzias mekongensisene har ynglet, jeg ser 4 streker med øyne svømme rundt oppi der. forskjellig størrelse, så de har nok lekt flere ganger.

var på akvariemessa i skive forrige helg og tok med meg 5 pygmaeus hjem, litt nytt blod skader ikke. de menger seg med de andre nå.
har også skaffet lys og pumpe til 375'en som kommer i hus så snart jeg er frisk og har tid/pappa har tid til å dra droget opp hit.

cw23 suser rundt, alle de små har fått ordentlige farger, untatt de 3 hvite. de er hvite ennå :p
da har jeg fått 375'en i hus, fy flate så tungt det var, opp 3 etasjer. er helt av i arma... bare det å bære en tallerken gjør vondt.

selve karet står nå på badet og tar 70% av plassen der, skal sjekkes og eventuelt resilikoneres om nødvendig, og testfylles. tar ingen sjangser med så masse vann :p

oryzias mekongensisene bare fortsetter å yngle, har telt 7 på det meste, i alle størrelser, helt fra sytråd med øyne til noe som begynner å ligne fisk :p
en vanlig cw23 yngel
[External Image]

en heller uvanlig fargevariant :p
[External Image]

oryzias mekongensis yngel, ca 2-3 mm lang
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap