Sissis våte drømmer (side 136)

Den ser ut til å bli en skikkelig flott dame når den bare har kommet seg litt
Det håper virkelig jeg også! Kjører Esha 2000 kur på henne, så det ikke blir sopp i sårene, og håper på det beste. Hun er ihvertfall nysgjerrig og blid, og ville gjerne ha Whiteworms
Så var fire concolor-ungdommer fanget opp; gikk overraskende greit må jeg si. Nå står de og venter på å bli sluppet ut i plastbakken (der lakrisene gikk før) til de tre gigantene. De tre nye er så store, at en nesten skulle tro de var brochiser! Men de ser virkelig ut som forvokste concolor...
Concolorene mine er også noen digre dundrer. Det er rett og slett en art som blir ganske stor. Planet Catfish oppgir at denne arten blir inntil 6 cm SL, og den er jo ikke akkurat lang og slank heller. Bortsett fra den flotte ryggfinna enkelte får da. ;-D
Tittet inn til concolorene, og hva er det som står og stirrer på meg? Jo da, en lakris! Altså har jeg elleve. Skal bli litt av et prosjekt å fange den
Onkel Gul begynner å bli stor, med flott tenåringsbart. Tenk at han var like liten som minstemann på bildet, da han hadde sneket seg med i posen til Atle
[External Image]
Mor begynner å bli så stor at det er nesten skremmende
[External Image]
Vil du ha flere, er det mulig å få av meg. Jeg har massevis som er ca. et år gamle. Men du har vel mer enn nok, tenker jeg, da dine også lager små, gule sugekopper.
Så fine "gulinger"!
Sissimor, hvis du hadde orket å tatt et bilde av en av disse, fra undersiden, hadde jeg blitt veldig takknemlig. Ville så gjerne ha sett buken til en frisk fin en, for å bedømme om mine er normale. Jeg syns de er tynne, men er usikker. Tror du at du orker hvis det dukker opp en sjanse? Legg det gjerne på tråden min
Skal prøve å fikse det Nina3

Har etter mye om og men bestemt meg for at jeg ikke makter å ta på meg saltvannskaret. Har vært i forferdelig dårlig form i dag, og måtte ta en liten realitysjekk...

Prøver å "lure" det over på en mer erfaren akvarist, som faktisk har saltvann fra før. Har jo så lyst til at de søte klovnene og sjøstjerna skal få seg et godt hjem, og gjerne så fort som mulig! Forholdene er vist begredelige nå...
Med livet litt ute av vater og kjelleren full av ting jeg ikke kan har du full forståelse herfra Sissimor! Bare tull å ta seg vann over hodet, ikke noen vits at hobbygleden forsvinner!
Det har du så rett i Linda! Vann over hodet kan være drepen for mang en glede, så jeg velger å forholde meg til ting jeg ihvertfall har nogenlunde greie på. Og utsiktene for spennende ting i ferskvannsverden ser ganske gode ut i høst
Sissimor, så lurt at du ikke tar på deg mer enn du orker. Det er noe jeg strir litt med selv.. Uten mannen i mitt liv hadde jeg aldri klart med lidenskapen min i den utstrekning det har blitt nå, med kar nr 6 på tur i hus. Smart valg av deg!
Plussmedlem
Det er lurt av deg å ikke ta på deg mer enn du tror du orker, særlig med den sykdommen du har... muligheter kommer senere om du måtte føle for det

Dessuten er det veldig betryggende å vite at da sitter ikke du med BARE saltvannskar om et års tid! Hehe
Ferskvann er mer enn spennende nok det
Kan jo ikke slutte med ferskvann Anders! Coryer trives jo ikke i saltvann
Hmpf...

Prøvde å legge inn et innlegg om Paros. spec. Sintang på Parosphromenus-project.org, men så ble jeg plutselig blokkert fra å legge ut innlegg? Hvordan i alle dager skal jeg finne ut hva jeg skal registrere oppdrettet mitt som da?
Pen HM-yngel på vei over til Ungdomskluben. Den har vokst opp sammen med foreldrene i Gavepakken. Pappa Halfdan er dessverre ganske tufs, så frykter det værste. Han var i fin form ved foring i går kveld, men etter at jeg flyttet yngelen, kom jeg plutselig på at jeg ikke har sett far i dag. Lette rundt etter ham, og fant ham hvilende i bushen, skremmende blek...
[External Image]
[External Image]
Snufs...
Halfdan har takket for seg, og Mathilde er sørgende enke. Det var rett og slett rørende å se hvordan hun prøve å få ham opp og med seg...

Var innom på Byhaven, og der hadde de fått inn to svarte plakat-hanner. Mye som kan snike seg med i kampfisk-mix skjønner jeg. Det var kun antydning til blå stråler i sporen, og ellers virket de som sakt så godt som svarte. Etter en tur innom tråden til vår Australia-beboer, så tror jeg faktisk de er HMPK, altså halfmoon-plakater. Virkelig flotte var de, så jeg måtte minne meg selv på at det er CT jeg egentlig ser etter...
Hadde vært artig å sett bilde av dine "almost" svarte kampfisker Sissimor... Elsker svart!!!
Jeg kjøpte dem ikke altså, men siklet leeeeenge...

Fant et bilde på google som viser hvordan de så ut:
[External Image]
Her snakker vi kampfisk! Bare for nysgjerrighetens skyld, vet du om dette er oppdrettsvarianter eller viltformer? Kommer ikke til å konvertere altså, så er det sagt he he he
Simen
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Henning Flåten
Reklame for plussmedlemskap