Mange bøtter vann.. (side 137)

Hvordan går det med 375l da??
Nysgjerrig vettu
står på badet, vil ha noen til å gi sin dom over silikonen før jeg testfyller den med vann :p må også skaffe et vater, en 375 liter spøker jeg ikke med :p
Det er sant, selv om den bare drypper, så vil det bli store skader, fordi man ikke vil se at det minsker før det allerede har dryppet ut en god del vann.
Så alltid best å være på sikre siden.

Gleder meg til å se hvordan den blir seende ut til slutt
foreløpig ingen lekkasje, og baufil og vater ankommer senere idag for å fikse på bakgrunnen samt sjekke at bordet står rett. akkurat nå er jeg sjuk, men håper å få butten med sand i hus til helga, og begynne å sette det opp da. men det blir et slit, jeg har bare 10 liters bøtter som vanntransport :p

[External Image]
Det er sikkert mulig å få tak i en billig hageslange eller låne av noen, så feste til dusjen..
Viktig og passe på ryggen vettu..
hadde du bodd her skulle du fått lånt min JBL water inn and out.
Genialt. Fester bare til kjøkken/baderomskranen.

Espen
har kikka litt på sånne nå som jeg får et digert akvarie, synd de koster så mye
Sanne
har kikka litt på sånne nå som jeg får et digert akvarie, synd de koster så mye

legg ut ett spørsmål her på forumet.

Var slik jeg fikk filterbakterier, da et akvarium var full av faenskap. hehe

da har jeg vært på min første drammensauksjon. masse folk, masse spennende fisk. desverrre rakk ikke pengene til til alt jeg ville ha.. har ærlig talt ikke plass til enda flere corygrupper heller akkurat nå.

fikk med meg hjem et perlegurami par, en gruppe green laser unger, to farlowa vittata unger og en gruppe nannostomus beckfordi. mallene, guramiene og beckfordiene har flyttet inn i 375 jeg satte opp igår, og laserne holder c126 med selskap inntil videre. utover i neste uke flytter min større stim med beckfordi, samt adolfoi og muligens melanotaenia, har ikke helt bestemt meg.

[External Image]

cruisin'
[External Image]

disse fikk en veldig kort akklimatisering, da den ene hoppa ut av posen og oppi karet. men de fyker rundt som noen tullinger og koser seg, så det gikk vel bra
[External Image]
foringstid hos orange laserne. fullstendig kaos, med 5 voksne, 10 ungdommer og 23 småtroll
de nye grenmallene mine er ihvertfall ikke sky, henger minst en på glasset hver gang jeg stirrer på karet. lite med alger der enda da, karet er jo helt nyoppsatt.
perleguramiene fiser fremdeles rundt, beckfordiene like så, selv om de bare hang i en mørk krok til å begynne med. skal så smått begynne å fange beckfordiene fra 96 litern senere ikveld. flyttingen av fisk kommer til å foregå over flere dager, da filteret også skal henge med.

så begynner tenkingen om hva som så skal fylle 96 litern... utemon kuhliene som allerede bor der :p

farlowella vittata yngel
[External Image]

hvem sa bunnfisk?
[External Image]
c venezuelanus har lagt egg =D første gang hos meg, men hua har vært diger lenge. vel, ser dem ikke mye da karet er overgrodd, men lukte i helgen, samt at jeg renset filteret... ser ut til å ha gjort susen.

er ca 5 egg eller så. usikker på om jeg skal prøve å plukke, ikke helt sikker på hvor jeg skulle hatt dem... eggene er for store til at risfisken og pygmeene skal ta dem, men det er en bråte snegler i det karet...

funderer fremdeles på hva jeg skal putte i 96 litern når alle søramerikanerne har flyttet. mesteparten av beckfordigjenen har allerede flyttet, noen + coryene er igjen
venezuelanus eggene har fått hvit prikk på seg, så det er nok bomskudd fra uerfarne coryer. men jeg gir eggene sjangse til imorra, man vet jo aldri.

og hvem sa at perleguramier er stille og rolige? mine nyanskaffede er rene turboer, med enkelte selvmordsforsøk..
har fanget de siste beckfordiene, og 8 melanotaenia og 4 adolfoi. er fler igjen. dette tar tid. :p
igjen blir det bare kuhliiåler og en banjomalle, aner ikke hva jeg skal putte oppi der senere.
sånn, da ble det 10 c melanotaenia og 14 adolfoi, ca 40-50 nannostomus beckfordi, 2 perlegurami, 2 farlowella vittata og en gjeng sandsnegler. trenger mere planter, men det er storauksjon igjen om drøye 3 uker.

cryptocorinen jeg kjøpte smelter ned som forventet, men håper den kommer seg da den er virkelig kul. synd javabregnen jeg kjøpte var dårlig. diger pose med masse planter, men det hjelper ikke når over halvparten er så algebefengt at bladene er kølsvarte og hårete. måtte kaste mesteparten. men men, var en del planter som var brukanes
oversikt. men akklimatiseringsboksen har sniki seg med :p

[External Image]

liten vettskremt cory. alle 24 gjemmer seg, ser noen få hvis jeg leter
[External Image]
en del av adolfoiene og et par melanotaenia har begynt å snuse rundt selv om lyset er på og jeg er her. men jeg må sitte stille i sofaen :p

håper at de myker opp etterhvert, med digert kar og mange hjemmesteder

beckfordiene mine har begynt med en merkelig oppførsel. greit at de spiser av bunntabletter og slikt, det er vanlig, matvrak som de er. men at de går og nipper i sanda hele tiden pleide de aldri å gjøre... aner ikke om det er det nye tilskuddet på 10 fisk som gjør det, at det er godis i sanda eller hva det er. de er rundt forbi ellers og, men merkelig mange snuser i sanda til tider...

[External Image]
Inaktiv bruker
liker denne tråden
Oi, karret ser litt lite ut paa bilder da

Men godt du ndelig har faatt det opp og gaa naa.
det er fremdeles 1.5 m langt, har ikke krympet det, lover :p

perleguramier
[External Image]

adolfoiene stimer masse så lenge jeg ikke reiser meg opp og går forbi. da fyker de i alle retninger. hender at en eller to melanotaenia joiner, men det er utrolig still og forsiktige av seg. og de har lissom rykte på seg for a å være slitsomt aktive. ikke her i gården nei!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap