Sølvi sine coryer og litt til :) (side 137)

Plussmedlem
Sølvi Gullaksen
Arrggg at jeg ikke bor nærmere Dahls dyrerike :( Så nettopp på fiskelisten deres at Corydoras Eques kan leveres ved neste sending [URLBLOCK1] Blir vel noen flere østlendinger som blir fornøyd da tenker jeg .

Hadde jeg hatt lappen skulle jeg ha kjørt dit på flekken, men jeg er 4 år for ung... *sukk*
- Men Dahls har sikkert like mange godbiter om 4 år også

Gratulerer med egg igjen, jeg ergrer meg over at jeg ikke bor nærmere noen med C121
Dukker nok opp flere godbiter stadig vekk skal du se.

Er veldig fornøyd med at C121 leker ja ,liker disse coryene utrolig godt, så håper du får anledning til å få taki noen du og.
Halloen, hvordan er det med venezuelanus beholdningen hos deg for tiden/fremover? Skulle gjerne fylt på med 3-5 stk til gruppen som jeg kjøpte av deg i fjor høst...
Er dessverre tomt nå

Du får sette de i lek så du får noen flere

De er ikke vanskelig å få lek på og yngel er lette å fore opp. Men de må nok kanskje i eget kar får å få det til .
Hadde lek på dem to dager ett jeg kjøpte dem i fjor, men jeg hadde ikke anledning til å fore opp yngelet og så fant en av dem det for godt til å hoppet ut av karet. Etter det har det ikke vært lek i karet. Så muligens jeg sitter igjen med 4 av ett kjønn om det går an å være så uheldig.
Det hadde vært utrolig kjipt i så fall

Har solgt endel i Bergensområdet ,så kanskje du kan legge ut en annonse på forumet å se om du får respons .
Kan jo håpe at de to minste rett og slett ikke er kjønnsmoden enda…. Hvis ikke får jeg se om jeg kan finne noen i løsvekt rundt omkring i byen…
Ble veldig glad i går kveld da jeg så den nye Kardinalreken igjen
Har vært litt bekymret over å ikke ha sett den etter de 2 første dagene ,men den er der jippi

Burde ellers hatt Corydorasoppdrett hele tiden for i den siste uken har jeg hatt ørten forespørsler etter om jeg har coryer for salg. Noen har jeg kunnet glede, men de fleste ikke .

Ellers er det litt rart her i området med tanke på salg av fisk av litt "skjeldne" arter.
Har hatt ute for salg Endlers Japan blue og de har jeg ikke så vidt jeg kan huske å ha sett for salg her i Bergensområdet .
Har fått mailer fra div. på østlandet der jeg har blitt omtrent tryglet om å sende hvilket jeg ikke tør på denne tid av året. Men i nærområdet veldig liten respons ,merkelig. Jaja ,det var ihvertfall en som så anledningen til å få tak i noen godbiter da og som var å hentet en gruppe i dag,veldig fornøyd han
Takker for flotte Japan Blue Endlers og reker Sølvi.De ser ut til å trives braHar satt Endlers i en 110 liter med en gruppe L144 så satser på at de skal få gå i fred og formere seg der
Det går nok helt fint ,takker for besøk av deg og sønnen ,en herlig gutt
Lykke til med fisk og senere yngel pluss reker
Arrrgg i dag skjedde det igjen bare at det var en snegle og ikke eremittkrepsen som kom seg ut av saltvannskaret. Hørte et dunk og skjønte ingenting ,begynte å lete rundt meg for å finne ut hva som datt ned. Da ser jeg under et ben på sjenken en snegle som ligger der.
Den lå da en meter bortenfor akvariet,skjønner ikke hvordan de klarer det.
De må jo klatre over vann ,videre rundt kantlisten på karet som bygger ca. 5 cm innover i karet.Så må de klatre rundt en trelist som er rammen på skapet og videre komme seg imellom trelukene ovenfor hvoretter de da faller i gulvet. Det er helt ubegripelig at de kan klare dette i det hele tatt.

Sjekket nå om det var liv i den og det var det ,men så nå at det var eremittkrepsen som hadde vært på ferde igjen
Tror jeg må begynne å kalle den utbryterkrepsen

Jeg har ramlet litt av her en stund, da jeg ikke har vært helt i form. Men nå har jeg fått tittet meg litt tilbake i tråden din. Den nye reka var bare kjempekul. Den ser ut som en alien, ja. Jeg visste ikke at disse også pusser. Nydelig sak, i hvert fall.

Morsomt, men irriterende med den eremitten din. Hva slags eremitt er det?

Her står det litt om reken,den har begynt å være litt mer fremme nå heldigvis,utrolig flott

Eremittkrepsen er en vanlig blålegget kreps

Håper den klarer å holde seg i karet nå fremover

Kjøpte en ny type lim til å feste mykkoraller med og den var bare helt fantastisk i motsetning til disse tokomponente greiene jeg har brukt før.

Måtte nemlig dele en macroalge i flere deler da den vokser noe helt utrolig. Synes den er kjempefin og lyser godt opp i karet med den kraftige grønnfargen.

Måtte smile nå når jeg leste "vanlig blålegget kreps", for meg som ikke er vant til saltvannsdyr så ser da denne krepsen veldig spesiell ut. Bena hans minnet meg om noen hjemme-strikkede strømper jeg hadde som liten
He he hjemmestrikkete sokker ,ja det er mye en kan få rare assosiasjoner mht forskjellige ting
Marita, det er en av de aller vanligste eremittene. Den blåbeinte og den rødbeinte er veldig vanlige. Jeg har en blåbeint selv, og jeg liker den kjempegodt. Jeg har lyst til å kjøpe meg flere. Et artig skrue.

Sølvi Gullaksen
Håper den klarer å holde seg i karet nå fremover ;)

Jeg får assosiasjoner til turbosneglene mine, som ramlet ned av glasset hele tiden, og greide ikke å snu seg igjen. En periode syntes jeg ikke gjorde annet enn å snu snegler. Da jeg var i Trøndelag i jula, besøkte jeg en annen saltvannsakvarist, og han hadde det samme problemet. Han hadde gitt opp å snu dem, da han hadde mange, og det skjedde hele tiden. Så der lå det døde snegler rundt omkring. Merkelig nok ser det ut til at sneglene mine har sluttet med å ramle ned her. Merkelig, men jeg er jo ikke ulykkelig for det.

Kjøpte en ny type lim til å feste mykkoraller med og den var bare helt fantastisk i motsetning til disse tokomponente greiene jeg har brukt før.

På Saltvannsforum er det blitt tipset om superlimgele fra Biltema. Den herdes visst helt med en gang når den kommer nedi saltvann.

Måtte nemlig dele en macroalge i flere deler da den vokser noe helt utrolig. Synes den er kjempefin og lyser godt opp i karet med den kraftige grønnfargen.

Jeg har den samme algen (hvilke alger er deg jeg ikke har? Sukk!), og Sjarmøren elsker den. Han beiter dem rett og slett ned.
Tuboene mine hadde og en periode der de skulle snus hele tiden,men nå har de oppført seg bra. Nei ,det var forresten ikke turboene, men Trochus-sneglene ,tror det er sånn det skrives

Har ikke prøvd den supergelen fra Biltema ,kun den fra Claes Ohlson ,men det er sikkert mye det samme. Uansett ,denne her var bra helt utrolig bra ,limte med en gang og det er ikke alltid så lett å få til når det gjelder mykkoraller.
Da har omsider lyset jeg bestilte kommet,er spent på å prøve det .

Varmekolben kom også men den ble altfor stor til det jeg skulle bruke den til.Det står miniheather, men sjekket jo ikke målene dum som jeg er
Så nå sitter jeg med to varmekolber jeg ikke kan bruke.
Skulle ha en i artemiaklekkeren jeg fikk til jul,men det ser dårlig ut med hensyn til å få den i gang

Har omsider fått registrert saltvannsakvariet i dag
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap