- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Mona's lille akvarierom - DEL 2 (side 137)
Mona's lille akvarierom - DEL 2 (side 137)
Postet 20.01.13 kl 23:00
Å det var godt å høre Mona ,har gått med en klump i magen i hele dag engstelig for at det skulle skje noe.
Skulle bare mangle at jeg ikke skulle komme til byn å treffe deg da ,det var bare hyggelig.
Nå det gjelder det du sier "du var jo bitteliten jo" så kommenterte mannen min ,jammen var det en som var like liten som deg
Grattis med Adolfoi-egg ,vet du klør i fingrene etter å begynne å stelle for små yngel igjen. Kanskje det dukker opp noe C-121-egg og i nærmeste fremtid
Skulle bare mangle at jeg ikke skulle komme til byn å treffe deg da ,det var bare hyggelig.
Nå det gjelder det du sier "du var jo bitteliten jo" så kommenterte mannen min ,jammen var det en som var like liten som deg
Grattis med Adolfoi-egg ,vet du klør i fingrene etter å begynne å stelle for små yngel igjen. Kanskje det dukker opp noe C-121-egg og i nærmeste fremtid
Postet 20.01.13 kl 23:03
Postet 20.01.13 kl 23:09
Jeg var veldig spent da jeg slo på lysene i akvariene i dag. Det ble litt ut på dagen det skjedde, for jeg var utrolig sliten og trøtt da jeg sto opp kl 7 i morges, så etter at guttungen var vel avgårde til skolen så gikk jeg og la meg igjen noen timer.
Det første jeg ser når jeg slår på lyset i reolen, er at Corydoras adolfoi er i lek igjen i det midterste karet Eller kanskje det er en fortsettelse på den i går? Jeg har en skikkelig lei høyreskulder for tiden, har hatt det helt siden tidlig i høst da jeg begikk det geniale stuntet å sitte og hekle flere dager i strekk. Senebetennelsen i høyre skulder klikka jo fullstendig av det, og har siden da ikke vært god i det hele tatt. Bare å skulle plante en enkel plante på bunnen i et kar er utrolig smertefullt, pga vridningen og stillingen jeg må holde skulder/arm i. Så å pelle egg nå... det orker jeg ikke engang tanken på.
Jeg tror egentlig ikke det er særlig overlevelsesgrunnlag for yngel i karet ennå heller, nyetablert som det er, og ikke så særlig med mose ennå. Det tar tid. Men vi får se, kanskje overlever det en eller to tross allt odds.
Det neste jeg ser i reolen er en livlig gjeng med 12 stk C121 i det øverste akvariet. Jeg går forsiktig opp på gardintrappa for å se skikkelig men uten å skremme noen i dekning, og etter en nøye granskning av karet kan jeg ikke se noen som det står dårlig til med eller som har falt fra. Alle ser ut til å ha det bra. Det samme i akvariet nederst i reolen, der har jeg plassert en gruppe på 6 stk C121 som skal til Anders. Måtte lete litt først for jeg så bare fem stk som svevde opp og ned i et hjørne, men til slutt fant jeg nummer seks i det motsatte hjørnet bak noen planter.
C121 gruppene klynger seg sammen og beveger seg forsiktig rundt i akvariet, litt utrygge på sine nye omgivelser etter en lang og kald reise. Men dette ser ut til å gå bra, og det er jeg veldig glad for. Det var en lang tur i går, og selv om alt gikk bra, så tror jeg det blir lenge til neste gang jeg reiser så langt/lenge for noen fisker sin skyld...tror jeg da
Pga høyre skulderen er jeg heller ikke så flink til å ta bilder for tiden, men... jeg skal nå gjøre et forsøk i løpet av dagen i dag, og kvelden Må få presentert de nydelige C121...! Herregud så fiiiine de er!
Takk skal du ha Leif Faktisk så tenkte jeg på deg i går, på vei hjem fra Bergen, hehe Toget stoppet i Hokksund, og skrev ikke du nylig at du bodde bare noen minutter derfra?
Det første jeg ser når jeg slår på lyset i reolen, er at Corydoras adolfoi er i lek igjen i det midterste karet Eller kanskje det er en fortsettelse på den i går? Jeg har en skikkelig lei høyreskulder for tiden, har hatt det helt siden tidlig i høst da jeg begikk det geniale stuntet å sitte og hekle flere dager i strekk. Senebetennelsen i høyre skulder klikka jo fullstendig av det, og har siden da ikke vært god i det hele tatt. Bare å skulle plante en enkel plante på bunnen i et kar er utrolig smertefullt, pga vridningen og stillingen jeg må holde skulder/arm i. Så å pelle egg nå... det orker jeg ikke engang tanken på.
Jeg tror egentlig ikke det er særlig overlevelsesgrunnlag for yngel i karet ennå heller, nyetablert som det er, og ikke så særlig med mose ennå. Det tar tid. Men vi får se, kanskje overlever det en eller to tross allt odds.
Det neste jeg ser i reolen er en livlig gjeng med 12 stk C121 i det øverste akvariet. Jeg går forsiktig opp på gardintrappa for å se skikkelig men uten å skremme noen i dekning, og etter en nøye granskning av karet kan jeg ikke se noen som det står dårlig til med eller som har falt fra. Alle ser ut til å ha det bra. Det samme i akvariet nederst i reolen, der har jeg plassert en gruppe på 6 stk C121 som skal til Anders. Måtte lete litt først for jeg så bare fem stk som svevde opp og ned i et hjørne, men til slutt fant jeg nummer seks i det motsatte hjørnet bak noen planter.
C121 gruppene klynger seg sammen og beveger seg forsiktig rundt i akvariet, litt utrygge på sine nye omgivelser etter en lang og kald reise. Men dette ser ut til å gå bra, og det er jeg veldig glad for. Det var en lang tur i går, og selv om alt gikk bra, så tror jeg det blir lenge til neste gang jeg reiser så langt/lenge for noen fisker sin skyld...tror jeg da
Pga høyre skulderen er jeg heller ikke så flink til å ta bilder for tiden, men... jeg skal nå gjøre et forsøk i løpet av dagen i dag, og kvelden Må få presentert de nydelige C121...! Herregud så fiiiine de er!
LOFFAGratulerer så mye Mona med både ny cory og med egg. Kos deg masse =)
Takk skal du ha Leif Faktisk så tenkte jeg på deg i går, på vei hjem fra Bergen, hehe Toget stoppet i Hokksund, og skrev ikke du nylig at du bodde bare noen minutter derfra?
Postet 21.01.13 kl 14:15
Endret: 21.01.13 kl 14:32
Det er svært gledelig å høre at alle har det bra! Du får hilse gjengen min som bor på hotell på Langhus så lenge. Lider vel ingen nød der... :p
Kult at adolfoiene kom så fort i gang, nå fortsetter de vel jevnlig, sikkert
Gleder meg til bilder!
Jeg får takke deg og Sølvi ordentlig når jeg har fått fiskene i hus her. Det er virkelig utrolig snilt av dere begge to.
PS! Hvis skulderen din er for ille når jeg kommer for å hente så skal jeg selvsagt fange inn selv, det går helt fint Tar med noe morfin til vannet. He-he!
Kult at adolfoiene kom så fort i gang, nå fortsetter de vel jevnlig, sikkert
Gleder meg til bilder!
Jeg får takke deg og Sølvi ordentlig når jeg har fått fiskene i hus her. Det er virkelig utrolig snilt av dere begge to.
PS! Hvis skulderen din er for ille når jeg kommer for å hente så skal jeg selvsagt fange inn selv, det går helt fint Tar med noe morfin til vannet. He-he!
Postet 21.01.13 kl 14:54
Postet 22.01.13 kl 23:15
Postet 23.01.13 kl 02:25
Sølvi GullaksenSiden du snakket om å legge ut bilder og det pleier du være snar med ,så ble jeg litt engstelig. Du ble vel ikke syk av å gå å fryse sånn i Bergen ?
Neida Sølvi, er ikke syk. Det står bra til med fiskene også. Jeg har bare såpass vond skulder at bildene jeg har forsøkt å ta, ikke passerer gjennom nåløyet når det kommer til kvalitetskontroll
E-DahlDet er ikke så mange jeg kjenner som er en like engasjert akvarist som deg Mona :) Håper alt går etter planen, og fiskene har taklet turen bra :) Lykke til:)
Takk skal du ha Elisabeth Fiskene ser ut til å ha taklet reisen veldig bra. De vrimler opp og ned langs glasset fremdeles, som alle nyinnflyttede Corydoras gjør Jeg er veldig, veldig fornøyd med å ha fått C121 i hus, såpass sjeldne som de er!
Den neste jeg nå kunne ønske meg er den ekte Corydoras burgessi.... eller kanskje CW051 eller noe sånt. Men da må jeg vel ha flere kar, for jeg trenger jo et kar ledig til yngelkar også...:p
Postet 23.01.13 kl 13:46
Endret: 23.01.13 kl 13:48
Postet 23.01.13 kl 14:17
Postet 23.01.13 kl 16:00
Endret: 23.01.13 kl 16:00
Jeg gleder meg jo ikke mindre nå, da! Fantastisk flotte. Gleder meg til å få se dem... Har vel så vidt sett de "live" en gang, og det var når jeg hentet den reolen hos deg, men... da trodde jeg nok det var adolfoi-ungfisk :p Har lært en del på de årene.
Alt skal være klargjort nå til å ta de imot - så da er det bare for meg å glede seg til i morgen De får bo i en 98 liter uten andre fisk, nytt eikeløv på bunnen osv. Det skal bli det permanente hjemmet deres, så de slipper å flytte enda mer på seg.
Alt skal være klargjort nå til å ta de imot - så da er det bare for meg å glede seg til i morgen De får bo i en 98 liter uten andre fisk, nytt eikeløv på bunnen osv. Det skal bli det permanente hjemmet deres, så de slipper å flytte enda mer på seg.
Postet 23.01.13 kl 16:06
Postet 23.01.13 kl 20:54
SprettfiskVakker Cory,Mona. Så forresten noen Corydoras weitzmani til salgs. Fikk lyst på dem,men litt dyr nybegynner cory :)
Jeg skjønner godt at du fikk lyst på Weitzmani'en, for den er utrolig fin. Det beste med den er at den er like enkel å få til som den er fin å se på Lett å få i lek også. Anbefales
Nei, nå som jeg begynte å tenke på dem og husker hvor fine de er, så ble jeg nesten litt lei meg fordi jeg ikke har plass til en gruppe av nettopp dem! Blir det flere akvarier her etterhvert, skal jeg få skvist inn enn gruppe Weitzmani
Postet 23.01.13 kl 21:56
Postet 23.01.13 kl 22:15
Sølvi GullaksenVentet nesten på den Mona ,Weitzmaniene er veldig spesiell og fine med det mønsteret og fargekontrastene de har. Mine la forresten egg for noen dager siden,spent på om det blir noe av de .
Ja, man må jo bare like de - det er nesten umulig å la være, så fine som de er
Lykke til med eggene Sølvi, håper de vokser opp!
I dag kommer Anders for å hente sine C121, forresten!
Postet 24.01.13 kl 12:00
Endret: 24.01.13 kl 12:02
Postet 24.01.13 kl 12:10
Postet 25.01.13 kl 08:22
Ja nå spør du godt Pål ,har leitet huset rundt for å finne et temometer .
Ganske så pinlig,vet det finnes et ,men det er så lenge siden jeg har brukt det at jeg har rotet det vekk. Har ikke varmekolber i karene så nå på vinterstid er det jo litt kjøligere enn normalt.
Men erfaringsmessig ligger den nå på 23-24 grader ,oppdaterer hvis /når jeg finner det evt. kjøper et nytt i morgen.
Ganske så pinlig,vet det finnes et ,men det er så lenge siden jeg har brukt det at jeg har rotet det vekk. Har ikke varmekolber i karene så nå på vinterstid er det jo litt kjøligere enn normalt.
Men erfaringsmessig ligger den nå på 23-24 grader ,oppdaterer hvis /når jeg finner det evt. kjøper et nytt i morgen.
Postet 25.01.13 kl 10:14
Postet 25.01.13 kl 10:50
Postet 26.01.13 kl 08:38