- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sissis våte drømmer (side 137)
Sissis våte drømmer (side 137)
Postet 20.09.12 kl 18:14
Postet 20.09.12 kl 18:28
S i m e nHer snakker vi kampfisk! Bare for nysgjerrighetens skyld, vet du om dette er oppdrettsvarianter eller viltformer? Kommer ikke til å konvertere altså, så er det sagt he he he Simen
Dette er oppdrettsvarianter ja. Viltformene er faktisk veldig vanskelig å få tak i...
Jaa, de var skikkelig kule de der. Hm...
Postet 20.09.12 kl 18:42
Postet 21.09.12 kl 13:14
Endret: 21.09.12 kl 13:53
Postet 21.09.12 kl 13:31
Postet 21.09.12 kl 14:06
Endret: 05.11.12 kl 00:58
Postet 21.09.12 kl 14:09
Endret: 05.11.12 kl 00:57
SissimorJeg kjøpte dem ikke altså, men siklet leeeeenge... Fant et bilde på google som viser hvordan de så ut: [IMG]http://bettafishstore.com/images/stories/super%20black%20black.jpg[/IMG]
Den var da utrolig flott Og det stemmer at det er en HMPK. Svart er faktisk ganske sjelden, så jeg tror ikke jeg hadde klart å motstå fristelsen
Oops, så nå at bildet er fra Google, ikke den du så i butikken. Men likevel, flott fisk
Postet 21.09.12 kl 14:44
Endret: 21.09.12 kl 14:45
Postet 21.09.12 kl 15:17
Vel hjemme fra fjellet, så ser jeg cory-egg pent pepret rundt i Kjøkkenøya. Vakkert
Dessverre har jeg ikke krefter til å gjøre noe med det, men muligheten byr seg vel igjen får jeg håpe. Synd at helsa ikke kan holde tritt med viljen...
Men litt nye fisk har det blitt i dag: Terje (tropefisk) var innom med 4 smykketetra i dag, altså resten av de han hadde, så nå har jeg åtte. Koster jo noen kroner disse, men det er de verdt! Jeg røyker ikke, og raser ike rundt på byen, så noe må en da kunne unne seg. Terje bestilte Mortenhaleri, men dette er helt klart Rubrocaudatus.
De jeg hadde fra før er veeeldig nysgjerrig på nykommerne. Lurer på om de er klar over at det er gjenforening?
Dessverre har jeg ikke krefter til å gjøre noe med det, men muligheten byr seg vel igjen får jeg håpe. Synd at helsa ikke kan holde tritt med viljen...
Men litt nye fisk har det blitt i dag: Terje (tropefisk) var innom med 4 smykketetra i dag, altså resten av de han hadde, så nå har jeg åtte. Koster jo noen kroner disse, men det er de verdt! Jeg røyker ikke, og raser ike rundt på byen, så noe må en da kunne unne seg. Terje bestilte Mortenhaleri, men dette er helt klart Rubrocaudatus.
De jeg hadde fra før er veeeldig nysgjerrig på nykommerne. Lurer på om de er klar over at det er gjenforening?
Postet 24.09.12 kl 19:49
Endret: 24.09.12 kl 19:50
Postet 24.09.12 kl 19:55
Hmpk
Det ble en tur til Byhaven i dag, og de hadde fortsatt begge de to svarte kampfiskene; ingen blir vel overrasket over at den ene ble med hjem...
Valgte den som svømte løs i et butikk-kar, og ikke den i fødeboksen. Denne virket underlegen dumbo-earen i nabokaret, så håpet det var en snill mann. Mathilde ble veldig nysgjerrig på selskapet, og det var lite krangling gjennom plasten. Det så ut til å gå greit da jeg slapp han uti til henne også, men plutselig braket de såpass sammen at jeg ble bekymra. Fanget ham opp i koppen igjen, så får de bare titte på hverandre ei stund til. Krysser fingrene for at det går seg til...
Når han blåser seg opp, så ser jeg helt klart at han er en HMPK. Tror han skal hete Nero...
Valgte den som svømte løs i et butikk-kar, og ikke den i fødeboksen. Denne virket underlegen dumbo-earen i nabokaret, så håpet det var en snill mann. Mathilde ble veldig nysgjerrig på selskapet, og det var lite krangling gjennom plasten. Det så ut til å gå greit da jeg slapp han uti til henne også, men plutselig braket de såpass sammen at jeg ble bekymra. Fanget ham opp i koppen igjen, så får de bare titte på hverandre ei stund til. Krysser fingrene for at det går seg til...
Når han blåser seg opp, så ser jeg helt klart at han er en HMPK. Tror han skal hete Nero...
Postet 24.09.12 kl 20:01
Endret: 24.09.12 kl 20:07
Postet 24.09.12 kl 20:37
Ååh, de smykketetraene var jo kjempefine! Finner stadig nye fisk jeg vil ha når jeg er innom tråden din, hahah uff. Er det silk at de svømmer mest i øverste sjikt?
Du har så mye spennende fisk sammen, har du noe videofunksjon på kamera så du kan filme litt sånn helhetsbilde av karene? Er så nysjerrig på hvordan samspillet er mellom alle disse flotte fiskene!
Du har så mye spennende fisk sammen, har du noe videofunksjon på kamera så du kan filme litt sånn helhetsbilde av karene? Er så nysjerrig på hvordan samspillet er mellom alle disse flotte fiskene!
Postet 24.09.12 kl 20:58
SissimorDet ble en tur til Byhaven i dag, og de hadde fortsatt begge de to svarte kampfiskene; ingen blir vel overrasket over at den ene ble med hjem...
Grattis med nok en kampfisk! Veldig lekker!
Jeg hørte at de skulle få inn svarte kampfisk på Tam Alna i Oslo også, og da måtte jeg jo ned og se! Etter inspirasjonen herfra selvfølgelig. Men det var skuffende - den peneste av dem hadde altfor mye blått i seg, så da ble det ingen i huset hos oss - foreløpig.
Postet 24.09.12 kl 21:38
Inger AnneNyydelig sak. Hadde jeg hatt muligheten, hadde jeg anskaffet en selv også. Vil du røpe prisen for en sånn en? Du vet ikke tilfeldigvis hvor fort små kampfiskgærninger begynner å ta til seg mat?
Betalte 89,- for ham. De hadde bestilt "kampfisk-mix", og da var det med disse to svarte plakatene da, sammen med en gjeng vanlig vailtail.
Små kampfiskgærninger begynner vel å spise så fort de er frittsvømmende tror jeg...
Postet 24.09.12 kl 22:11
Postet 24.09.12 kl 22:27
Endret: 24.09.12 kl 22:28
Postet 25.09.12 kl 04:25
Postet 25.09.12 kl 12:26
Postet 25.09.12 kl 13:06