Sissis våte drømmer (side 137)

Så leit med Halfdan!
Tror nesten ikke jeg hadde klart å stå imot en sånn svart en jeg. Den var veldig stilig. Kanskje jeg må gjøre plass til en sånn her etterhvert.
Trist å høre om lille Halfdan.

Og gosh for en vakker kampfisk, hadde nok ikke klart å gå forbi en sånn nei
S i m e n
Her snakker vi kampfisk! Bare for nysgjerrighetens skyld, vet du om dette er oppdrettsvarianter eller viltformer? Kommer ikke til å konvertere altså, så er det sagt he he he Simen


Dette er oppdrettsvarianter ja. Viltformene er faktisk veldig vanskelig å få tak i...

Jaa, de var skikkelig kule de der. Hm...
I dag reiser jeg en tur på fjellet, så hva skjer? Jo da, bilineatusene peprer Kjøkkenøya med egg. De bare veeet de...
[External Image]
[External Image]
Jepp, de vet. Alle fisker vet! Men hvordan de vet, det vet ikke jeg!
Nei, her er det en egen sans ute og går...

Prøvde å ta noen bilder av leken, men kameraet mitt liker ikke slike kjappe krumspring. Legger ut noen alikevel, av en trinn hunn forfulgt av tre ivrige beilere
[External Image]
[External Image]
[External Image]
En liiiten pust i bakken...
[External Image]
Sissimor
Jeg kjøpte dem ikke altså, men siklet leeeeenge... Fant et bilde på google som viser hvordan de så ut: [IMG]http://bettafishstore.com/images/stories/super%20black%20black.jpg[/IMG]


Den var da utrolig flott Og det stemmer at det er en HMPK. Svart er faktisk ganske sjelden, så jeg tror ikke jeg hadde klart å motstå fristelsen

Oops, så nå at bildet er fra Google, ikke den du så i butikken. Men likevel, flott fisk
Kondolerer med Halfdan

Jeg har glist litt av at du har fortalt om egglegging når du skal reise bort. Eller gjøre noe drastisk i karet. Men nå vet jeg at det er sånn. Det er det her også....

God tur til fjells!
Vel hjemme fra fjellet, så ser jeg cory-egg pent pepret rundt i Kjøkkenøya. Vakkert

Dessverre har jeg ikke krefter til å gjøre noe med det, men muligheten byr seg vel igjen får jeg håpe. Synd at helsa ikke kan holde tritt med viljen...

Men litt nye fisk har det blitt i dag: Terje (tropefisk) var innom med 4 smykketetra i dag, altså resten av de han hadde, så nå har jeg åtte. Koster jo noen kroner disse, men det er de verdt! Jeg røyker ikke, og raser ike rundt på byen, så noe må en da kunne unne seg. Terje bestilte Mortenhaleri, men dette er helt klart Rubrocaudatus.

[External Image]
De jeg hadde fra før er veeeldig nysgjerrig på nykommerne. Lurer på om de er klar over at det er gjenforening?
[External Image]
Plussmedlem
Skikkelig gøy å komme hjem til Coryegg Og selv om du ikke orker å gjøre noe med de nå, kommer helt sikkert muligheten senere. Høsten/vinteren er lang
Hmpk
Det ble en tur til Byhaven i dag, og de hadde fortsatt begge de to svarte kampfiskene; ingen blir vel overrasket over at den ene ble med hjem...

Valgte den som svømte løs i et butikk-kar, og ikke den i fødeboksen. Denne virket underlegen dumbo-earen i nabokaret, så håpet det var en snill mann. Mathilde ble veldig nysgjerrig på selskapet, og det var lite krangling gjennom plasten. Det så ut til å gå greit da jeg slapp han uti til henne også, men plutselig braket de såpass sammen at jeg ble bekymra. Fanget ham opp i koppen igjen, så får de bare titte på hverandre ei stund til. Krysser fingrene for at det går seg til...
[External Image]
Når han blåser seg opp, så ser jeg helt klart at han er en HMPK. Tror han skal hete Nero...
[External Image]
[External Image]
Nyydelig sak. Hadde jeg hatt muligheten, hadde jeg anskaffet en selv også. Vil du røpe prisen for en sånn en?

Du vet ikke tilfeldigvis hvor fort små kampfiskgærninger begynner å ta til seg mat?
Ååh, de smykketetraene var jo kjempefine! Finner stadig nye fisk jeg vil ha når jeg er innom tråden din, hahah uff. Er det silk at de svømmer mest i øverste sjikt?

Du har så mye spennende fisk sammen, har du noe videofunksjon på kamera så du kan filme litt sånn helhetsbilde av karene? Er så nysjerrig på hvordan samspillet er mellom alle disse flotte fiskene!
Sissimor
Det ble en tur til Byhaven i dag, og de hadde fortsatt begge de to svarte kampfiskene; ingen blir vel overrasket over at den ene ble med hjem...

Grattis med nok en kampfisk! Veldig lekker!
Jeg hørte at de skulle få inn svarte kampfisk på Tam Alna i Oslo også, og da måtte jeg jo ned og se! Etter inspirasjonen herfra selvfølgelig. Men det var skuffende - den peneste av dem hadde altfor mye blått i seg, så da ble det ingen i huset hos oss - foreløpig.
Inger Anne
Nyydelig sak. Hadde jeg hatt muligheten, hadde jeg anskaffet en selv også. Vil du røpe prisen for en sånn en? Du vet ikke tilfeldigvis hvor fort små kampfiskgærninger begynner å ta til seg mat?

Betalte 89,- for ham. De hadde bestilt "kampfisk-mix", og da var det med disse to svarte plakatene da, sammen med en gjeng vanlig vailtail.

Små kampfiskgærninger begynner vel å spise så fort de er frittsvømmende tror jeg...
Heftig farge på kampfisk må jeg si! Og så må jeg nok ha noen smykketetra i et Apisto-kar også ser jeg... Har alt for god plass i høyden i et av karene, og det er jo ikke bra he he he

Simen
Grattis

Min erfaring er at HMPK er veldig snille med hunnene sine, ofte er det ikke en skramme på dem etter de har bodd sammen en uke og lekt gjentatte ganger, så får håpe det går seg til

Håper virkelig det går seg til, og jeg tror egentlig det er damen som er den hissigste. Hun er en erfaren dame, som er en del større enn ham. Hun bodde jo der først, så mulig jeg skal ta henne ut et par dager, og ominnrede litt...
Når jeg ser svarte kampfisker, begynner jeg å drømme om å få oppdrett på Kong Valemon og en svart dame. Det hadde vært kult igrunnen. Men jeg gleder meg til å få Kong Valemons lyse hustru i hus også.
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap