Sølvi sine coryer og litt til :) (side 138)

Her et lite glimt

[External Image]
Prøver meg med litt aquashaping om dagen ,her er en rot som jeg har surret fersksvannstang på.Målet er at den skal gro til og lage platåer utover. Denne vokser godt hos meg ,så håper jeg ikke blir altfor utålmodig når det gjelder å få det til å se bra ut. Akkurat nå ser det litt stusslig ut , ser for meg inni hodet mitt at det kan bli bra

[External Image]
Dette blir helt sikkert kjempebra

Skal prøve noe lignende selv, men klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal bruke ferskvannstang, fissidens eller påfuglmose...
Var litt usikker på om jeg skulle bruke mose eller tang jeg og ,hatr nemlig en veldig fin mose som jeg ikke er helt sikker på navnet. Men denne vokser mye seinere enn tangen og tviler på at jeg er tålmodig nok

Har litt Fissidens og men den danner det seg så lett trådalger på,så den ville jeg ikke prøve meg på.

Blir spennende hva du bestemmer deg for og til å se resultatet
Sliter med en dårlig skulder i dag ,så får ikke gjort så mye fornuftig akkurat. Men den andre armen kan jeg bruke ,så å legge ut noen bilder går fint

Først et par bilder av den flotte Sverddrager-hannen i 222 literen ,disse fiskene har bare en nydelig farge som lyser opp i karet.

Andre bilde er av en munnrugende Betta Albimarginata som tygger på siste dagene. Dårlig bilde, men den var så langt bak i karet at jeg fikk ikke til noe bedre.Har dessverre ikke plass til å ta han over i et annet kar for å spytte ,så de blir nok spist desverre
Har noen småttiser gående sammen med Adolfoiene ,men er begrenset hvor mange som kan være der og.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Noen bilder av Weitzmaniene som lekte igjen i går, det går ganske heftig for seg når deer i gang.
Eggene må jeg bare la være å plukke nå siden yngelkaret er fullt ,men har endel småttiser gående i yngelkaret.
Bildene er det så som så mht.kvalitet,er ikke lett å ta fine/klare bilder når de er så hyper

[External Image]

[External Image]
[External Image]
Omsider er Kardinalreken begynt å føle seg litt er hjemme og tør å bevege seg legger vekk i fra "hulen" sin .
Ut i fra steinen med skiveanemoner på ,stikker det ut noen rare.lange tråder og disse var den litt nysgjerrig på.Kanskje den tror det er "følehornene" til en annen reke he he

[External Image]
Det er så mange flotte, fargerike og snedige vesen man kan ha i saltvannskar, må nok innrømme at jeg ble litt lysten på et slikt kar etter snorklingen i Rødehavet
Det tror jeg nok,skulle ønske jeg også kunne opplevd disse flotte skapningene i virkeligheten.
Men dere burde apsolutt prøve å start saltvannskar dere og
Det var noen fasinerende glimt av Weitzmaniene
Takk skal du ha ,lek hos coryer er som regel alltid fasinerende.Men Weitzmaniene blir så helt spinnvill og hysterisk når de holder på ,så var gøy å klare få tatt noen bilder av de
Hadde litt knipsedag i går ,blandt annet tok jeg bilder av de herlige Oiapoquensisene,både voksne og barn

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Plussmedlem
Noe så nydelig! Så mye en skulle hatt... Oiapoquensis er en art jeg må ha en eller annen dag, altså. Absolutt et av mine store ønsker.
Ja de er kjempesøte ,kanskje det blir noen sånne på deg Emil når de vokser litt til

Litt vanskelig å nå deg Anders

Ellers har jeg klart det igjen i kveld ,selv om jeg lovet meg selv å ikke gjøre det.Klarte bare ikke å la være å ta Betta-hannen over i en breeding-boks. Når han kommer frem og kikker på meg og frivillig svømmer inn i hoven,da har jeg ikke hjerte til å la han spytte utenfor karet.
Jeg vet jo det at disse blir spist med det samme hvis de blir spyttet i 222literen.

Det samme gjaldt også noen nyfødte Sverddragerbabyer,de lå å gjemte seg oppå et blad .Så de ble også fanget inn og går foreløpig i en fødekasse.

At ikke noen kan surre hendene mine fast så jeg ikke gjør sånne ting,har jo ikke plass ,altfor bløthjertet er jeg .
Kjenner så godt til det der Sølvi, her er det også hjertet som bestemmer og ikke fornuften.
Jeg synes å være bløthjertet for dyr er en flott egenskap, det sier mye om en person det
Takk skal du ha Marita ,føles litt bedre når det sies på den måten

Føler meg litt "dum" til tider når jeg gjør sånne ting jeg egentlig ikke burde ,men finner nok på noe denne gangen og
nydelig bilde av saltvannsakvariet ditt.

Ha ei god helg

Espen
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap