Mange bøtter vann.. (side 139)

de er veldig vanskelige å ta bilde av, da de liker å glo på deg og ikke stå i profil :p
i tillegg har jeg et algeproblem i det karet så glasset ser ikke ut. ndet merkelige er at randen på finnene blir gullaktige på bildet. men når jeg ser på dem er den blå :p
Du jeg må jo nesten kome en tur og se hvordan det store karret har blit og hvordan det nå ser ut hos deg vettu. Bare jeg slipper unna mamma og maset hennes. Vært her en mnd allerede og bare lekt drosje for mor eller hjulpet henne med alt mulig annet hun skule ha fått gjort unna.
Så jeg flyktet opp i andre etasje og selv da klarte hun sende med meg noe å gjøre. :P
Dermed glemmer jeg det jeg egentlig skulle gjort. Blir så vant med at andre hele tiden går forran det jeg skal, at jeg slutter å planlegge eller tenke på det jeg skulle ha gjort.

Gleder meg til å reise igjen. ;D
med bga og idiotsand er det ikke mye å se på :p. jeg er borte torsdag morgen til søndag ettermidsag/kveld forresten
Hvordan gikk det med Adolfi eggene?
Hei snuppa.

Skjer det ingenting hos deg for dagene da, må jo skrive LITT vettu
Snakker med deg på FB.
Etter ett år med akvariehobbyen på si, er man så smått igang igjen.. Har nå 3 kar oppe og går, dog ett med noen problemer, som andemat og bga... Fisken ser ikke ut til å bry seg men. I det andre store karet har gaffelmosen gått av skaftet og naermest kvaelt javamosen, sa det må nok litt jobb til der og.

I den lille 28 litern derimot, går det meste greit bortsett fra en kolbe som ikke greier mer enn 20 grader, og det var bare 3 fisk igjen. Det måtte bøtes pa, så nå er corystimen utvidet, barben klarer jeg ikke finne fler av så det ble en gjeng moskitorasbora istedenfor til å holde den med selskap. Samt to bittesmå L180 som får bli til de blir litt større. I tillegg tok man likegodt å bytta sand som man har tenkt på i snart to år siden man kjøpte sanden..

[External Image]
pygmecory på blad
[External Image]

L180. også kjent som minimalle, som forhåpentligvis ikke forblir mini..
[External Image]
Så kjekkt å se at du er aktiv igjen Sanne ,velkommen tilbake
Kan ikke love at jeg blir superaktiv, kameraet mitt er ikke tilgjengelig, sa jeg har bare mobilkamera :p og siden jeg er permittert for tiden har jeg lite penger, sa jeg far ikke gjort sa mye som jeg har lyst og tid til... og jeg har englesk laptop for tiden, sa norske tegn er et ork :p
Kjenner til det med manglende å,æ og ø. Tilslutt gadd jeg ikke skrive korrekt lenger og brukte kun a,e og o som erstatning.
Ble det ingen flytting på deg da. :/

nei, det ble ikke det. forhapentligvis kan jeg fa gjort rent de to andre storre akvariene etterhvert, og fa nye planter nar det blir litt varmere. far og heldigvis igjen pa skatten, ikke sa mye, men nok til at jeg kan skaffe meg noen corygrupper igjen. har jo pygmeene i lillekaret, men jeg vil ha meeeer :p
kjenner at jeg har lyst pa gamle kjenninger igjen, som melanoteania og cw23.. angrer nesten pa at jeg kvittet meg med den gruppa. men forst ma jeg rydde opp i de to andre karene og klargjore de for fisk og ting.
oppdatering i lillekaret. cryptoene smelter ned, og jeg får mose i posten snart forhåpentligvis. og deretter blir det a spare opp til å kjøpe noen snasne reker. som syns på svart sand. svarte tigerreker er ut :p

[External Image]
egentlig hadde jeg jo tenkt å ta noen coryer jeg har hatt før. men det ble med hjem 10 små concolor istedenfor.. karet er fremdeles katastrofe, men fisken bryr seg jo ikke om utseendet egentlig.. så når jeg får nye planter blir det å fjerne allt av javamose og riccia og ommøblere litt.
Jeg har det med å gjøre ting i feil rekkefølge. har jo hatt planer om å gjøre om 112 litern uansett da det er en katastrofe med riccia og javamosesuppe.. så ble det med en gjeng concolor hjem igår. men jeg trenger jo nye planter til dette karet. så det ble kjøpt.. så finner jeg ut at egentlig, så har jeg lyst til å bytte til biltemasand i dette karet.. så plantene forblir i vatten, og jeg må finne noen å bestikke til å kjøre meg til biltema.
MEN. hva skal jeg gjøre med sanda som allerede er der.. har allerede noen bøtter og spann med strandsand og rådasand på verandaen.. men kan jo ikke fylle opp verandaen med bøtter fulle av sand heller. SURREHUE!
Lage sandkasse for ungene i nabolaget.
tror nok ikke borettslaget vil like det. blir vel til at jeg må spørre min stefar om å kjøre det til søpledynga på skoppum
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap