- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 14)
Tropheus Bilder (side 14)
Postet 12.01.08 kl 00:39
Postet 12.01.08 kl 00:44
Postet 12.01.08 kl 00:55
Postet 12.01.08 kl 00:56
Postet 12.01.08 kl 00:57
Postet 12.01.08 kl 01:14
Postet 12.01.08 kl 01:19
Postet 12.01.08 kl 01:23
Postet 12.01.08 kl 01:27
Postet 12.01.08 kl 01:29
Postet 12.01.08 kl 01:39
Er usikker på lokasjonen på kilesaene, regner med at det er Kavala. De er ca 5-7 cm store og jeg har ca 20-22 stk. Er ca halvt år gamle og har begynt å farge ut.
Er det forresten noen av dere som er vært i kontakt med TroffeMicke i det siste? Med tanke på fisk til salgs? Har selv hatt kirsebær som jeg har kjøpt av ham.
Legger ved bilder av gruppen jeg kjøpte 30 stk av, desverre døde de i soten for meg. Første og eneste gang det har skjedd meg.
Er det forresten noen av dere som er vært i kontakt med TroffeMicke i det siste? Med tanke på fisk til salgs? Har selv hatt kirsebær som jeg har kjøpt av ham.
Legger ved bilder av gruppen jeg kjøpte 30 stk av, desverre døde de i soten for meg. Første og eneste gang det har skjedd meg.
Postet 12.01.08 kl 01:43
Endret: 12.01.08 kl 01:48
Postet 14.01.08 kl 00:03
Postet 14.01.08 kl 00:40
Hehe, godt valg Isangaen er jo ikke realistisk og få tak i, men det er den peneste tropheusen jeg har sett på bilde.. Kirsebær har stått meget høyt på min liste det siste året, så nå blir det veldig fint å få de i hus!
Her er min topp ti liste i farten, i tilfeldig rekkefølge;
Isonga
Ilangi
Livua
Bulu Pt.
annectens Kekese
Murago
Kasakalawe
Ikola
Pemba
Kiriza
Lunangwa South
Her er min topp ti liste i farten, i tilfeldig rekkefølge;
Isonga
Ilangi
Livua
Bulu Pt.
annectens Kekese
Murago
Kasakalawe
Ikola
Pemba
Kiriza
Lunangwa South
Postet 14.01.08 kl 01:09
Postet 14.01.08 kl 01:31
Hei til alle dere ser denne tråden eksplodert gitt, var veldig stille her en periode, å når dere skulle mase som verst da jobbet vi livet av oss... Når vi snakker kiriza, så er våre største ca 6år det ble nevnt viltfanget men det skal jeg ikke si sikkert her i verden. de 3 største er noe større en den største livuaen kristian, og den syke kirizaen er i fult action igjen, fikk et kull på 16 stk yngel, vi lar de spytte i karet i å med det er så mye steiner der i karet. samtidig så men er jeg at klarer de seg ikke i karet er de ikke sterke nok til å kunne bli den beste sort tropheus. vi har jo til hensik å øke gruppen fra i dag 17 stor mellom store, 5 medium yngel 1 år 7 yngel 7 mnd. så en hel sverm med sikkert 25 yngel av typer 3 uker.
Livuaene de vokser yngelen er helt knall, den siste med egg har fått en merkbar spiss på haken så er ikke lenge til vi kan begyne å se etter yngel
vi har mistet 2 lunugwa pga at de blitt mobbet ihjel, de mistet mye farge og ble presset opp i et hjøren hele tiden de døde med 1 ukes mellom rom,
ellers så har alle det helt topp,
håper lunugwaen går i lek, men må nok vente noen mnd til, de begyner å sette seg nå ser jeg, finne ut hvem som bestemmer osv,
men vi har sett litt på vannbytter osv forsker nå på 2 ukers mellomrom å til nå så leker de som før, alle verdieren er perfekte, de trives godt fergen er riktig osv, men skal teste noen mnd til for å kunne si sikkert om det funker.
Livuaene de vokser yngelen er helt knall, den siste med egg har fått en merkbar spiss på haken så er ikke lenge til vi kan begyne å se etter yngel
vi har mistet 2 lunugwa pga at de blitt mobbet ihjel, de mistet mye farge og ble presset opp i et hjøren hele tiden de døde med 1 ukes mellom rom,
ellers så har alle det helt topp,
håper lunugwaen går i lek, men må nok vente noen mnd til, de begyner å sette seg nå ser jeg, finne ut hvem som bestemmer osv,
men vi har sett litt på vannbytter osv forsker nå på 2 ukers mellomrom å til nå så leker de som før, alle verdieren er perfekte, de trives godt fergen er riktig osv, men skal teste noen mnd til for å kunne si sikkert om det funker.
Postet 14.01.08 kl 16:13
Postet 14.01.08 kl 16:35
Endret: 14.01.08 kl 16:36
både sp. black og sp red leker stortsett i nattlyset, vi bruker blått lys som står på 3 timer etter hoved lyset så kommer det på 3 timer før hoveldlyset, i disse periodene er det veldig mye leking, 80% av all leking skjer i dette lyset.
Så noen spm? har lest at vist vi tømmer fisken for egg/yngel vil den yngelen kunne bruke opp til 6 ganger før den lykkes å ale frem et kull selv., er det noen andre som har hørt eller lest noe om dette?
Så noen spm? har lest at vist vi tømmer fisken for egg/yngel vil den yngelen kunne bruke opp til 6 ganger før den lykkes å ale frem et kull selv., er det noen andre som har hørt eller lest noe om dette?
Postet 14.01.08 kl 16:42
Hos meg er det også mest lek i skumringen.. Jeg har ikke noe blått lys, men lyset står på i rommet fram til vi legger oss rundt 01.00, da har det vært et par timer med skumring.
Tøft at kirizaene deres er så svære! De er jo kjent for og ikke bli så store, så det er da tydeligvis feil for den livuadama er svær
Når det gjelder tømming av hunner, så har jeg hørt noe lignende, men så mye som seks ganger høres veldig rart ut.. Jeg har ikke nok kunnskap til og uttale meg om dette da ingen av mine yngel har blitt gamle nok til lek hjemme hos meg, men det som er sikkert er at de fleste f1 yngel som man får kjøpt, er yngel som er blitt tømt.. Også deres lufubu Så da kan dere følge med og se om det er holdt i ryktene.. Vedder en gruppe tropheus på at de får til en vellykket lek før det har gått seks ganger.. Noen som vedder imot?
Tøft at kirizaene deres er så svære! De er jo kjent for og ikke bli så store, så det er da tydeligvis feil for den livuadama er svær
Når det gjelder tømming av hunner, så har jeg hørt noe lignende, men så mye som seks ganger høres veldig rart ut.. Jeg har ikke nok kunnskap til og uttale meg om dette da ingen av mine yngel har blitt gamle nok til lek hjemme hos meg, men det som er sikkert er at de fleste f1 yngel som man får kjøpt, er yngel som er blitt tømt.. Også deres lufubu Så da kan dere følge med og se om det er holdt i ryktene.. Vedder en gruppe tropheus på at de får til en vellykket lek før det har gått seks ganger.. Noen som vedder imot?
Postet 14.01.08 kl 17:32