Peru 07 (side 14)

Oh, my god! Tørker misunnelsens tårer og ser frem til Amazonas-treffet OG den 30.
Nye arter.
Panaque sp "Ronnysi":Helt svart,med litt gult paa de lange halefillamentene.Kan minne litt om "ojo Chico",men er definnitivt ikke den.Den er helt svart.Vaar er ca 18cm.Max str ukjent.anntall:1

Pekoltia sp"Juanjui":Vaar storste er 5cm.Max str antas aa vere 6 cm.Striper paa hoykant.
Alle stiper like brede.8 striper.Annenver mork brun og dyprod.Kan ikke se kjonsforsjell.Antall 9.

Ottocinclus sp "Pin":Hvit med svarte stiper/prikker.Ikke 2 er like.Storelse ca 3-4 cm.
Antall:21
Apistogramma sp "Gak":Samme str som "Rote",men litt slankere kropp og uten de rode prikkene.Antall:12

Banjomalle:Litt mindre en den vanlige.Helt lys med mork brune flekker.
Innbiller meg at jeg har sett bilder av den for.Usikker?Anntal:5

Corrydoras:Storelse som Sterbai.Ligner litt paa Paleatus,men ser tydelig forsjell.Penere.Har den hoyeste ryggfinnen jeg eller Francisco noen gang har sett.Antall:10

Den turen var meget spekktakuler.Gled dere til Amazonastreffet.Da kommer det blandt annet undervannsbilder av mallefangst.Dette var en klarvannselv saa bildene har bra kvalitet.

Erlend:Kommer til aa sende deg bilder av de nye artene privat naar jeg kommer hjem.Synd de ikke kommer paa nett.

Sees 30/9.Vill ta med noe der hvis alt overlever.De klarte ivertfall turen til Iquitos.Mistet kun en "Galaxi".Jorn
Gleder meg til å titte i karene dine jørn.

Høres ut som det blir mye spennende å finne der.

E
Corrydoras sp "?"
Har naa sett i boka til Ian,og den ligner paa C.Tukano,men har spiss snute og ikke flekken bak.Grunnfargen er mere gyllen.Flekkene er mere sorte.
Den jeg tenkte paa i stad var Pastazensis.

Sees 30/9 Jorn
Itaya.
Var i Itaya i gaar og fanget noen morsomme monsterfisker.Selvfolgelig ogsaa noen Pekoltier.Apistos ble det ogsaa i en av sideelvene.Itaya er en meget pen liten elv med sine hubaater og smaa landsbyer.Fanget ogsaa en kjempeshowelnovhs.Mye morsomme bilder.Bla av en catfish med antenner som var dobbelt saa lange som kroppen.

Sees 30/9 Jorn
Zalsa.
I kveld er det igjen tid for kald pils og Zalsakonsert.Blir nok en rolig dag i morgen,muligens en tur til Belem(Haaper aa finne CW-018 som vi fanget i fjor).Alltid moro aa se hva vi finner av akvariumsfisk der.Har ogsaa planlagt en tur til Stingray for aa fotografere fiskene fra Tarapoto skjikkelig.Turene jeg hjelper til med til neste aar blir med grupper paa fra 4-6.Kontakt meg i tilfelle etter 1/10 - 07.

Sees 39/9 Jorn
Tarapoto
Henrik har akurat fanget en NY Pekoltia.
Ottocinclus sp "Pin" fra Tarapoto.
Terje med den nye apistoen.

Kommer bedre bilder senere.

Jørn
Tarapoto.
Noe rask vi fant på en trestokk i elva.
Et av mange stryk.
Ubeskrivelig natur.

Jørn
Det er helt nifst hvor mye lekkert dere har fått kloa i, Jørn
Jeg er stygt redd jeg kommer til å loppe meg selv helt på fisk til helga

Gleder meg noe sinnsykt! Jeg kommer, blir kjørt dit med bil denne gangen, men har mann & barn parkert på badeland i Langesund mens jeg selv er på auksjonen
Jørn Kåsa
Noe rask vi fant på en trestokk i elva.

Ikke noe å si på de rasket.

Flotte maller.
!!!
Nå har jeg sett på en del bilder og inlegg og slikt, og har noen spørsmål jeg vil få svar på hvis mulig...

Hvor har dere vært? Og hvordan organiserer dere turene?

Hvordan får dere emd fisken hjem? Overlever de? Tempratur? Ol. Fortell om alt slikt vær så snill
Flere bilder Jørn

De Otocinclusene ser ut som denne.

E
Jeg gleder meg til den 30/9!

Utrolig masse fin fisk dere har fanget. Er jo verdt turen til Telemark bare for å kikke på ett par av dem.
Erlend D Bertelsen
Flere bilder Jørn De Otocinclusene ser ut som [URLBLOCK1]. E

Ligner ,men mere hvit på mine.Francisco hadde noen få for 2 år siden.
Får ikke lagt ut bilde.Sender det til deg så kan du legge det ut.

Jørn
Jørn Kåsa
Ny Corrydoras.Selger 4 av disse. Jørn
Kan jeg legge dette inn på CW for en eventuell identifikasjon?
Gry
[QUOTE=Jørn Kåsa]Ny Corrydoras.Selger 4 av disse. Jørn

Selvfølgelig.Håper den er bedre en forigegang.Da tok de tydelig feil.

Jørn
Jørn Kåsa
[QUOTE=Gry][QUOTE=Jørn Kåsa]Ny Corrydoras.Selger 4 av disse. Jørn

Selvfølgelig (med fotografens navn).Håper den er bedre en forigegang.Da tok de tydelig feil.

Jørn
Det er du som har tatt bildet? Hvilken elv fanget dere den i? Jo da. Det bir nok feilidentifisert endel der også... Det er sikkert ikke helt enkelt når man bare har bilder å gå ut i fra.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap