Elins vannvittige vannverden (side 14)

Tusen takk Stine og i like måte.

I dag måtte jeg bare, virkelig måtte bare!

[External Image]
[External Image]
[External Image]
[External Image]

Tar noen id på den?
oj,di var flotte=) lyst på kulefisk selv en gang,men så var det dette å ta de opp å slipe tenner=P gratulerer med fin fisk.
Det ser veldig ut som asellus, det der. Psittacus er forresten også sjelden i handelen, og det også taler for at det er asellus du har fått tak i.

Grattis som kuleeier, og velkommen i klubben
Yepp, nå er jeg helt sikker. Asellus, garantert! Så mange fine bilder! Grattis! Det var et godt valg!
Takk takk Jeg er kjempefornøyd! Den er så søt. Håper bare jeg får den til å trivest.. Har jo skivesneglefarm. Er det skivesnegler eller andre pestsnegler som er best for den?
Snegler er snegler, med unntak av sandsnegler. Kuler skal ikke ha sandsnegler (for hardt skall). Og sneglene du fôrer kulene med, skal heller ikke være større enn diameteren på øyet til kula. Enkelte kuler greier å lære seg å fiske snegla ut av skallet, til tross for at snegla er for stor, men da mister det jo litt av vitsen med snegler - at kulene skal slipe tennene på skallet.
Elin Pedersen
Takk takk :) Jeg er kjempefornøyd! Den er så søt. Håper bare jeg får den til å trivest.. Har jo skivesneglefarm. Er det skivesnegler eller andre pestsnegler som er best for den?

Har faktisk samme type kulefisk selv. I og med at jeg slet veldig med å få snegler til å formere seg hos meg, har jeg da funnet ut en annen måte å kunne slipe ned tennene deres på(uten å måtte leke tannlege. Jeg begynte å ta i bruk knuste biter av malletabletter eller sånne cichlid sticks. Ser ut til å være en grei erstatning for sneglene, og jeg har da sluppet unna å leke tannlege i litt over et år nå. Kulefiskene ser ikke ut til å ta skade av de, ihf når det gjelder cichlid sticks-a. har jo også spurt litt på pufferforum om hva de syntes. funket greit.

gratulerer som kuleeier!
Her går malletabletter ned på høykant! De jafser i seg små biter alle på en gang! Kjempeartig..
Nei men så bra da! Er det JBL sin plecochips eller hva slags malletabeletter? I JBL sin er det jo tre for trespisende maller... Tetra sin chichlid sticks får jeg i dag, må prøves! Er helt forelska i lille kula. Satt oppe seint i går og leste på pufferforum og kom innom pufferdenistry og ble ikke veldig glad hehe. Lurte på hvor jeg skulle få tak i clove oil eller hva det het. Håper lille kula spiser sneglene sine og malletabeletter og slipper at jeg klipper tenner :s

Kan jeg fore den med tinte eller ferske reker? Kanskje bare en da hehe som er skylt av salt på? Er det bra eller dårlig?
Jeg tror clove oil er nellikolje.
Ja, du kan fore med tinte reker (tin alltid frossenmat før du forer kulefisk, ellers kan de få problemer). Det er en fordel å vanne dem ut litt før fôring, ettersom kokte reker inneholder noe salt. Her i huset er reke favorittmaten deres (men det får de kun en gang i uka). Noen av kulene har ikke tatt reke med en gang, men har de først fått smaken på det... Gi forresten rekene med skallet på. Da får de også en liten slipe-effekt på tennene, samt at det er kalk i skallet.
Ja jeg har fått streng beskjed om å tine frosen maten til kula. Har planer om røde mygglarver, krill og artemia. Men snegler oftest ikke sant? Den trenger forresten et navn.. har lurt på kvalpen? hehe. Alle navneforslag tas i mot! Reke har jeg lyst til å prøve etter å ha sett videoen din Inger Anne hehe. Kan ikke finne den videoen igjen har du den på lur et sted?
Her er'n. Husk bare på at Hufflepuff er en god del større enn kula di, da Dessuten har SAP et mildere temperament enn denne rakkaren min
Elin Pedersen
Nei men så bra da! Er det JBL sin plecochips eller hva slags malletabeletter? I JBL sin er det jo tre for trespisende maller... Tetra sin chichlid sticks får jeg i dag, må prøves! Er helt forelska i lille kula. Satt oppe seint i går og leste på pufferforum og kom innom pufferdenistry og ble ikke veldig glad hehe. Lurte på hvor jeg skulle få tak i clove oil eller hva det het. Håper lille kula spiser sneglene sine og malletabeletter og slipper at jeg klipper tenner :s Kan jeg fore den med tinte eller ferske reker? Kanskje bare en da hehe som er skylt av salt på? Er det bra eller dårlig?

http://www.drsfostersmith.com/product/prod_display.cfm?pcatid=12271&Nty=1&Ntx=mode+matchallpartial&Ntk=All&pc=1&N=0&Ntt=finquil&Np=1
Er vel et bedre alternativ. Langt tryggere enn nellikolje...elelr i hvert fall etter det jeg har hørt.

Får håpe at kulefisken(e) din(e) liker sånne "flytefôr". Har nemlig lest et sted at det er sjelden kulefisker nøyer seg med slike fôr. :P
Dyrehagen
[URLBLOCK1] er'n. Husk bare på at Hufflepuff er en god del større enn kula di, da :-D Dessuten har SAP et mildere temperament enn denne rakkaren min :-D

Så det er størrelsen det kommer ann på?!?! *fnis*
Bichirmon
http://www.drsfostersmith.com/product/prod_display.cfm?pcatid=12271&Nty=1&Ntx=mode+matchallpartial&Ntk=All&pc=1&N=0&Ntt=finquil&Np=1 Er vel et bedre alternativ. Langt tryggere enn nellikolje...elelr i hvert fall etter det jeg har hørt. Får håpe at kulefisken(e) din(e) liker sånne "flytefôr". Har nemlig lest et sted at det er sjelden kulefisker nøyer seg med slike fôr. :P

Vet du om det er andre stede man kan få tak på Finquel Aquatic Anesthetic? Tror ikke de du linket til sender andre steder enn USA...

Foreløpig har ikke lille kula spist noe som jeg har sett. Er en del snegler i karet dens enda. Trenger vel ikke plukke pestsneglene ut for den kan vel ikke forspise seg på slike? De er ikke store sneglene.
Det er ikke uvanlig at kuler bruker noen dager å bli kjent med omgivelsene på, og at de da ikke spiser. Enkelte kuler må lokkes til å ta til seg fôr. Det store flertallet av kulefisk er viltfangede, og de har av og til vanskeligheter med å skjønne at død mat er mat. Så da må man lokke dem til å forstå det. En reke/rekebit i en tråd kan gjøre trikset. Hos meg har de da ikke villet ta den mens jeg har sett på, men jeg har hengt opp reka i tråden like ved utstrømmet fra pumpa, slik at reka beveger seg, og så gått fra den. Det har funket Med den første kula mi strevde jeg i flere dager, og hun ville ikke ta reke, og jeg var overnervøs. Så satte jeg meg ned for å skrive en panikkmelding her på AF, og da snek den seg til å ta noen jafs. Og da den så at jeg så det, lot hun som om ingenting hadde skjedd. "Nei, jeg spiser ikke reke jeg... *Plystre* " Ikke snakk om at jeg skulle se at hun spiste, nei. LOL! Lurt av ei kule!
Jippi PuffDaddy eller Puffy til daglig spiser I går slurpet han i seg røde mygglarver som det var spagetti. Morsom å se på ja. I dag jaktet han og spiste snegler. Dette går jo fint. Puuh.
Her i vannverdenen skjer det litt av hvert om dagene. I den store verden på utsiden av karene også. F.eks at bilproblemene, at bilen stoppet i rundkjøringen var: mangel på bensin! Er hull i tanken og måleren har streika...

I vannverdenen har jeg byttet kar med Anja. Hun ville gjerne ha ett lite kar i stede for en 60 liter. Jeg bytta da sneglariet bort. Hetandria formosa og MASSE snegler ble flyttet over i 60 literen og svømmer tildels fornøyd rundt. En hann bøtet med livet da jeg knerta den med hoven ved ett uhell. RIP hetandriaformosa hann.

I dag bestemte jeg meg for at noen av de røde krystall rekene også skulle få flytte. Tok 7 syv stykker og lempet forsiktig over i 60 literen. Så får vi se om det går bra. I går flyttet jeg på 19 literen med rødkrystallene og en liten en hadde daua. Den ble foret til PuffDaddy. Han jafset den i seg og var glad og fornøyd.

Ellers blir det mere kuler ser det ut til. Jeg og Maria tar turen om alt går som det skal til Horten og henter 3 kuler til. Maria får en og jeg 2 nye. Krysser fingerene for at alt går i orden.
Bilde av den nye 60 literen.

[External Image]
Dyrehagen
Så satte jeg meg ned for å skrive en panikkmelding her på AF, og da snek den seg til å ta noen jafs. Og da den så at jeg så det, lot hun som om ingenting hadde skjedd. "Nei, jeg spiser ikke reke jeg... *Plystre* " Ikke snakk om at jeg skulle se at hun spiste, nei. LOL! Lurt av ei kule!

Hehe Jeg ser det for meg, kulefisken med sine trillrunde øyne som stivner som en hjort i frontlyktene fra en bil.... got'cha!
Tilfeldig bekjentskap
© Runa Vasstrand
Reklame for plussmedlemskap