Vidar`s akvarieprosjekt! (side 14)

tja går no både kiriza og luangwa her som nok ville passet fint der i reolen da *glize*
Kristian Hennig
Jeg ville personlig hatt en gruppe med noen xenotilapia på nederste hylle, så en gruppe med tropheus yngel\ungfisk for å så kansje hatt noen andre sandlekere på toppen.. Det er mange dansker som har velfungerende troffekar på 250 liter med voksene fisk.. Mange muligheter;) Grattis forresten med reolen!


Takker... Gleder meg til reolen kommer i hus!

Xenotilapia er vel en del forskjellige arter, har sett på Xenotilapia melanogenys, syns denne er ganske kul.

Har 325 literen min tom nå som Kirizaene har flyttet ut. så det blir nesten luksus problem nå som 325 liter er ledig, samt de 3 akvariene på 250 liter som kommer i reolen.
saffen
tja går no både kiriza og luangwa her som nok ville passet fint der i reolen da *glize*


hehe... kiriza blir ikke her igjen fordi jeg vil prøve noe annet. Luangwa er intressane fisker, men har ikke helt bestemt meg enda... :p

Ellers noe nytt da saffen? Noen nye planer kanskje? :p
Forslag til filterløsninger i reolen mottas med stor takk... Har tenkt på innvendig filter i modul eller bak bakgrunn....
nei er ikke så mye nytt da... planen var og kvitte seg med 1 kar da... har jo også masse moliro yngel og luangwa yngel i 180 l som kan diskuteres da
Moliro yngel kan være intressant hvertfall, men det kan vi nå diskutere... Hørt noe fra Vibeke og Erik da?
har masse moliro yngel og luangwa yngel i 180 l sammen no... litt vanskelig og se helt forskjell poå dem no da... er vel også noen leptosoma yngel og hestneser der og .

nei hakke hørt så mye fra dem da noe spess du tenker på da?
Bare om de var hjemme... kommer nedover en tur i begynnelsen/midten av januar...
vet faktisk ikke men tror da det.
Har tenkt og tenkt ang. filterløsning i reolen som jeg skal montere snart...

Det blir nok hjørnefilterløsning på et eller annet vis.
Er det noen av dere som kan gi meg noen tips til gode løsninger? Ønsker ikke bare en filtermatte stående slik som denne artikkelen viser.

Noen som har forslag til Lys i reolen?
Har funnet denne som jeg har tenkt på.

Hva bruker dere som har reol til deksel og skinner i reolen? Hvor kjøper dere dette?

Ble mye spørsmål her, men håper noen av dere tar dere tid til å komme med noen forslag...
Helluuu
Ja vi er litt usosial for tiden, men Erik jobber 12 timer skift og eg har jobbet 13-14 timers skift så vi e ganske utslitt for tiden.. Men det kommer seg nå over nyttår Ang melanogenysene så har jeg hatt mange og de er absolutt noe å anbefale. Hannene graver svære hull i sanden så du bør ha biltemasand eller annen sand som er fin. Så brisker de seg for hunnene og får helt sinnsyke farger! Skikkelig flotte!!
Tropheus? Hva med Dubbene til Roger? Eller lunangwaene til Saffen og Lene?Magnar selger kasakalawe men det har du jo fra før..
Ellers er det vel noe å velge i hos svensken? Spør Kri.

Vi er hjemme i januar vettu Bare å ta turen. Lene skal jo lage sjokoladekake til oss har hun lovet :P

Som filter i karene kan du jo lage hjørnefilter med slimline bakgrunn? Ha slimline på hele bakveggen, så skrår du den siste platen sånn at den treffer midt på kortveggen. Så borer du masse småhull i den nesten helt nede og over-renn oppe. Så fyller du opp med bioballer, "makaroni", blåfilt osv...?
Så har du en god powerhead som driver det.
hehe... skjønner hva dere mener... har ikke akkurat vært så aktiv på nettet i høst jeg heller... Har vært skolenprosjekt i hele høst...

Har snakket med både Kristian og Roger, så håper jeg får tak i det som er planen (kommer tilbake til hvilken type etter hvert) :p

Dere har vel ikke solgt armaturen til 530 literen? Jeg kjøper den i tilfelle...

Hvilke yngel har dere nå da? Blitt store?
lystoppen er solgt for lenge siden.Har jo fått hqi over karet i gangen og.

Vi har ikke noe særlig med yngel akkurat nå. Har astatotilapia burtoni. De kan du få for 5 kr stk

Har du noen hemmelige prosjekter på gang nå? Tar du med NLS når du kommer nedover?
Og hvordan gikk det med de crinumplantene du kjøpte på nettet?
Vibsi
lystoppen er solgt for lenge siden.Har jo fått hqi over karet i gangen og.

ok. Tror kanskje det blir dimbar T5 armatur eller HQI, er litt usikker.

Vibsi
Vi har ikke noe særlig med yngel akkurat nå. Har astatotilapia burtoni. De kan du få for 5 kr stk :)

Kjøper nok noen av disse...

Vibsi
Har du noen hemmelige prosjekter på gang nå?

hehe... litt hemmelig så, er på jakt etter litt spesielle arter denne gangen, så vi får se hva som dukker opp hos julenissene i Øst. :p

Vibsi
Tar du med NLS når du kommer nedover?

Ja, det skal jeg gjøre, har helt glemt det.

Vibsi
Og hvordan gikk det med de crinumplantene du kjøpte på nettet?

De crinumplantene har fremdeles ikke kommet, men fikk pengene tilbake, så jeg skal prøve en annen som jeg har bestilt hos tidligere. Får håpe det går bedre!
Vi har jo hqi med to t5 og led månelys. Veldig fornøyd med den!! Tre brytere sånn at du kan styre de individuelt. Vi har månelys på noen timer før og etter det andre lyset. Da er det masse lek.
Godt nyttår til dere alle!!
Kart over tanganyikasjøen!
Huskeliste:

Har funnet et kart over Tanganyikasjøen i dag:

[External Image]

Foto tilhører: African Cichlids - Michael Persson
Canary cheek
Det er full fart på Canary Cheekene, har talt 5 yngel men det kan være flere siden det er mye gjemmesteder.

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Canary cheek yngel
Her er noen bilder av Canary Cheek yngel.
Alder er ca. 4-6 uker vil jeg tippe.

[External Image]

[External Image]
Kasakalawe
Legger ved noen bilder av Kasakalawene som går sammen med Canary Cheekene.

De begynner å farge ut de fleste av disse nå, veldig pene farger på de.

[External Image]

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap