- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Du vet du er en akvaholiker når... (side 14)
Du vet du er en akvaholiker når... (side 14)
Postet 01.07.08 kl 12:44
Postet 15.07.08 kl 00:37
Inaktiv bruker
du vet du er en akvaholiker når....
du drar på norges største dyrebutikk i fredrikstad i stedenfor å være med ungene på tusenfryd:O
du blir familie å venner opp på et vann for å bade, men det du egentlig er ute etter er inspirasjon til aquascaping, å med det samme ser du rundt etter noen røtter du kan bruke:O
du drar på norges største dyrebutikk i fredrikstad i stedenfor å være med ungene på tusenfryd:O
du blir familie å venner opp på et vann for å bade, men det du egentlig er ute etter er inspirasjon til aquascaping, å med det samme ser du rundt etter noen røtter du kan bruke:O
Postet 15.07.08 kl 01:42
Postet 15.07.08 kl 17:34
Postet 17.07.08 kl 01:33
Postet 17.07.08 kl 10:45
...når du vurderer å endelig reise til Bergen for å besøke din bror, men bare delvis derfor. Det som gjør at du virkelig vurderer å ta turen, er at det virker som det er mange hyggelige akvarister i Bergen, som hadde vært hyggelig å møte.
...når du begynner å drømme om natta om reelle ting som skjer på AF. En natt denne uka drømte jeg om hr. Bertelsen som har avgjort hvem som skal få sebrapleco gratis. Men i drømmen min var det et annet medlem av AF (også et reelt medlem AF) som fikk fiskene, og han vet jeg har/har hatt sebrapleco selv (noe som også stemmer). Og jeg var mektig irritert, og vurderte å si i fra om saken. Noe sier meg at jeg bruker altfor mye tid på AF.
...når du begynner å drømme om natta om reelle ting som skjer på AF. En natt denne uka drømte jeg om hr. Bertelsen som har avgjort hvem som skal få sebrapleco gratis. Men i drømmen min var det et annet medlem av AF (også et reelt medlem AF) som fikk fiskene, og han vet jeg har/har hatt sebrapleco selv (noe som også stemmer). Og jeg var mektig irritert, og vurderte å si i fra om saken. Noe sier meg at jeg bruker altfor mye tid på AF.
Postet 19.07.08 kl 23:55
Postet 20.07.08 kl 00:23
Det har jeg veldig, veldig lyst til! Og, ja Aggi, du er en av dem jeg har lyst til å treffe. Hmmm... Kanskje jeg skal vurdere en tur til Bergen når jeg kommer tilbake fra Trøndelag. Det trenger tross alt ikke å være mer enn en knapp uke, eller noe sånt, og da går det greit med fiskene (som må igjennom nok en slankekur. Stakkars dyr!).
Postet 20.07.08 kl 00:28
Postet 20.07.08 kl 00:43
Joda, jeg vet det. Men de stakkars fiskene mine har hatt et ganske tøft år. Først påskeferien, hvor jeg var borte 1 1/2 - 2 uker, og da var det ingen fôring. Så intens oppfôring i få uker (var det 2?), før jeg reiste inn på sykehus. Det ble da 6 uker med fôring 2 ganger i uka. Så intens fôring i 3 1/2 uke etter sykehusoppholdet, før nye 4 uker med mat 2 ganger i uka (nytt sykehusopphold). Nå er det intens oppfôring i en måned, før jeg reiser på ferie i 2 1/2 uke! Denne gangen blir jeg nødt til å få noen til å slippe litt mat ned i de mest kritiske karene, en gang midt i ferien min (men ikke mer enn én gang, ettersom det ikke blir muligheter for vannbytte). Jeg har jo bl.a. små L-144 som jeg er nervøs for å etterlate så lenge. De spiser riktignok alger, men likevel... Og så blir det vel en uke eller to før det da blir evt. en Bergens-tur. Jeg liker det ikke.
Det snodige er at fiskene mine stort sett er fine og friske etter denne behandlingen. Og enda rarere: de to coryene (c. sterbai), som hadde vært syke i flere måneder, ble friske etter det første oppholdet mitt på sykehus.
Ja, jeg tar kontakt hvis det blir tur til Bergen. Det frister veldig. Og da får jeg endelig gjort noe med den dårlige samvittigheten overfor familien der borte. Jeg er der så altfor sjelden. Men det blir nesten alltid at jeg prioriterer å reise til Trøndelag når jeg reiser noe sted.
Det snodige er at fiskene mine stort sett er fine og friske etter denne behandlingen. Og enda rarere: de to coryene (c. sterbai), som hadde vært syke i flere måneder, ble friske etter det første oppholdet mitt på sykehus.
Ja, jeg tar kontakt hvis det blir tur til Bergen. Det frister veldig. Og da får jeg endelig gjort noe med den dårlige samvittigheten overfor familien der borte. Jeg er der så altfor sjelden. Men det blir nesten alltid at jeg prioriterer å reise til Trøndelag når jeg reiser noe sted.
Postet 20.07.08 kl 01:09
Postet 20.07.08 kl 02:37
Postet 20.07.08 kl 12:30
Postet 20.07.08 kl 13:24
Postet 22.07.08 kl 19:15
............ du:
Etter å ha ordnet med akvariene, og sett det som er å se på Akvaforum og noen fora til, laster ned demoversjoner av fiskerelaterte dataspill.
Man laster ned spill og får prøve dem gratis i en time.
Her er noen av dem jeg har prøvd:
Jennys fiskebutikk
Big Kahuna Reef
Fish Tycoon
Fishdom
Bare for å nevne noen
Etter å ha ordnet med akvariene, og sett det som er å se på Akvaforum og noen fora til, laster ned demoversjoner av fiskerelaterte dataspill.
Man laster ned spill og får prøve dem gratis i en time.
Her er noen av dem jeg har prøvd:
Jennys fiskebutikk
Big Kahuna Reef
Fish Tycoon
Fishdom
Bare for å nevne noen
Postet 26.07.08 kl 00:03
Postet 26.07.08 kl 10:31
Postet 26.07.08 kl 11:57
Inger Anne...eller begynner med vannbytter hver gang noen ringer til deg, for man kan jo gjøre noe fornuftig samtidig som man snakker.
Telefonsnakking er noe jeg har brent meg på.. Jeg skrudde av brusesteinen for å ta bilde av yngel, og akkurat da ringte telefonen. Det var visst en interessant samtale, for jeg glemte hva jeg holdt på med, og oppdaget ikke før neste dag hva jeg hadde gjort. Da var det for seint... Ikke flere yngel igjen å ta bilde av...
Ellers pleier folk å spørre hva i allverden jeg driver med hvis jeg bytter vann mens jeg snakker i telefonen... For vann som øses eller tappes bråker ... :O
Postet 26.07.08 kl 12:36
Endret: 26.07.08 kl 12:39
... du har bestilt såpass mye akvarieutstyr på nett at du husker kredittkortnummeret utenat...
... eller ser kjemiske forbindelser og kobler dem til noe akvarierelatert på hver eneste forelesning (bl.a. Mg2+, NO2-, NH3+, Ca2+ osv dukker ofte opp i forskjellige sammenhenger), og i tillegg kommenterer ovenfor medstudenter at "det trengs i saltvannsakvarier" eller "huff, det er farlig", og dette i tillegg er de eneste gangene man klarer å holde konsentrasjonen i mer enn et par minutter...
... eller ser kjemiske forbindelser og kobler dem til noe akvarierelatert på hver eneste forelesning (bl.a. Mg2+, NO2-, NH3+, Ca2+ osv dukker ofte opp i forskjellige sammenhenger), og i tillegg kommenterer ovenfor medstudenter at "det trengs i saltvannsakvarier" eller "huff, det er farlig", og dette i tillegg er de eneste gangene man klarer å holde konsentrasjonen i mer enn et par minutter...
Postet 08.09.08 kl 22:49
Endret: 08.09.08 kl 23:03