Kjetils foto og videotråd (side 14)

I dag kom endelig pakka fra Webzoo med mat og filter til soveromskaret. Jeg har klart å bestille feil mat, skulle ha TetraRubin granuler, men bestilte vanlig uten å tenke meg om, men ser ikke ut til at fiskene bryr seg om det. Pumpa var en Eheim 2026 som er satt i gang ved siden av den interne pumpa i karet, den er god og stille, og skal få ta over om 2-3 ukers tid. Fiskene virka litt overraska over at det ble mer strøm, men nå blubber de rundt som vanlig.

Tenkte jeg fikk legge inn bildene fra i går her, så slipper folk å trykke seg inn på siden min:

[External Image]
[External Image]

To gode venner:
[External Image]
[External Image]
[External Image]

Oversikt over storkaret:
[External Image]
En liten video fra meg her i dag:

<embed src="http://www.youtube.com/v/lvg2pCBTgdU&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="370"></embed>

For de som vil se den i bedre kvalitet kan den lastes ned i HD-kvalitet her
Morsomme bilder de der med den lille mallen på hodet til den store
puss puss så får du en suss? tenkte den kanskje xD
Tante Astrid
Morsomme bilder de der med den lille mallen på hodet til den store :D

Ja de var ganske søte da
Et av scalareparene har tydeligvis også kost seg i går/dag, for i dag var det masse egg på den ene planta.

[External Image]

Nå så jeg akkurat at det svømte en svær pleco oppover bladet ved siden av egga, foreldrene fikk helt hetta, og klarte å jage den vekk, ganske tøffe fisker det der syns jeg
I dag var det merkelig nok ikke et eneste scalareegg igjen :p Er vel noen som har fått seg litt nattmat å kose seg med, så noe positivt kom det jo ut av det.
Neste gang er det jo bare å fjerne bladet med egg på å sette i egen klekketank, eller bare ha i et fødenett oppi akvariet. Hvis du vil ha scalare yngel da

Ps øverste bildet, øverst på siden, er det en plante med hvite kanter på, dette er en stueplante og vil mest sannsynlig råtne etter en stund. Men det er du kanskje obs på?
Jepp, de plantene klarer seg dårlig :P Ble solgt som akvarieplanter da, he he. Var noe jeg fikk av mamma en gang.
Fikk noen sånne en gang jeg å, skjønte fort at disse ikke var akvarieplanter, men tenkte jeg kunne prøve. Ene gikk duken ganske fort, mens andre faktisk klarte seg en god stund, men den vokste ikke noe særlig og ble heller ikke veldig pen. Kjedelig plante med andre ord
Fiskene ser ut til å like den ihvertfall, er snart ikke noe igjen :P
Ja de fiskene. Greit det da, så slipper man at den råtner og forpester vannet. Regner med at den ikke er skadelig for fiskene, da ville de nok kanskje holdt seg unna.
De foretrekker den faktisk framfor agurk, men squash er visst bedre :P
Har du fått deg kjæreste igjen nå?
Vel nei, men treffer på eksen stadig vekk, så kan vel si at det er no der. Har det bedre sånn som det er nå enn da vi var sammen
Står det på nettby fordi det var så mange useriøse typer som tok kontakt for bare en ting vettu.
Ha ha, særlig at det fins sånne folk på nettby :P

De siste dagene har jeg vært rimellig ute av drift på grunn av noe dårlig mat, sannsynligvis en kake i bursdagen til kjæresten min:/ Størsteparten av kostholdet mitt har derfor gått i bananer, noe jeg fant ut at jeg ville prøve på fiskene mine også. Det var veldig vellykka, særlig plecoene så ut til å like det godt.

I dag var jeg i en dyrebutikk med mamma, og hun så noen store mountain rock reker som hun mente ville passe bra oppi hos meg, og kjøpte dem :P Flotte saker, mye større enn de pinglete rekene jeg har hatt fra før ihvertfall
Hatt en like festlig jul som meg høres det ut som...

Har du bilde av de gemborekene eller?
Forsøkt banan til mallene her, men de vil heller ha rå potet. Tilogmed Zebraene gafler det med stor appetitt. Pillede reker er også en schlager!

God bedring!
Føler at magen nesten er normalt i gang nå, tar litt tid å komme i gang igjen etter en sånn restart avå kroppen :S

Rekene er gode til å gjemme seg, og når de er ute står de steder det er veldig vanskelig å ta gode bilder på grunn av objekter eller reflekser i glasset.
[External Image]

Rudolf i hula si:
[External Image]

Mamma palettciklide passer huset:
[External Image]

Oversiktsbilde over karet:
[External Image]

Som vanlig: trykk på bildet for større bilde
Ulp! :S
Den reka der var nesten skummel: :P

Og sånn for å mase litt, hvordan får du lastet opp mer enn tre bilder?
Kopierer du bare IMG-koden?
De er ganske fancy de rekene der ja. Stor er han og, kroppen er vel 5-6 cm lang.

Jeg legger bildene på min egen hjemmeside, og så bruker jeg IMG-tags for å legge dem inn. Da kan jeg ha så mange og så store bilder jeg vil På hjemmesiden min har jeg lagt inn litt kode som automatisk skalerer dem ned til et par forskjellige størrelser når jeg laster dem opp, sånn at jeg kan velge riktig kvalitet for å laste opp her.
Tilfeldig bekjentskap
© E. Pedersen
Reklame for plussmedlemskap