- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Velkommen til min akvarieverden :-) (side 14)
Velkommen til min akvarieverden :-) (side 14)
froskenHei på dere alle sammen. Vil takke dere for at dere bryr dere om meg og hva som skjer i min tråd. Jeg er enig i siste innlegg fra Loffa,men jeg personlig trekker meg mer fra slike ting som dukker opp enn å "ta opp kampen".. Til dere alle:Ønsker dere en riktig trivelig sommer.Nyt sommeren og lev livet!
Til Frosken, jeg har også vært i konflikt med personer og moderator her inne selv og har hatt lyst til å slutte å skrive her inne mange ganger. Så jeg tok en liten timeout jeg som også sneglene gjør og fant ut at det er mange her inne som har stor glede av det jeg skravler om her inne at jeg bestemte meg for å begynne på igjen og holde meg unna folk som er ute etter bråk eller er misunnlige. Så vi vil ha deg tilbake men ta gjerne en timeout for det er sunt for da kommer du sterkere tilbake. Så stå på og fortsett å vær den du er.)
Pottifar hilser.....
Postet 23.06.09 kl 23:51
Skjønner deg godt Trine at det er litt tungt for deg akkurat nå. Har trappet ned ganske mye her jeg også etter at div innlegg ble slettet fra tråden min. Men var nettopp innom en annen tråd å tittet..... Det var bilder av blant annet pinnedyr, svaner, slanger, overfylte kum lokk og ja gud vite hva det ikke var der... Men det er IKKE slettet. Men DET har kanskje noe med akvariehobbyen å gjøre?? Jeg bare spør jeg, er det forskjell på oss her inne, eller er vi alle medlemmer like "verdifulle"?
Vil også ønske deg en fiiiiin sommer og håper vi treffes på akvarie klubbmøtene etter ferien igjen
Klemz fra Loffa
Vil også ønske deg en fiiiiin sommer og håper vi treffes på akvarie klubbmøtene etter ferien igjen
Klemz fra Loffa
Postet 29.06.09 kl 01:35
Inaktiv bruker
er det min tråd du snaker om ??
Postet 29.06.09 kl 20:27
david ger det min tråd du snaker om ??
Hei David.
Mulig det var tråden din jeg var i. Bladde bare kjapt igjennom noen tråder og tok dette som et eksempel på hvor store forskjeller det er på folk og modereringen her inne. Hva er egentlig forskjellen på et bilde av en f.ek bil og et kum lokk med masse vann, slanger og pinne dyr for å nevne noe. Jeg skjønner frosken veldig godt og at dette er ganske frustrerende. Mange jeg har hatt kontakt med og som jeg har litt kontakt med nå gjør som frosken å trekker seg helt eller delvis ut av Akvaforum. Meg selv iberegnet. En vet snart ikke hva en kan og ikke kan skrive her inne, og HVEM som kan og ikke kan, men men
God sommer til alle her inne
Postet 01.07.09 kl 02:03
Inaktiv bruker
God sommer frosken
Postet 01.07.09 kl 13:35
Jeg lurer så fælt på hvordan det går med den sjøhesten din..
Jeg har lurt på det en stund nå, har du den fortsatt?
Ha en fortsatt strålende sommer )
Ha en fortsatt strålende sommer )
Postet 07.08.09 kl 19:57
Postet 09.08.09 kl 23:54
For oss som savner deg Trine var det godt med livstegn fra deg ;-=)
Håper alt står bra til og at akvaverdenen din ruller som den skal. Håper vi sees på neste klubb møte. Ellers bra her. Regner med at du også følger med i tråen min og ser hva som skjer. Ciklidekarret på 350L er oppe og går og funker bra. Det tygges for harde livet oppi der :- =)
Har et nytt prosjekt på gang.... Bygge reol til 106L 0g 112L. De er begge 80 cm brede og er som laget for hverandre hehe
Vi snakkes og sees snart
Masse klemmer fra Loffa
Håper alt står bra til og at akvaverdenen din ruller som den skal. Håper vi sees på neste klubb møte. Ellers bra her. Regner med at du også følger med i tråen min og ser hva som skjer. Ciklidekarret på 350L er oppe og går og funker bra. Det tygges for harde livet oppi der :- =)
Har et nytt prosjekt på gang.... Bygge reol til 106L 0g 112L. De er begge 80 cm brede og er som laget for hverandre hehe
Vi snakkes og sees snart
Masse klemmer fra Loffa
Postet 10.08.09 kl 17:49
froskenHei Dilla :-) Ja,sjøhesten lever i beste velgående. Kjøpte 2 stykker,men ser kun 1 av gangen så jeg er litt usikker på om jeg fortsatt har begge to. De(n) har ikke vokst noe nevneverdig,bare lagt seg ut litt så jeg tror den er fullvoksen
Hei!
Godt å se du er her fortsatt!
Så bra det går bra med sjøhesten.
Håper du skriver ned vannverdier og hva de liker. Jeg har veldig lyst på et par sånne.. Får du små "føll" må du si i fra
PS! Kan du legge ut litt flere bilder av dem/den? *smiler-veldig-pent*
Postet 10.08.09 kl 20:45
Postet 10.08.09 kl 21:39
Hei Dilla
Vannverdiene er som for coryer,jeg har ikke hatt noe info om vannverdier sjøhestene skal ha så jeg er fornøyd for at den ser ut til å trives.
Jeg har de(n) i et mindre corykar med reker,sandbunn og masse gjemmesteder med pellia mose og andre planter.
Den liker å stå stille å betrakte omverdnen rundt seg,og det er ikke lett å se en slik en i kamuflasjefarger.
Håper selvsagt på babiser,men det skal vel litt til å være så heldig..
Vannverdiene er som for coryer,jeg har ikke hatt noe info om vannverdier sjøhestene skal ha så jeg er fornøyd for at den ser ut til å trives.
Jeg har de(n) i et mindre corykar med reker,sandbunn og masse gjemmesteder med pellia mose og andre planter.
Den liker å stå stille å betrakte omverdnen rundt seg,og det er ikke lett å se en slik en i kamuflasjefarger.
Håper selvsagt på babiser,men det skal vel litt til å være så heldig..
Postet 10.08.09 kl 21:45
frosken[QUOTE=loffa] Vi snakkes og sees snart Masse klemmer fra Loffa
Hei,ja håper vi sees snart.Blir nok et par ganger i september,hvis alt går etter planen.
Først klubbmøte og auksjon,eller var det motsatt?
Jaja,vi får ta det som det kommer
Og lykke til med reol-prosjektet,jeg følger med i tråden din selvsagt..
Takk Frosken. Har så vidt begynt å kappe til matriell. Det graves, det tygges og det leikes snart i alle karr her nå. Mon tro om det smitter..... Kom nettopp opp fra kjelleren for må jo sjekke karrene før jeg legger meg, selv om lysene slukkes ved 21 tiden. JIPPI, HURRA ja det er han albinoen min som igjen ligger på egg. Skal si han er effektiv, og får det til. Denne gangen har han ikke den andre hannen og sloss med for han er solg og ligger selv nå på nyklekket yngel ;- =)
Vi sees Frosken. Klemz
Postet 10.08.09 kl 22:39
Postet 15.09.09 kl 23:26
Hei Siw Maria.
Så flott at det går bra med yngler og mating
En mikroorm kultur vil bli ødelagt etterhvert,så du må lage en ny når den opprinnelige ikke gir mer næring til mikroormene.
Så det er bare å bruke(eller du kan la den stå i perioder ubrukt),og etterhvert så lager du en ny.Det finnes ingen andre muligheter for å bevare en kultur ,som jeg kjenner til.
Hadde vært enkelt å puttet i fyseren,for så å hente opp når en trengte litt.
Men det er nok bare en ønskedrøm
Så flott at det går bra med yngler og mating
En mikroorm kultur vil bli ødelagt etterhvert,så du må lage en ny når den opprinnelige ikke gir mer næring til mikroormene.
Så det er bare å bruke(eller du kan la den stå i perioder ubrukt),og etterhvert så lager du en ny.Det finnes ingen andre muligheter for å bevare en kultur ,som jeg kjenner til.
Hadde vært enkelt å puttet i fyseren,for så å hente opp når en trengte litt.
Men det er nok bare en ønskedrøm
Postet 15.09.09 kl 23:32
Postet 23.09.09 kl 21:47
Postet 23.09.09 kl 21:57
Skal si ifra.
Dessverre ingen føll,men om Dahls i Moss tar de inn igjen så vil jeg gjerne kjøpe.
Var der en tur på mandag,fikk kjøpt et par med betta fusca.Det er munnrugende bettaer,og neimen ikke lett å få tak i.
Heldigvis hadde jeg ringt mandag morgen for å holde de av.
Ser ut til at de trives i sitt nye hjem,sammen med to bettaer jeg hadde fra før.
Trodde jeg hadde to jenter,men hvis det er et par det jeg har kjøpt nå så har jeg to par.Blir moro å finne ut av det etterhvert.
Dessverre ingen føll,men om Dahls i Moss tar de inn igjen så vil jeg gjerne kjøpe.
Var der en tur på mandag,fikk kjøpt et par med betta fusca.Det er munnrugende bettaer,og neimen ikke lett å få tak i.
Heldigvis hadde jeg ringt mandag morgen for å holde de av.
Ser ut til at de trives i sitt nye hjem,sammen med to bettaer jeg hadde fra før.
Trodde jeg hadde to jenter,men hvis det er et par det jeg har kjøpt nå så har jeg to par.Blir moro å finne ut av det etterhvert.
Postet 23.09.09 kl 22:02
Postet 25.09.09 kl 16:43
Endret: 25.09.09 kl 16:46
Postet 25.09.09 kl 16:48
Endret: 25.09.09 kl 16:49
Postet 25.09.09 kl 16:51
Endret: 25.09.09 kl 16:52