Revestrekenes akvarieverden (side 14)

[External Image]
I forgårs var Concolor'ene i farta igjen, de er ingen storprodusenter så 19 egg var alt jeg fant i karet deres

[External Image]
Jeg trodde at det var hannene som hadde de mest imponerende ryggfinnene men der tok jeg feil

[External Image]
Hann

[External Image]

De er virkelig nydelige når de blir så godt voksne som det der, og utvikler den herlige ryggfinna! Jeg bare MÅ ha meg Concolor igjen en vakker dag. Angrer egentlig litt for at jeg solgte min gruppe i 2006, da var de fremdeles ganske unge.

Nydelige bilder av nydelig fisk, Rita! Legg gjerne ut flere av CW051, sånn at jeg virkelig kan gremme meg over at jeg ikke slo til og kjøpte dem da jeg fikk sjansen til det :p Hehe!
mona o
De er virkelig nydelige når de blir så godt voksne som det der, og utvikler den herlige ryggfinna! Jeg bare MÅ ha meg Concolor igjen en vakker dag. Angrer egentlig litt for at jeg solgte min gruppe i 2006, da var de fremdeles ganske unge. Nydelige bilder av nydelig fisk, Rita! Legg gjerne ut flere av CW051, sånn at jeg virkelig kan gremme meg over at jeg ikke slo til og kjøpte dem da jeg fikk sjansen til det :p Hehe! :-)


Jeg har skikkelig sansen for Concolor, de er store, flotte og har en bedagelig livsstil, litt "slow motion" liksom Vi har jo noen yngel med begynnende maske nå og jeg håper det er Concolor blant dem, vil gjerne ha en større gruppe

[External Image]

CW051 er skikkelig fine med sin lyse bunnfarge og sorte tegninger
Vi mistet desverre en hunn i går, men resten ser friske ut. Jeg satte i gang en Kusuri-kur i forgårs og håper det kan fjerne eventuelle parasitter. De ser ut til å foretrekke mygglarver fremfor annet fiskefór, litt kresne med andre ord
I dag har alle Concoloreggene klekket, noen C134-egg begynner også å klekke.
Nå er det så mange coryyngel i de to 50l så vi gjør om 160l-"trespiserkaret" til de største ynglene. L204 og L200 har vi flyttet midlertidig til i toppetasjen i stuereolen, og de to L239 har vi solgt.

De 7 gjenværende CW051 ser veldig så friske og fine ut, og godt er det

I morgen skal vi til Sverige for å parre en hund, og er det noen som vet om noen gode akvariebutikker på veien mellom Kongsvinger og Karlstad er det bare å tipse oss
Så er Sverigeturen vel overstått, hunden ble parret så nå venter vi forhåpentligvis korthårete dvergdachsvalper i juli

Vi var samtidig på en liten lynvisitt innom Nols Ciklidhobby. Der kjøpte vi fire store vf Corydoras Green Laser for å spe på gruppen vår som består av F1. Atle fant også noen greie reke/yngelvennlige "boblefilter" så nå putrer det livlig i yngelkarene

[External Image]
Det går bare bra med alle ynglene, både cory og contradens'ene vokser fra dag til dag. Bildet viser to av "maskeynglene" som går i et av yngelkarene, jeg kan fortsatt ikke si om det er concolor eller c134 (eller kanskje det er en av hver)

[External Image]
CW051 klarer seg kjempefint, nå suser de rundt og har til og med begynt å spise diskusgranulat m.m
Oj, har du sett det at den ene yngelen du kaller "maskeyngel" ovenfor, mangler et øye? Den til høyre på dette bildet har ikke øye.

Det har jeg også opplevd en gang, at en C. metae ble født uten et øye. Det andre øyet var på plass, heldigvis. Denne Metaen vokste opp til å bli en veldig flittig egglegger, forresten
Joda, jeg så det i går når jeg skulle legge inn bildet, måtte kikke på det i full størrelse for å se hva som var feil. I dag har jeg tatt nye bilder av den og det er noe der, men ikke et fullverdig øye tror jeg. Kan slike ting være arvelig tro? Vi driver jo aktivt med hund og der lukes alle individer med eksteriøre feil ut av avl.

[External Image]

[External Image]
De dachsvalpene var bedårende, Rita! Nesten så jeg må snike meg innom Dokka og lukte litt på på ettersommeren... (vi skal bygge hytte i Etnedal i sommer/høst/vinter osv!).
Takk, takk, ja valpene er nydelige Det er bare å slå på tråden når dere skal forbi Dokka det, er jo ikke langt fra oss til Etnedal
Rita Revestrek
Joda, jeg så det i går når jeg skulle legge inn bildet, måtte kikke på det i full størrelse for å se hva som var feil. I dag har jeg tatt nye bilder av den og det er noe der, men ikke et fullverdig øye tror jeg. Kan slike ting være arvelig tro? Vi driver jo aktivt med hund og der lukes alle individer med eksteriøre feil ut av avl.


Jeg ga bort min øyeløse C. metae til Loffa, og påpekte det at jeg ikke visste om det var arvelig. Siden har han fått bøttevis av yngel på denne og resten av gjengen han kjøpte, men jeg har aldri sett han nevne noe i tråden sin om at noen blant avkommet har manglet et øye. Kanskje jeg skulle spørre han om det.

Kanskje det bare er et "stunt of nature", en tilfeldig feil som ikke har noe med genfeil e.l. å gjøre?
Heisann Turen hjem gikk veldig bra. Var utrolig koselig og stikke innom dere og gjøre en god handel. Vi sees nok igjen.
mona o
Kanskje det bare er et "stunt of nature", en tilfeldig feil som ikke har noe med genfeil e.l. å gjøre?


Det kan nok være noe som bare dukker opp i blant, men det er jo en mulighet for at det er arvelig også. Det er et interessant tema dette med gener og arvelighet Jeg leste i tråden til Loffa at han ikke hadde lagt merke til noen enøyde, det blir spennende å se om han finner noen nå når han er oppmerksom på dette.
Lena Jansberg
Heisann :D Turen hjem gikk veldig bra. Var utrolig koselig og stikke innom dere og gjøre en god handel. Vi sees nok igjen.


Takk for besøket, det er alltid hyggelig med andre dyrekjære som stikker innom Vi sees helt sikkert, må nok ha noen slike flotte utstillingsguppyer
I går gikk vi løs på stuereolen... flyttet C. Caudimaculatus og C. Spectabilis opp i det lange karet på toppen, Adolfoi og CW021 ble flyttet til egne kar. De to førstnevnte artene er så flotte der de svømmer i samlet flokk fra den ene siden til den andre, skal se om jeg får tatt noen bilder av hele karet når det blir mørkt ute... i mens legger jeg inn noen bilder av innbyggerne

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Contradensyngel bor i en "Easy breedingbox" på utsiden av karet...

[External Image]
og nå har de fått prikkemønster

[External Image]
Ildtetra...

[External Image]
og til slutt Nannostomus Eques

[External Image]
Hvor har dere kjøpt den easy breedingbox'n?
Jeg kjøpte dem på eBay iallefall
Flere selgere som solgte akkurat samme Breeding Box'en, så jeg bare bladde meg frem til en som sendte til Norge. Jeg liker ikke legge ut direktelinker til eBay egentlig,for de blir jo bare ugyldige etter en stund, så da blir det stående en død link... men pytt-pytt:
jeg kjøpte mine her fra denne selgeren.
Vi kjøpte våre i Nederland. Vi sendte en bestillingsmail etter avtale med innehaveren og han sendte betalingsopplysninger tilbake. Vi betalte ca 800,- for 6 bokser med frakt og toll.

Jeg er kjempefornøyd med dem, har du prøvd din/dine Mona?
I dag har jeg tatt en ekstra kikk i oppforingskaret med de yngste coryynglene.
Nå begynner "maskeynglene" å bli såpass store at kamuflasjedrakten begynner å blekne. De har vært utrolig like så langt, men det ser ut til å være både Metae, Weitzmani, Concolor og C134 I tillegg er det mange Venezuelanus og Green Laser.

Concolor og Eques har delt en 180l de siste ukene og i går plukket jeg nesten 50 egg i karet. Jeg regner med at det er førstnevnte som har lagt dem da Eques ikke er helt enkel å drette. Concolor'ene ble flyttet tilbake til sin eget kar i går.
Ser ut til bli masse yngel hos dere ja
Har forresten sendt deg mail på dette forumet og PM på det andre
Sølvi Gullaksen
Ser ut til bli masse yngel hos dere ja :) Har forresten sendt deg mail på dette forumet og PM på det andre ;)


Joda, her blir det fullt etterhvert som ynglene vokser til
Har sendt deg en PM på NA
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap