Tanganyika skravletråden. (side 14)

Takk for svar badat!
jeg finner ingen Stimfisk som holder seg i toppsjiktet som liksom bare skal være der for "pynt" hvis du forstår?
Tenker som tetra fisker osv. Ser bare ut til at det er store ciklider og tanganyika og ingen mindre fisker som liker seg på toppen.

Når du sier at 120L er i minste laget, hva mener du for fisken jeg hadde tenkt og ha der som jeg nevnte i forrige tråd eller at det ble i minste laget hvis jeg skulle putte oppi en fisk som holdt seg i toppsjiktet?

mvh Kenneth

PS: Blir det fiskesuppe hvis jeg i tilegg til sitronciklider og gjøkmalle hadde hatt i noen sneglehuslekere av typen Neolamprologus multifasciatus ?

takker veldig for svar!
Lille Havfruen
Hei! Kjøpte mine aller første tanganyika fisk. Neolamprologus brevis, har 6 stk. i et 54 liters kar (med sneglehus). Det jeg håper på er at noen av de danner par, så kunne jeg evt. solg/byttet bort resten. Lurer på om jeg har fått bare hanner? (de er av forskjellig størrelse). Alle sammen jager alle... noen råd?

Dette ser ut som en ung brevis sunspot
Vibsi
Dette ser ut som en ung brevis sunspot:)

Så artig! Alle har kapret hver sitt sneglehus. Virker som om de har roet seg ned
Hva er det disse liker å spise? av f.eks frossenfor.
På tide med noen bilder av kongen i Lake Tanganyika
se der ja.- det var guttene og jentene sine det ja.... har to til deg her hehe
saffen
se der ja.- det var guttene og jentene sine det ja.... har to til deg her hehe

Kan du legge ut noen nye bilder av dei så kan se om eg kan kjønnsbestemme de. Nærbilde av hove og anal.
det hadde vært knas om du kunne gjort ja. skal se om jeg kan fikse noen bilder snart ja.
Hehe
helt enig kongen over tanzanika =D
har en grupe på 20 stk
10 stk av Sveinung Risa og 10 stk som jeg var så heldig og fikk gratis
Svolp
Takk for svar badat! jeg finner ingen Stimfisk som holder seg i toppsjiktet som liksom bare skal være der for "pynt" hvis du forstår? Tenker som tetra fisker osv. Ser bare ut til at det er store ciklider og tanganyika og ingen mindre fisker som liker seg på toppen. Når du sier at 120L er i minste laget, hva mener du for fisken jeg hadde tenkt og ha der som jeg nevnte i forrige tråd eller at det ble i minste laget hvis jeg skulle putte oppi en fisk som holdt seg i toppsjiktet? mvh Kenneth PS: Blir det fiskesuppe hvis jeg i tilegg til sitronciklider og gjøkmalle hadde hatt i noen sneglehuslekere av typen Neolamprologus multifasciatus ? takker veldig for svar!

Cyprichromis Leptosoma er en stimfisk. De lever i store flokk i åpent vann. Men de trenger akvarie med minst 50-60 cm i høyden.
120 liter er lite fordi de fleste ciklide er teritorielle. Hvis du holder deg til en art kanskje. Hvis du skal ha flere arter da blir det trangt om plass. Fiskene dine vil ikke får den optimale levesett.
Hei badat, Cyprichromis Leptosoma vil jeg ikke ha selv om det var en veldig fin fisk. Grunnen er at den blir jo større enn sitron ciklidene jeg skal ha.

Karet mitt er som sagt 120L, dette her med andre ord

Planen nå er og ha 6 stk Sitronciklide Neolamprologus leleupi, 6 stk Neolamprologus brevis og 3 stk Gjøkmalle Synodontis petricola.

Har lest litt om de forskjellige rundt på nettet og den sneglehuslekeren skal vist nok ikke være så aggresiv i lek, ei heller sitroncikliden?

En annen ting er at jeg vil ha algespisere men finner ingen annet enn Sebrasneglen(hvis dcen i det hele tatt spiser alger) fra tanganyika sjøen, noen som kan hjelpe meg med en malle eller to?

ps: rydder gjøkmallen opp i karet?
Sveinung Risa
[QUOTE=saffen]se der ja.- det var guttene og jentene sine det ja.... har to til deg her hehe

Kan du legge ut noen nye bilder av dei så kan se om eg kan kjønnsbestemme de. Nærbilde av hove og anal.

Vil du prøve deg på disse Sveiung Risa? Hva slags kjønn har de på forskjellige bilde?

Bilde 1
[External Image]

Bilde 2
[External Image]

Bilde 3
[External Image]
Grattis Badat! De syns jeg at jeg har sett før
Badat
hei jeg syntes det serut som 2 eller 3 hanner lit uskikert på det første bilde men dtror det er 3 hanner
Heisan Badat.
Kan jeg være med å gjette også??
Roger Kaasa
Heisan Badat. Kan jeg være med å gjette også:)??

hei du ver vinom profilen dim men mener ikke å være frek men har du skreve det for kød?

Alder: 05?
He...he.. Jeg kan ikke begynne å behandle folk forskjellig her. Så ... gjett i vei alle som har lyst. Ikke sikkert du treffer alle da Roger ettersom bildene ble tatt og fremstilt her av meg.
okei så det er ent hun sjøn :P ble usiker :P
Tilfeldig bekjentskap
© Carina Olsen
Reklame for plussmedlemskap