Jørn hennings akvarie og fisker (side 14)

Corydoras undulatus er en av de flotteste artene i Elegans komplekset syntes jeg. Gruppen som jeg har er på 7 stk og er av begge kjønn, hos denne arten har hannen en flott farge drakt, mens hunnen kan være helt grå. Lokasjonen på hvor fisken er fra, er nesten helt nødvendig for å kunne fastslå at det er den ekte C undulatusen. En av artene som ligner er på denne er C088. Bildene under er en han og en hun [External Image] [External Image]
C parallelus
Litt av noen seil på disse unge C parallelusene!! Syntes at jeg måtte ha en liten stim av disse vakre fiskene oppi 450l. Et artig syn å se på når alle 8 stimer sammen oppi der, virkelig tøffe!.. 8 stk pirat skip med store svarte seil,seilende bort over sanden ute på tokt.. Dette er uten tvil en av mine favoritter blandt corydoras artene. [External Image] [External Image]
Skikkelig artige de små piratene, på avstand ser du vel bare små svarte seil som beveger seg over sanden
C parallelus
Tøffe små tasser ja.. Det som er litt artig å tenke på, den gangen jeg fikk foreldrene til disse ungfiskene som du ser på bildene her. Så var hele gruppen bortsett fra to av de, ikke stort større en disse..
C loxozonus
Noen bilder av Corydoras loxozonus, jeg har en gruppe på 5 stk med begge kjønn. [External Image] [External Image]
Kan ikke la være å kommentere disse C parallelusene dine .De er bare så utrolig tøffe som jeg har sagt ved flere anledninger
Paralellus
Hei Sølvi..De er ikke dumme de.. Når det gjelder yngel på disse fiskene så har jeg en gruppe i akvariet som står i stua, og en gruppe til fra det samme kullet som reiser til Danmark. Det går også noen små tasser oppi karet til foreldrene har jeg sett, men det er ikke så veldig mange tror jeg.
Sier du for å friste ja
Men kanskje like greit at jeg ikke bor i nærheten da jeg må være streng mot meg selv for tiden og ikke kjøpe flere fisker ennå.
Men klart det ,skulle det bli en mulighet til å få tak i noen av disse ,så hadde jeg vel ikke klart å motstå heller
Parallelus
He he.. Har prøvd å være streng mot meg selv mange ganger jeg også..Men jeg er svak..
Godt jeg ikke er alene da

Fristelsene har det med å bli altfor store iblandt

Men pøs gjerne på med flere bilder av flotte coryer så vi andre kan få litt å sikle etter
Plussmedlem
Fytti, det er rart når man er interessert i noe. Man vet man egentlig ikke har plass til flere coryer. Men man må jo bare!

Legg ut masse bilder ja av flotte fisk (selv om jeg ikke har godt av det...)
Her er det stille om dagen? har du blitt Pappa enda ???
Pappa
Hei Erik..En stund siden nå ja.. Ble Pappa samme dagen som innlegget ditt.. Kl 07.07 kom Thea til verden 49 cm lang å veide 3110.. [External Image] [External Image]
Gratulerer igjen! Så nydelig hun er, kjempeflott navn også
Gratulerer så masse nå er det bare å selge alt av akvarier blir ikke tid til det nå artig med en jente.Kine ble 1 år 14 mai så tiden går fort så nyt det, har hatt 8 uker med pappaper nå har ikke fått gjort noe som helst. Kos dere.
Gratulerer Jørn Henning ,kos deg masse med den nye,nydelig jenta di
gratulerer med egenoppdrett.

Espen
Det er en stund siden jeg har skrivd noe her inne, men som dere sikkert ser så har det vært nok å holde på med her hjemme.. Men det har skjedd noe på fiske fronten her hjemme også, ikke så mye men noe. Jeg har fått opp noen yngel på C139, her bilde av yngel og voksen. [External Image] [External Image]
En stund tilbake så kom jeg over noen flotte guppyer, det var noen helt vanvittige farger på disse fiskene så disse måtte jeg bare ha. ..Germany red tail..Ikke lette å ta bilde av, så kvaliteten på disse er så som så. [External Image] [External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap