- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Anders' akvarierom [NR. 1] (side 14)
Anders' akvarierom [NR. 1] (side 14)
Postet 21.10.11 kl 19:53
Jarle FP.S. Hvordan ser den gamle Notodden stajson ut etter raset ?
Jeg må innrømme at jeg ikke har vært der og sett, men det lå en film om det ute på lokalavisens sider. Jeg skal prøve å finne den til deg, men jeg venter til i morgen, gidder rett og slett ikke sette meg til å lete etter den akkurat nå Men skal love å lete i morgen!
Postet 21.10.11 kl 23:21
Postet 21.10.11 kl 23:22
Postet 21.10.11 kl 23:23
Postet 21.10.11 kl 23:24
Postet 21.10.11 kl 23:57
Postet 22.10.11 kl 10:03
Endret: 22.10.11 kl 10:04
Jarle F:
Du spurte om hvordan gamle Notodden stasjon ser ut etter skadene og rasene. Fant en film, vet ikke om den gir deg svar på spørsmålet, men linker til den.
Klikk HER
Du spurte om hvordan gamle Notodden stasjon ser ut etter skadene og rasene. Fant en film, vet ikke om den gir deg svar på spørsmålet, men linker til den.
Klikk HER
Postet 22.10.11 kl 10:11
Postet 22.10.11 kl 10:39
Endret: 22.10.11 kl 10:40
Luftavfukter i hus :)
Ja, det blir vel riktig å si "i hus", for det er egentlig ikke min Faren min kjøpte en luftavfukter for å ha i kjelleren, nemlig, der vil han ha ut en del fuktighet. Men, har har sagt at jeg skal få bruke den på akvarierommet også. Der har jeg vært bekymret for luftfuktigheten, for det rommet føles klamt og har en spesiell lukt...!
I starten skal han nok ha den mye selv, sier han, men etterhvert tror jeg at jeg kan bruke den mye på akvarierommet Det er jo ikke rart det blir høy fuktighet, det lille rommet med 5 varme akvarier... det må jo bare bli galt. Men kan hende jeg vil kjøpe en helt egen etterhvert, for egentlig bør den gå hele tiden.
Tester den der inne nå. Skikkelig snerten sak, men ordentlig kvalitet Har ikke råd til noe sånt nå.
Merket er "Comfee"
I starten skal han nok ha den mye selv, sier han, men etterhvert tror jeg at jeg kan bruke den mye på akvarierommet Det er jo ikke rart det blir høy fuktighet, det lille rommet med 5 varme akvarier... det må jo bare bli galt. Men kan hende jeg vil kjøpe en helt egen etterhvert, for egentlig bør den gå hele tiden.
Tester den der inne nå. Skikkelig snerten sak, men ordentlig kvalitet Har ikke råd til noe sånt nå.
Merket er "Comfee"
Postet 22.10.11 kl 12:21
Endret: 22.10.11 kl 12:22
Postet 22.10.11 kl 12:38
Ja, det er veldig kjekt, så jeg må nok kjøpe meg en egen etterhvert. En egen som kan stå og gå hele tiden.
Det suser litt ekstra, men det er jo greit, får jo til gjengjeld god luft, så det er det verdt Har skikkelig lyst på samme type som den som går der nå. Utrolig enkel og grei!
Nå skal jeg bytte vann
Det suser litt ekstra, men det er jo greit, får jo til gjengjeld god luft, så det er det verdt Har skikkelig lyst på samme type som den som går der nå. Utrolig enkel og grei!
Nå skal jeg bytte vann
Postet 22.10.11 kl 12:54
Endret: 22.10.11 kl 12:55
Postet 22.10.11 kl 14:19
Postet 22.10.11 kl 20:14
Endret: 22.10.11 kl 20:20
Jeg har en sånn billig fuktsluker fra biltema stående på akvarierommet og i en bod i kjelleren, og den er faktisk overraskende effektiv. Kanskje det er noe du kunne brukt når luftavfukteren ikke er ledig?
Fuktsluker
Fuktsluker
Postet 22.10.11 kl 20:31
Marita EkdahlJeg har en sånn billig fuktsluker fra biltema stående på akvarierommet og i en bod i kjelleren, og den er faktisk overraskende effektiv. Kanskje det er noe du kunne brukt når luftavfukteren ikke er ledig? [URLBLOCK1]
Vet du hva? Akkurat denne har jeg faktisk sett på Biltema, men lurer på hvorfor jeg ikke har kjøpt den. Det skal jeg huske på neste gang jeg er innom en Biltema-butikk Den hjelper sikkert litt.
Postet 22.10.11 kl 20:36
Anders KasteSjekket luftavfuktertanken netopp. Og det hadde kommet ganske mye vann med tanke på de få timene, egentlig! Tenk at alt dette var i lufta på akvarierommet... *bildeklipp*
Oj, det var mye, ja! Det er tydelig at behovet for en luftavfukter er der!
Hvor mye ga faren din for den modellen der? Har du anelse om det? Jeg sitter og leser meg gjennom Del 1 av akvarietråden min nå, og kom over et innlegg der jeg skrev at jeg hadde kjøpt luftavfukteren min, merke DeLonghi, og den ga jeg 2500,- kr for.
Jeg hadde ikke tid til å lete rundt etter best mulig pris den gangen :p
Postet 22.10.11 kl 20:46
Ja, det var ikke så mye, rundt 1500. Tror det skal være ganske bra kvalitet, men den suser litt... hvordan er lydnivået på din? Hører du den godt? Legger til at denne også er overdimensjonert og til langt flere kvadrat enn rommet akvariene mine er på.
Har bestemt meg for å kjøpe egen avfukter til akvarierommet etterhvert, det er rett og slett nødvendig. Kjenner nå at den rare lukta ikke er der, blir spennende å komme inn der i morgen tidlig
Har planer om flere akvarier også, og da kan jeg tenke meg det lille rommet uten luftavfukter
Har bestemt meg for å kjøpe egen avfukter til akvarierommet etterhvert, det er rett og slett nødvendig. Kjenner nå at den rare lukta ikke er der, blir spennende å komme inn der i morgen tidlig
Har planer om flere akvarier også, og da kan jeg tenke meg det lille rommet uten luftavfukter
Postet 22.10.11 kl 21:23
Endret: 22.10.11 kl 21:25
Hehe, jeg har lagt ferdig planene om ny reol igjen Og når jeg først snakker om ny reol... i dag er det akkurat et år siden jeg hentet reolen med 98 literne mine! Eller kanskje jeg skal si; et år siden Corydoras-galskapen her startet for fullt?
Uansett, planene er lagt og nå gjenstår bare å få tak i, hehe :p Men det blir nok lenge til enda, er jeg heldig kanskje jeg kan ha noe i løpet av neste år.
Jeg vil ha en reol med 6 x 85 liter. Det er fine artskar til de fleste Corydoras. En dobbel reol er altså planen, i tillegg til alt jeg har. Det vil bli 11 akvarier Har funnet ut at å selge noe av det jeg har fra før bare vil bli dumt, for da blir det fort for få kar igjen. Grunnen til at jeg trenger mer er jo at jeg må ha flere arter Corydoras!
Og ja - jeg får plass. For jeg har målt og styret, og kommet frem til noe.
Både reolen med 98 literene og 230 literen flyttes fra veggen der det står nå. Da blir det god plass til en dobbel reol med 6 x 85 liter der. Reolen med 98 literene flyttes til veggstubben på venstre side av vinduet i rommet. 230 literen flyttes der oppbevarings-hylla står, og den hylla flyttes der 54 literen står. Men så fant jeg akkurat ut at det ikke er plass til 54 literen på samme vegg som den doble reolen! Kanskje en må plasseres på kortveggen mellom de to reolene, da? I verste fall får den bare selges.
Det betyr at jeg vil ha 6 akvarier til nå. Hvertfall et par akvarier her må settes av til oppvekst, for oppdrett er noe jeg også vil drive med.
Det var litt om planene mine nå, planer som en gang skal bli til virkelighet!
Uansett, planene er lagt og nå gjenstår bare å få tak i, hehe :p Men det blir nok lenge til enda, er jeg heldig kanskje jeg kan ha noe i løpet av neste år.
Jeg vil ha en reol med 6 x 85 liter. Det er fine artskar til de fleste Corydoras. En dobbel reol er altså planen, i tillegg til alt jeg har. Det vil bli 11 akvarier Har funnet ut at å selge noe av det jeg har fra før bare vil bli dumt, for da blir det fort for få kar igjen. Grunnen til at jeg trenger mer er jo at jeg må ha flere arter Corydoras!
Og ja - jeg får plass. For jeg har målt og styret, og kommet frem til noe.
Både reolen med 98 literene og 230 literen flyttes fra veggen der det står nå. Da blir det god plass til en dobbel reol med 6 x 85 liter der. Reolen med 98 literene flyttes til veggstubben på venstre side av vinduet i rommet. 230 literen flyttes der oppbevarings-hylla står, og den hylla flyttes der 54 literen står. Men så fant jeg akkurat ut at det ikke er plass til 54 literen på samme vegg som den doble reolen! Kanskje en må plasseres på kortveggen mellom de to reolene, da? I verste fall får den bare selges.
Det betyr at jeg vil ha 6 akvarier til nå. Hvertfall et par akvarier her må settes av til oppvekst, for oppdrett er noe jeg også vil drive med.
Det var litt om planene mine nå, planer som en gang skal bli til virkelighet!
Postet 23.10.11 kl 10:47
Endret: 23.10.11 kl 10:48
Postet 23.10.11 kl 17:41