Slik begynner det og sånn skal der utvikle seg (side 14)

Inaktiv bruker
JA! Takk, Humlegoby het den ^^ Hahah! Kul sak.
Inaktiv bruker
Sitter her og ser på akvariet. Eneste jeg ser er 3 øksefisker, store steiner ei stang som blåser vann, røtter og noen planter... Alle fiskene og ålene har gjømt seg! Sånn er det hele dagen! Helt til lyset blir sluket. Da våkner de til live, når jeg IKKE kan se dem! HM...

Jeg tror jeg må ha noen flere fisker, en annen type, noe vennlig noe som synes.
Noe med farger og som ikke er redd for at jeg går over gulvet... :S
Noen som IKKE spiser pygmeusene mine. Tips?
Kanskje noen Killi? Eller EN kampfisk? Nei, jeg vet ikke :/
Kjenner at jeg blir en smule sur når jeg ikke ser en JÆ*LA fisk!

Gleder meg til 420Litern med saltvann står i sturen og pryder!
Tror jeg må ta opp lån bare for at det skal gå fortere! ;P
Inaktiv bruker
Jeg fant akkurat en død Kuhlii-ål Den lå fastklemt mellom stein og ei rot, utrolig flat var den. Var bare skinnet igjen, stakkars, for en grusom skjebne.
Da blir det flere åler når jeg drar til butikken igjen.
Ntååh, uff så trist!

hehehe aeneusen min er veldig dag-aktiv, og jeg går forbi hele tiden, kattene sitter og slår og "bykser" i glasset når jeg har en stol framfor der (som de sitter på, gjerne to tre stykker om de får plass), og aeneusene bryr seg ikke i det hele tatt. Litt verre med triliene men de ser ut til å være mer avslappet i nærheten av aeneusene. men aeneusen blir jo litt "stor" da i voksen alder. finnes sikkert noen coryer som er en mellomting i størrelse og litt mer dag-aktiv
uffda, stakar ålen. Det var synd

Det er nok litt "kjedelig" med nattaktive fisker hvis du ikke er nattaktiv selv.
Nå har jeg nesten bare nattaktive fisker i 100literen, men for min del er det helt greit, siden jeg ofte sitter våken store deler av natta.

Er ikke killier noe agressive? Jeg mener å ha hørt det, men det kan jo hende at det gjelder spesifikke typer da. En kampfisk er jo en mulighet, men det kan jo også bli litt kjedelig med bare en fisk som er aktiv.
Rødmunntetra er jo litt stilige, eller hva med indianerplaty? Dem har jo fine farger :P
Inaktiv bruker
JA, det var ikke bra med den ålen :/

Jeg har vurdert større coryer, Green laser eller Panda.

Platy vil jeg ikke ha, ;P blir feil vann type for dem, så vil jeg prøve å holde meg til Sør-Amerika.

Inaktiv bruker
Nå har eggene begynt å klekke! ;O Hva skal jeg gjøre? Panikk!!!
Jeg ser ingen yngel enda, de er sikkert mikroskopiske. :/ Fikk ikke kjøpt javamose engang! Vet ikke hva jeg skal fore dem med heller! :O FML!

Jeg spurte på Face book gruppen AKVARIEENTUSIASTENE . Der fikk jeg som svar at jeg kan gi dem mygglarve og grønnsaks mos.
Vil det fungere?
Liquifry no. 1
Mygglarver er nok alt for store for nyklekket pygmecorys. Skaff deg Liquifry og/eller mikroormkultur og fôr med det konstant ved siden av vanlig fôring av de voksne, da voksner nok noen av pygmebabyene opp.

Nyklekket artemia funker når de har fått litt størrelse på seg. Så begynn å produser dette også - dette er jo ypperlig fôr for de voksne pygmeene også.
Inaktiv bruker

Jeg har det i blender ;D blir bare mos.
Oi! ;D Sånn må jeg bestille!
Hver dag når jeg går til og fra jobb så er det en stor dam ved siden av stien, der er det ikke is, ikke engang da det var -20 ute, tro om det finnes levende for oppi der? skal ta med meg finmaska håven og se på søndag om det er levende vesener oppi der.
Jeg tror nesten jeg må sette opp artemia klekkeri når jeg får lønning.
Blir og bestille den fra Ebay.
De to første dagene ette klekking spise de vel plommesekken sin ellernoe? Gratulerer, hehe, trooo nå får du masse småttiser å sitte og følge med på, åååh
Inaktiv bruker
Ja takk og pris for det.
Har laget en mix nå til dem, lukter GUANO! :P Som meitemarker som har stått i sola i 3 dager! xD
Inaktiv bruker
Yes! Nå har de lagt egg i HELE akvariet i natt... :S Jeg klarer ikke telle antallet engang.
Jeg så noen yngel i går, men ikke i dag.
Men skal på jobb nå, så jeg må undersøke filteret når jeg kommer hjem...
:S

Jeg sitter fortsatt og vrir hjernen min, skal jeg ha Kampfisk i 128L To hoer. Eller bare kjøpe flere øksefisker og åler? Har litt lyst på flere økser, men de har blitt dyrere. Fra 30,- stk til 120,- Skal forhandle meg til spesialpris, ;D

Snakket i går med noen som lurte på hvorfor gullfisken døde, så spurte jeg hvor stort er akvariet, det var 500Liter, Var det lenge siden de fikk den og hvor lenge hadde filteret vært i gang? 2 år hadde båe fisk og akvariet vært gående...
Hvor stor var den? ca 32cm ;O Fikk se blide, måpte bare.
Jeg spurte om hvor ofte de bytta vann, en gang hver 14 dag. Det var bare den fisken der. De matet den 3 ganger i uken. Så hva det var aner jeg ikke.
Dette var ikke en sånn fake gullfisk men en ekte. Den var DIGER! :O
Og 32cm på 2 år, den må ha hatt det som plummen i egget.

Nå skulle de kjøpe seg noen Neontetra å sånne småfisker. :P Heheh.
Han gubben spurte om jeg ville kjøpe akvariet for 10 000,- :O Mer en bilen min er verdt...
Jøss! Det sier jo litt om hvor godt en gullfisk kan vokse under riktige omstendigheter.
Kanskje den døde av sykdom da.
Men hva er en fake gullfisk?
fra 30,- per stk til 120,- per stk?? WHAT?! :-O

Herre så heldig du er med yngel, haha. Om du klarer å vokse fram rimelig mange av de, kanskje dyrebutikken er interessert i å kjøpe noen? Uansett er det sikkert mange som vil ha pygmecory-yngel. Jeg skulle så gjeeeerne ha hatt, men jeg tror kardinalene og vinklene ville forsynt seg.. de er vel ikke mye mer enn 3 cm? Rekene jeg hadde sammen med tetraene, de levde farlig! :-o
Inaktiv bruker
Sabrina M
Jøss! Det sier jo litt om hvor godt en gullfisk kan vokse under riktige omstendigheter. Kanskje den døde av sykdom da. Men hva er en fake gullfisk?

Fake, da tenker jeg på disse som er som løvehoder, utstikkende øyne osv.
Ja, den hadde det nok kanskje litt vell bra.
Inaktiv bruker
Grapejuice
fra 30,- per stk til 120,- per stk?? WHAT?! :-O Herre så heldig du er med yngel, haha. Om du klarer å vokse fram rimelig mange av de, kanskje dyrebutikken er interessert i å kjøpe noen? Uansett er det sikkert mange som vil ha pygmecory-yngel. Jeg skulle så gjeeeerne ha hatt, men jeg tror kardinalene og vinklene ville forsynt seg.. de er vel ikke mye mer enn 3 cm? Rekene jeg hadde sammen med tetraene, de levde farlig! :-o

Ja, det er syke pris endringer. Mumsen økte med 20% etter nyttår.

Ja, de har pakt enda flere i dag...:s tror de trives, men jeg ser at det er noen som har forsvunnet fra glasset, ser ingen yngel i sanden. Så jeg må utforske filteret i morgen.
Inaktiv bruker
Sitter hos mine foreldre da jeg kom på at vannet i kranen har lav Gh, gips øker Gh og jeg fant en eske med gips. Men vet ikke om den går an å bruke den i guppy akvariet til fruen. Den heter calcii sulfas ustus venlis "brent gips, teknisk" anr. 5f040/9
Inaktiv bruker
Synd at pygmecory yngelene er så små at jeg ikke klarer og ta bilde av dem...
Det er som små sandkorn som svømmer rundt. Er sikkert noen som har forsvunnet i filteret! Filter jakt i dag!
Inaktiv bruker
Nå har jeg yngel sikret filteret 100%, Eller siden de er på størrelsen med ei sædcelle så er det vell bare 70% sikkert, Tipper de kommer seg gjennom filtersvampen!!!
Inaktiv bruker
Jeg har gjort et tappert forsøk på å ta bilde av småttingene!
MEN! Det var ikke lett. Hvis man myser litt, legger hodet på skakke og bruker fantasien, så ser man yngelen i ringen. ;P

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap