Heidi`s kjærlighet til snegler og fisker i ferskvann og saltvann. (side 14)

Inaktiv bruker
Hihih Jeg trodde jeg hadde fått en ny speedy, men det var et vanlig eple.
Speedy var så artig å liten, hadde vært episk å funnet ut hva den lille tassen var.

Det var noen flotte bilder av speedy.
Håper speedy kampfisk blir like spesiell og får mange små.
Ja vi håper de finner ut det. Vi fant jo ut at de ikke hadde funnet ut hva den var for noe. he he. Men for meg er han Speedy.
Det er så rart hvordan vi mennesker er....at jeg skulle bli så knyttet til lille Speedy er jo ikke så rart, men det er rart allikevel. Han var ikke noen vanlig snegle for meg. Jeg er litt sånn at jeg verner om det som ikke er helt A4 kan man si. Det er jo sånne tilfeller man husker også.
Mona O sendte meg en gjeng med pensjonerte epler i posten en gang og noen var så gamle og utslitte at de hadde hull i skallet. Men de levde faktisk så lenge at de vokste faktisk og spesielt en lilla stor snegle holdt ut lenger enn de andre og den la faktisk egg også. Det var veldig spesielt og jeg ble glade i alle sammen. Til slutt så lå de bare og orket ikke å gå, så da la jeg en matbit ved siden av de som de spiste opp. Der var ingen andre som forstyrret eller tok maten deres.
Jeg husker også Daniel en nydelig kampfiskhanne. Gul med helt gjennomsiktige finner. Det er den eneste som har lekt i en 60 liter av de jeg har hatt. Han fikk så mange unger og så mange fine farger som det var på de...Men plutselig så døde den og jeg klarte ikke å kaste den så gubben måtte gå ut og grave den ned under syrinen...he he he helt forjævlig engasjert følelsesmessig vettu.
Og for ikke å snakke om Pottifar, den første oransje sullen jeg hadde. Den døde på julaften og hadde tilsammen fått 4 eller var det 5 unger. Det var trist det...
Kunne skrevet side opp og side ned om slike spesielle tilfeller du blir ekstra engasjert i...men det blir litt langt...
Men for å mimre litt da så på bilde nr 1 er det da Daniel.
2. Dette var pottifar. Han var lett å kjenne igjen han for det høyre følehornet var litt anderledes.
3. Denne hadde jeg også veldig lenge og den het Sjiraffen Laffen.

Jeg tror jeg skal begynne å se igjennom gamle bilder fra jeg startet og legge ut bilder av gamle kjente...og kjære dyr.

jeg ser nå etterpå at det ikke er Daniel. Han hadde enda tynnere finner. Skal se om jeg finner den.
Her var min nydelige flotte Daniel..........
Inaktiv bruker
Ja, speedy er noe med det største mysteriet som jeg har hørt om.
Veldig gøy å se så mange flotte skapninger, jeg ser at Garry, min eldste snegle, den var like gammel som speedy, han begynte å miste snurren på skallet fra hopping, nå har han, barbie og barna fått nytt akvarium, der har de gh 20 og ph 8, de begynner og bli flotte i skallet igjen, å de vokser.

Var en fin kampfisk uansett. jeg husker da jeg var liten og brosjan hadde et 1200L under trappen, der hadde den en papegøye ciklide, den var mega rar, hissig å pappa måtte avlive den. Så var det koiene donald og dolly, de døde i en fiskebolle med finneråte... Stakars fisker, men man kan jo si det er mamma og pappa sin skyld siden det var deres ansvar.
DEt er utrolig hvor knyttet en blir til enkelte ja Heidi...
Jeg kom plutselig på noe Heidi...! Har du fått en pakke i posten i det siste? :p
Jaaaaaaaaaaaaa det kom jeg på nå når du skrev det.....jeg fikk en pakke med flotte skjell fra deg....Det ble litt mye for meg en stund med sykdom her og der så har helt glemt å takke deg. De var kjemeflotte. Tusen takk skal du ha..Har tatt bilder av de .....Jeg har lagt de sammen med mine lys. Jeg har slike store tallerkner eller hva det heter med masse telys og kubbelys osv. Der har jeg flotte steiner osv og der har jeg lagt disse skjellene også. Skal legge ut bilder av det så du får se. Jeg elsker å brenne lys overalt skjønner du.
De Trochus skjellene er jo nydelige. Jeg har jo de sneglene i saltvannskarene mine. Men der er de jo fulle av alger.
Vet du om de kan brukes i saltvann? De ser veldig ekte ut, men man vet jo aldri...?
Bilder kommer....
Så morsomt at du ble glad, det var det jeg håpet på

Det er ekte skjell ja. Jeg hadde to glassvaser fulle av dem her, og måtte rydde kraftig i akvarierommet før oppussingen. Være streng og kaste eller/og fjerne det jeg ikke har bruk for osv. Tenkte at det holdt for meg å ha èn vase med skjell bare, og så fort spørsmålet meldte seg i hodet mitt "Hvor skal jeg gjøre av resten av skjellene...?" så bare poppet svaret "Heidi!" inn med en gang Jeg proppet esken med så mange skjell jeg fikk plass til, og sendte den avgårde.

Det skal være helt ekte skjell ja. Kjøpte dem i sin tid fra BeachcomberSeaShells, en britisk nettbutikk som selger skjell. Utrolig mye lekkert de har der altså!
Ja jeg ble kjempeglad!!!
Har veldig lyst til å ha noen i saltvannskaret mitt. Men de største og fineste må jeg ha til pynt. Skal lure de på saltvannaforumet og vise hvor fine snegler jeg har fått tak i...tror ikke de går på det...men artig likevell.
De ser helt ekte ut også og man hører bølgene suser inni de største...Tenk at det finnes så masse fint i havet...utrolig.
Her er skjellene jeg fikk av Mona. De er kjempefine . Men tente litt på ideen med en glassvase i stedet. Tror det blir finere. Jeg har også tatt vare på de fineste ferskvannsneglehusene mine også....
Jeg liker ikke å se tomme snegleskall i ferskvanns karene mine .....De døde plukker jeg ut med en gang og syns det ser uflidd ut hvis det ligger tomme skall. Men syns det blir fint i saltvannskar for det er så mye annet liv som kan bo i de. Så skal jammen prøve det .....
Her er bilde av alle sammen....
Det andre bildet i anelgget over er sånn bordfontene. Der skal det egentlig sirkulere vann men pumpa bråker litt ...så vi har tatt en pause ...tror jeg skal ha den ute på terrassen til sommeren.
Inaktiv bruker
Fin fine skjell. De kan bli veldig fine eremit hus. ;P heheh
Så fint det ble når du har pyntet med skjellene og det, Heidi Likte det fatet ditt med farget glass osv i tillegg. Veldig pent.
I dag leker mine triller for første gang som jeg har sett det. Hoa er så eggdiger at ho sprekker snart. De legger jo bare et og et egg jo...ikke mange som de vanlige gjør. Det er første gangen jeg har sett at de har lagt egg, de vanlige er jeg så vant med å se at de leker at jeg tenker ikke over det lenger. Skikkelt artig det da at det blir av seg selv....
Guri enda driver Trillene mine og legger egg, har telt over 40 stk som sitter over alt. De er litt større enn de andre cory eggene syns jeg. For en jobb....hoa oppsøker hannen selv og da bikker han bare over på siden og ho finner frem til det ho skal gjøre selv....utrolig å se på...
Fikk tatt bilde av leken så håper det ble noe av de.
Her er bilder fra leken til mine cory trillineatuser eller hva de heter. De to første er fra selve T posisjonen. Det siste er hvor ho har egget under magen og prøver å plassere det. Ser så eggdiger ho er. Bildene ble ikke helt bra men men ser hva som skjer....kult. Har aldri hatt lek på de før som jeg kan huske i alle fall og så blir det helt av seg selv....Kjempekult.De holdt på en hel dag også og det var massevis av egg overalt etterpå. De andre coryene spiste seg gode og mette til kvelds ja.
Plussmedlem
Hehe, er ikke Cory-lek bare utrolig morsomt å se på? Det syntes jeg iallefall...

Kjempebra bilder, forresten!
Jo enig Anders det er kjempekult. Hadde bare ikke forventa det hos dem. De som vanligvis leker her er de vanlige og albinocoryene. Derfor var det ekstra kult at disse lekte syns jeg. Bildene kunne vært bedre men det var litt stressa øyeblikk så det får bli som det ble. Morsomt likevel.
Nå har jeg flytta Speedy og Lilly over i 30 litern på kontorpulten. Det er i det karet de fleste har lekt. Han har forandret seg veldig etter han ble flyttet. Han er skikkelig på flørtern og er veldig snill mot Lilly.Han har såvidt begynt å bygge et lite skumrede. Så jeg håper jeg får lek på de. De er jo så fine vettu....Lilly er i alle fall rogndiger og har litt striper innimellom....Men regner med det tar noen dager enda....spennende å følge med på de i alle fall.
Inaktiv bruker
utrolig nusselig de coryen dine Blir gøy å se om du får yngel snart.
Og den kampfisken! WOW! Det gjør til og med sånn at jeg fikk lyst på kampfisk.
Utrolig fin.
Tilfeldig bekjentskap
© Luis Novella
Reklame for plussmedlemskap