Mange bøtter vann.. (side 140)

Da kan jeg heller ta det og bruke det i bedene her.
bare å hente. jeg har endelig fått skaffet lysrør også, så du kan hente det lange armaturet. jeg har både strandsand og rådasand, og woldasand når jeg eventuelt får kjøpt biltemasand til å putte i karene...
Flott.
Skal se når jeg får tid til å ta turen..
Sånn, da har man bestilt seg gule reker, jegersnegler samt mygglarvepellets. concolorene suser rundt her, har ikke hatt anledning til å skaffe biltemasand ennå.. så plantene er fremdeles i potter.
desverre var mosekjøpet på ebay ingen hit, den ene ser nesten dau ut og ligner ikke på hva det jeg kjøpte, og det som skulle være flammemose er hvertfall ikke det.
men mini anubiasen og cryptocorinen jeg kjøpte var det det skulle være og stortrives. så alt var ikke bare trist. får se om jeg får tak i flammemose fra en annonse her istedenfor
sånn, da har man 2 sekker grov biltemasand, to plastbokser, 3 bøtter, nå trenger man bare litt energi og pågangslyst til å fange fisk og tømme 112 litern, fjerne penselalger og gammel sand, ha oppi ny sand, arrangere røtter og planter, og fylle opp med mer vann og fisk..
Om du er plaget av penselalger på bakgrunnen så vil dem forsvinne om du tørrlegger akvariumet i 2-3 dager og har mulighet til det.
Mine døde helt og har ikke kommet tilbake igjen. Bakgrunnen er som ny
jeg har nok penselalger på pumpa også, litt vanskelig å tørrlegge den samt at jeg for tiden har katt, og nødig vil la fisken stå til oppbevaring i kattehøyde :p
heldigvis er det bare reint glass, har ikke lagt inn noen skikkelig bakgrunn på det karet. bare en søplesekk teipet fast bak.
hadde egentlig tenkt å bare begynne nå, men jeg ble trøtt når jeg kom hjem og hadde fått drasset opp 35 kg sand og stæsj opp 3 etasjer.. så kanskje imorra :p
Ja da blir det litt værre
da var 112 litern tømt, fjernet sand, skrubbet vekk penselalger, ny sand og fylt opp igjen, samt plantet planter jeg har kjøpt for et par uker siden men har bare hatt dem i pottene sine. concolorene og de to ancistrusene er tilbake i karet, mens guppiene og noen gjenlevende rasboraer havnet oppi 96 litern sammen med en lakrisgurami (ser hvertfall ikke fler) 6 kuhli, en pukkelrygget n beckfordi plus noen guppier som også bodde der. da er det bare å tenke ut ny stimfisk til 112 liter, som kan gå med cory.

de gule rekene til lillekaret er på vei, jegersnegler kommer neste uke. hadde jeg tenkt nøyere etter kunne jeg jo bestilt en gjeng sakura fra samme selger som de gule til å rydde hos concolorene. jaja
Er det ikke deilig å kunne rydde opp litt
Jeg elsker når jeg kan forandre i akvariene, det jeg liker best med ferskvann, enkelt å bytte og flytte rundt på fisk og planter.

Kanskje jeg kan rekke en tur imorgen for å hente sandrester.
hvis du med rester mener 4-5 bøtter og kasser med gammel akvariesand, så jada, bare å komme etter 12 :p
Flott, da sier vi det sånn.
Må finne frem noe å frakte all sanda i da.... Hmmm.
noen av bøttene og kassene kan du bare få. men den ene er jeg usikker på om tåler å bli flyttet på, den er ganske sprø i plasten. noen biter har brukket av allerede. har jo stått ute i vinter. kanskje greit å ta med et par bøtter for å fordele vekta, sand er jo ganske tungt
Da blir det mest sannsynlig enten danio tinwini, danio kiathit eller lampeøye som stimfisk hos concolorene. jeg har sand til bytte i 96 litern med all "restefisken" oppi, men det er fremdeles litt bga og masse andemat oppi der...
også lagt ut annonse i min jakt på å ha cw23 igjen, så håper jeg får napp der. hvis ikke får jeg trygle pent han duden i moss som har dretta de i år om å få kjøpe senere :p
Da har Galemor vært her og henta all den gamle sanda mi, og jeg har fått noen flyteplanter. Også stakk jeg innom en annen kompis og fikk noen vallisneria avleggere.
Jeg fikk også svar på annonsen min om cw23 imorges, nå venter jeg på svar angående pris og antall.. blir det kjapt avgjort kan det hende jeg må vente med stimfisken til det karet..
Jeg hadde ikke forventa svar så fort, så jeg har jo egentlig ikke noe kar klart til orange laserne. men både de og concolorene er jo bare ungfisk på ca 2-3cm, så de kan jo forsåvidt gå sammen til de blir kjønnsmodne og jeg får surra meg rundt til å gjøre klart 96 litern
Det er egentlig helt idiotisk hvor glad jeg blir for å få cw23 igjen..

[External Image]
De er jo veldig fine da, så skjønner det godt jeg
Bildet er en fra min gamle gruppe. Disse nye er bare småttiser fortsatt, men neste år ser de kanskje sånn ut de også Prisen var absolutt ikke ille heller, så da har jeg nok råd til stimfisk og må bare bestemme meg for hvilken egentlig
Å så kjekkt å høre at du har fått tak i disse skjønnhetene i igjen

Vet at jeg også savnet de etterat jeg solgte mine og ble også veldig glad for å ha fått de i hus igjen.
Jeg drar og henter de allerede imorgen Tror nesten jeg har bestemt meg for Danio Tinwini som stimfisk, lampeøyene kan jeg ta i neste kar jeg tar makeover i senere, den er ikke vanskelig å få tak i
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap