- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sølvi sine coryer og litt til :) (side 140)
Sølvi sine coryer og litt til :) (side 140)
Så fine de bettaene var Er på utkikk til noe jeg kan ha sammen med coryene, og de så jo veldig spennende ut. Hvordan går de sammen med andre fisk? Er de aggressiv mot fisk med feks slør? Har nemmelig 6 guppy i karet, som de andre i familien absolutt ikke vil kvitte seg med.
De svarte coryene har forresten blitt store og flotte, og det ser ut som at det er begge kjønn i gruppen. Håper jeg får til lek en gang med tiden
De svarte coryene har forresten blitt store og flotte, og det ser ut som at det er begge kjønn i gruppen. Håper jeg får til lek en gang med tiden
Postet 21.02.12 kl 17:25
SarapSå fine de bettaene var:-) Er på utkikk til noe jeg kan ha sammen med coryene, og de så jo veldig spennende ut. Hvordan går de sammen med andre fisk? Er de aggressiv mot fisk med feks slør? Har nemmelig 6 guppy i karet, som de andre i familien absolutt ikke vil kvitte seg med. De svarte coryene har forresten blitt store og flotte, og det ser ut som at det er begge kjønn i gruppen. Håper jeg får til lek en gang med tiden:-)
Disse Bettaene er en fredelig art og super sammen med Corydoras. Akkurat når det gjelder slør vet jeg ikke,har ikke hatt de sammen med Guppyer ,kun Endlers, men de har jo ikke så store slør da.
Godt å høre at det går bra med de svarte coryene,håper de kommer igang med lek snart
Mine har forresten hatt tørketid lenge nå,håper de snart klarer å trykke ut noen egg og
Postet 21.02.12 kl 18:09
Mini-Bettaene fikk komme opp i karet til Weitzmaniene i dag ,talte hele 33 stk .
Det eneste problemet med å la de gå i dette karet ,er at det er et hang-on-filter her og dermed litt åpning i bakkant og litt i forkant på karet. Bettaer er jo kjent for å kunne hoppe ut av kar ,så føler meg litt utrygg ang. dette. Foreløpig er de så bittesmå så tviler på at de klarer det ,men må kanskje finne et annet sted til de senere.
Det eneste problemet med å la de gå i dette karet ,er at det er et hang-on-filter her og dermed litt åpning i bakkant og litt i forkant på karet. Bettaer er jo kjent for å kunne hoppe ut av kar ,så føler meg litt utrygg ang. dette. Foreløpig er de så bittesmå så tviler på at de klarer det ,men må kanskje finne et annet sted til de senere.
Postet 22.02.12 kl 14:16
Postet 23.02.12 kl 14:32
I dag har jeg hatt besøk av en hyggelig akvarist
Det er rart dette her når akvarister treffes ,praten går i ett og tiden flyr så altfor fort .
Vel ,det var iallefall kjekkt å få snakket litt fisk og akvarierelaterte ting pluss,pluss pluss
I kveld har jeg tenkt å ta noen av de største Oiapoquensis-yngelen over i karet til Japan blue Endlersene.Det begynner å bli litt mange yngel i oppvekstkaret så litt uttynning trengs.
Det er rart dette her når akvarister treffes ,praten går i ett og tiden flyr så altfor fort .
Vel ,det var iallefall kjekkt å få snakket litt fisk og akvarierelaterte ting pluss,pluss pluss
I kveld har jeg tenkt å ta noen av de største Oiapoquensis-yngelen over i karet til Japan blue Endlersene.Det begynner å bli litt mange yngel i oppvekstkaret så litt uttynning trengs.
Postet 24.02.12 kl 21:07
Postet 25.02.12 kl 00:32
Postet 25.02.12 kl 02:10
Postet 25.02.12 kl 03:04
Postet 25.02.12 kl 03:14
Postet 25.02.12 kl 03:33
Postet 25.02.12 kl 11:28
He he ,ja det er fæle ting ,ble nok litt rødt på meg og
Fikk fanget noen Oiaèr i går men skulle gjerne fanget noen til. Det er et villniss av mose i det karet ,så ikke så lett å fange de ,spesiellt ikke når en helst vil ha de største.
Skal ta et vannbytte i karet i dag ,så kanskje jeg får tak i noen til .
Fikk fanget noen Oiaèr i går men skulle gjerne fanget noen til. Det er et villniss av mose i det karet ,så ikke så lett å fange de ,spesiellt ikke når en helst vil ha de største.
Skal ta et vannbytte i karet i dag ,så kanskje jeg får tak i noen til .
Postet 25.02.12 kl 11:52
Edit: Men det var bare å sette igang med tørking med en gang ,fant et nal med skaft på og føyset vannet nedover trappen for at det ikke skulle renne gjennom sprekkene.Nå er trappene tette og malt ørten ganger,så håper det går bra.
Gulvet nede er fliser på betong og med varmekolber så det regner jeg også med går bra. Men du verden så mye vann det blir av en sånn bøtte på gulvet ,ble jo aldri ferdig med å tørke opp.
Hehe.
Man er ikke en fullblods akvarist før man har varmekolber under flisene i gangen
Gulvet nede er fliser på betong og med varmekolber så det regner jeg også med går bra. Men du verden så mye vann det blir av en sånn bøtte på gulvet ,ble jo aldri ferdig med å tørke opp.
Hehe.
Man er ikke en fullblods akvarist før man har varmekolber under flisene i gangen
Postet 25.02.12 kl 12:56
Endret: 25.02.12 kl 12:59
Har blitt mye vannsøl her i heimen kan du tro ,men ikke så voldsomt som dette .
Familien blir litt oppgitt av at de hele tiden blir våt på beina he he
I går fikk de største Oia-barna som nå går sammen med Endlersene, sitt første med røde mygglarver. Det falt merkelig nok i smak
Må ta med ar bilde av en bedående voksen og
Familien blir litt oppgitt av at de hele tiden blir våt på beina he he
I går fikk de største Oia-barna som nå går sammen med Endlersene, sitt første med røde mygglarver. Det falt merkelig nok i smak
Må ta med ar bilde av en bedående voksen og
Postet 28.02.12 kl 10:39
Endret: 28.02.12 kl 10:40
Postet 28.02.12 kl 11:15
Begynner å bli endel småttiser av disse ,de er flink til å legge egg og ikke spiser de eggene heller. det blir gjerne ikke så mange egg av gangen ,men etter en tid så blir det jo noen.disse her har vokskt opp en stund sammen med foreldrene før de ble flyttet tilbake til sitt eget kar. Nå har de begynt å legge egg der og er veldig spent på om det snart dukker opp noe små der og . De vokser forresten ganske fort til cory å være
I dag holder jeg på med 222 literen ,har tatt ut roten med Anubias (full av penselalger) og rensket den .Så skal neste rot få seg en skrubb og vaskes i kokende vann.
Det blir endel klipping av blader med penselalger på og pluss et godt vannbytte,er så lei disse algene
Litt omrokkering av planter blir det vel og ,håper jeg får tak i noen hurtigvoksende planter på klubbmøtet i morgen.
Har og bestilt noen Hemiloricaria sp. L010a som jeg håper kommer i morgen.Disse skal visst være flinke til å spise penselalger,men det gjenstår jo å se.
Har sittet å kikke på mange akvarier på nettet i dag for å få litt inspirasjon til innredning i dette karet.Har låst meg litt fast og ser liksom ikke for meg hvordan jeg vil ha det .
I dag holder jeg på med 222 literen ,har tatt ut roten med Anubias (full av penselalger) og rensket den .Så skal neste rot få seg en skrubb og vaskes i kokende vann.
Det blir endel klipping av blader med penselalger på og pluss et godt vannbytte,er så lei disse algene
Litt omrokkering av planter blir det vel og ,håper jeg får tak i noen hurtigvoksende planter på klubbmøtet i morgen.
Har og bestilt noen Hemiloricaria sp. L010a som jeg håper kommer i morgen.Disse skal visst være flinke til å spise penselalger,men det gjenstår jo å se.
Har sittet å kikke på mange akvarier på nettet i dag for å få litt inspirasjon til innredning i dette karet.Har låst meg litt fast og ser liksom ikke for meg hvordan jeg vil ha det .
Postet 28.02.12 kl 12:00
I går var det akvariemøte og for en gang skyld hadde jeg mulighet til å gå . Det var utrolig kjekkt ,veldig mange folk og masse objekter på auksjonen.
Selv kom jeg hjem med en flott (vanskelig) plante som jeg håper å få til ,navnet husker jeg dessverre ikke men prøver å finne ut av det. 5 stk. black bee-reker ble det også ,har aldri prøvd meg på biereker så krysser fingene for at jeg klarer å holde de i live.
Eikeløv fikk jeg og fatt i så da blir det litt opfylling i corykarene pluss litt noritang til saltvannsfiskene. Ja noen små flyteplanter ble det også ,disse skal være i 222 literen pg det samme skal den andre planten.
Så var veldig fornøy med kjøpene pluss salget av det jeg selv hadde med meg.
Grenmallene kom også i går ,søte ,små artige fisker
Selv kom jeg hjem med en flott (vanskelig) plante som jeg håper å få til ,navnet husker jeg dessverre ikke men prøver å finne ut av det. 5 stk. black bee-reker ble det også ,har aldri prøvd meg på biereker så krysser fingene for at jeg klarer å holde de i live.
Eikeløv fikk jeg og fatt i så da blir det litt opfylling i corykarene pluss litt noritang til saltvannsfiskene. Ja noen små flyteplanter ble det også ,disse skal være i 222 literen pg det samme skal den andre planten.
Så var veldig fornøy med kjøpene pluss salget av det jeg selv hadde med meg.
Grenmallene kom også i går ,søte ,små artige fisker
Postet 01.03.12 kl 11:35
Postet 01.03.12 kl 11:55
Postet 01.03.12 kl 12:06
Postet 01.03.12 kl 14:02
Endret: 01.03.12 kl 14:03