Sissis våte drømmer (side 140)

Det er med skrekkblandet fryd jeg presenterer de siste fiskene som ble med meg hjem fra Fosen; tre Hypancistrus zebra. Disse skal jeg passe på til eierne har ny grunnmur på plass. Håper så virkelig at de finner seg til rette i Rio Fantasia, og at de overlever! De skal være en leksgruppe, men kan ikke si jeg klarer å se noen kjønnsforskjeller...
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Satser på at du får lek på de mens du passer de da ,det må vel bli til din fortjeneste
Det ville jo virkelig vært morro Sølvi
Noen flere bilder av skjønnhetene:
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Er det noen l-maller jeg virkelig synes er flotte så er det Hypancistrus zebra ,bare nydelige
Plussmedlem
Sissimor, seriøst... det der er urettferdig!

Håper de finner seg til rette hos deg og at alt går bra!
He, he. Må innrømme at det er ganske skummelt å ha slike dyrebare fisk i min varetekt, men du så vakre de er!
Dette er vel voksne individer, så det går sikkert bra selv om jeg lider litt med deg, skummelt å være fiskevakt. Fryktelig flott fisk! Og selv om jeg ikke skriver stort om dagen følger jeg faktisk med
Har dristet meg til å registrere to nye oppdrett i natt:
-stjernedanio (bare en, men fortsatt oppdrett)
-C. bilineatus

Skulle gjerne ha registrert lakris-ynglene også, men sp. Sentang står jo ikke i basen. Nærmeste er jo bintan, men det er ikke samme. Men mulig jeg må det, på samme måte som C. shultzei/black skal registreres som aeneus.

Har sett alle tre zebra-mallene i dag, og de ser flotte ut i fargen. Håper virkelig ikke at de er skuffet over sitt nye hjem...
Filterboks
I dag har jeg begynt på et lite prøveprosjekt. Om det funker, så kanskje jeg har funnet på noe lurt, ellers var det jo arti å prøve.

Tittet på poseholderen vår fra IKEA, og som den akvaholiker'n jeg er, så begynte jeg selvfølgelig å tenke på eventuelle akvaristiske bruksområder. Hm... Filterkasse for blåmatte og powerhead?
[External Image]
Kappet av litt av lengden, siden den ble litt høy. "Maler" med svart silikon, og fester selvplukket skifer. Plasten virker litt glatt, men håper at det sitter.
[External Image]
Og så må det tørke, mens jeg krysser fingrene...
[External Image]
jeg blir helt....målløs. det er bare å legge ned akvariehobbien om du en dag tar copyright på alle ideene dine, hahah. :P det der ser jo superflott ut!
Må jo prøve å komme på nye ting, og det blir definitivt ingen copyright

Har fått forespørsel fra klubben om et foredrag/ slideshow av hjemmelagde bakgrunner, og jeg syns jeg har litt tynt matriale. Så da må jeg jo finne på nye ting da :O
Plussmedlem
Du er bare helt utrolig du, Sissimor. Du finner på de ytterst merkelige ting som ingen andre ville tenkt på. "Ja, IKEA poseholder til filter... det var lurt!"
Jeg er litt sånn selv også. Går jeg i en sånn butikk av noe slag, tenker jeg liksom "kan noe av dette brukes i akvariehobbyen, tro...?" Men du er mye lurere og mer kreativ, da. Tror ikke jeg hadde tenkt på en poseholder som filter, iallefall. Eller kanskje? Vanskelig å si, men jeg tviler :p
Akvarister er en type mennesker for seg selv. Man kan vel si det sånn, slå det fast en gang for alle (om det ikke er slått fast allerede)!

Det verste er jo at det blir så utrolig bra det du gjør... hehe! Det er gjennomtenkt, det ligger en ordentlig idè bak alt. Du er utrolig flink og kreativ, det er det jeg vil fram til. Ros til deg!

Skulle gjerne sett det foredraget... men tror Trondheim blir i litt lengste laget. Hehe!
Tusen takk for skryt Anders. *rødme, rødme* Kan nok hende du hadde kommet på det du også skal du se

Blir ikke jeg selv som skal holde foredraget da, for det tillater ikke helsen. Lauritz skal ta seg av den saken. Men lage det må jeg jo få til...
Flott ide!
Har en poseholder fra tupperware, grønn til og med, tror den blir til filter i nyanskaffelsen!
En sånn kan jo tusle i et av storekarene som "tilfellefilter" uten å ødelegge noe som helst. Super ide Sissimor! Regner med at vi får greie på det hvis den var morsomst i teorien
Fortsettelse følger ja. Ser lovende ut så langt, men det blir spennende å se om idèen funker i praksis

I dag storkoser jeg meg med å se på lekende bilineatuser. Ene hunnen klistrer egg på glasset, rett forran nesa på meg! Og de tre ynglene i Barnehagen ved siden av "leker" de også
Plussmedlem
Åh, hva er morsommere å se på enn Cory-lek? Ikke mye! Har sett særlig mye på adolfoiene leke denne høsten (mine mest trofaste eggleggere for tiden), og det er fantastisk gøy. "Hvilken hann vinner hunnen denne gangen?"
Hannene her virrer værre, for det er to hunner som bærer egg; samtidig! Da må de jo kjempe om to hunners gunst, og det er jammen ikke lett å velge hvem av dem en skal innynde seg hos
Det er mye som foregår hos imbellisene for tiden. Den ene hannen er sterkt farget, og omgir seg med 4 damer som knuffer seg imellom. Har også funnet to stykk døde det siste døgnet, som jeg tror er hanner. Ikke så fredelige denne gjengen heller altså...

Var forresten innom TAM Lade en tur i dag, og så flere skikkelig flotte kampfisker. Mange av stakkarene lå fortsatt i posen de kom i i går, uten å ha fått hverken nytt vann eller mere luft. Den aller peneste gikk løs i plantekaret, og truet stakkarene i posene etter beste evne. De på sin side virket veldig utilpass. Ingen fisk ble med meg hjem...

Glemte helt at jeg skulle se etter frossenfôr ...
Tilfeldig bekjentskap
© Frank Falcone
Reklame for plussmedlemskap