- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Mange bøtter vann.. (side 141)
Mange bøtter vann.. (side 141)
pokker.. oppdager at hvertfall to av de små concolorene er litt pjusk. ser nøyere etter, og det ser fader meg ut som hvitprikk. det eneste jeg har i hus som jeg fant var easy life multicura. ingen dato på den, men man får prøve. skal være en sånn filterbakterie snill sak... og jeg skal jo hente fisk imorra til dette karet.. det blir nok heller tvilsomt om jeg plasserer cw23 oppi der sånn med en gang. jeg har heldigvis flere kar som er tomme jeg kan starte opp sånn i nødsfall...
Postet 06.05.13 kl 00:00
jeg fant mine utgåtte esha medisiner sent igår, tok en sjangs selv om det var et år over dato... så idag tidlig bar det til krizoo i stokke for nye medisiner. seff mye dyrere enn på nettet, men jeg har ikke tid til å vente.
henting av cw23 er utsatt, eventuell bestilling av danio tinwini er utsatt...
henting av cw23 er utsatt, eventuell bestilling av danio tinwini er utsatt...
Postet 06.05.13 kl 13:09
Postet 06.05.13 kl 18:35
Vel, det som ikke er jævlig idag er at de gule rekene jeg kjøpte kom i posten. Og selv om de overnattet på posten i helgen var det kunen reke DOA, 14 reker i alle størrelser i live. nå surrer dem rundt i 28 litern sammen med miniatyrrasbora, pygmecory og l180. rasboraene viser seg å ikke være unge briggitae allikevel, dem er hverken rød eller prikkete. mere gjennomsiktig med ei svart stripe og litt oransj her og der.
Postet 06.05.13 kl 20:20
Håper det går bra med concolorene...
Jeg har også bestilt brigittae nylig. Det er de definitivt ikke, men jeg tror de er urophthalmoides...
Jeg har også bestilt brigittae nylig. Det er de definitivt ikke, men jeg tror de er urophthalmoides...
Postet 06.05.13 kl 20:30
Postet 06.05.13 kl 20:34
idag kom det mye post.. jegersnegler og mygglarvepellets fra lars jamne og planter og rekedigg fra michael niesar. postkassa var stappa, fikk ingen reklame idag.
vet ikke om det er ønsketenking eller ikke men jeg syns concolorene ser litt bedre ut idag..
prøvde med et par små biter mygglarvepellets i 28 litern, og jammen viste begge l180'ene trynet.. lukta for godt gitt!
vet ikke om det er ønsketenking eller ikke men jeg syns concolorene ser litt bedre ut idag..
prøvde med et par små biter mygglarvepellets i 28 litern, og jammen viste begge l180'ene trynet.. lukta for godt gitt!
Postet 07.05.13 kl 14:21
Kom hjem fra akvariemøte i drammen, og der var den sykeste concoloren dau. om den hadde klart seg om jeg ikke hadde fanget den og plassert den og den andre synlig syke i en breeding box vil jeg aldri får vite, men siden jeg kunne bare stikke håven ned og fange den uten noen jakt eller kamp tviler jeg på at den hadde klart seg uansett.
kjipt allikevel siden en i drammen skulle sende meg medisin i posten som kanskje kunne klart å gjøre noe..
jaja, imorgen blir det vannbytte, og jeg fortsetter medisinering et par dager til uansett, for de andre fiskenes skyld.
kjipt allikevel siden en i drammen skulle sende meg medisin i posten som kanskje kunne klart å gjøre noe..
jaja, imorgen blir det vannbytte, og jeg fortsetter medisinering et par dager til uansett, for de andre fiskenes skyld.
Postet 07.05.13 kl 23:23
Den siste skrantne concoloren lever ennå, er forholdsvis pigg. men den har hvit avføring, og jeg fikk desverre ikke blå gugge i posten idag. forhåpentligvis imorgen, ellers så har dem glemt det. bare håper jeg slipper å avlive tassen. De andre 8 ser bra ut såvidt jeg kan se.
ellers har jeg bestilt 20 danio tinwini, så da håper man at man kan koordinere henting av cw23 og dem samme dag så slipper man å renne til moss så mye.
ellers har jeg bestilt 20 danio tinwini, så da håper man at man kan koordinere henting av cw23 og dem samme dag så slipper man å renne til moss så mye.
Postet 11.05.13 kl 00:38
sånn egentlig hadde jeg tenkt å la den lille coryen i breeding boksen få sleppe ut idag da den virker pigg. men da jeg fanger den ser jeg at den er helt innhol under... så prøver med en bit meitemark pellets for å se om den vil spise. mulig den nekter å spise når den er innestengt men.
en annen ser fin ut bortsett fra bartene.. de er litt korte i forhold til de andre, men buken er rund. dumme fisk, slutt å stim på bakglasset, er ikke der maten er... og der kom begge ancistrusene fram og kupper matfatet...
en annen ser fin ut bortsett fra bartene.. de er litt korte i forhold til de andre, men buken er rund. dumme fisk, slutt å stim på bakglasset, er ikke der maten er... og der kom begge ancistrusene fram og kupper matfatet...
Postet 11.05.13 kl 19:32
Postet 15.05.13 kl 17:52
jaja, da ble ikke det no tinwini på meg, den var ikke med i sendinga. så jeg tok med meg en plante og en bakgrunn til 64 litern istedenfor, samt 3 store fine concolor til å erstatte de 3 snart fire som jeg har mista.
også gjengen med cw23 seff, ikke store knøttene men jeg ser at det ihvertfall er 2 eller 3 huer i gjengen.
også gjengen med cw23 seff, ikke store knøttene men jeg ser at det ihvertfall er 2 eller 3 huer i gjengen.
Postet 16.05.13 kl 23:23
Postet 16.05.13 kl 23:52
sånn, da har man mista halvparten av concolor gruppa... pokker ta, jeg har da skifta sand i kar før uten å miste fisk.. det er da ikke mer stressende enn å bli fanga, hivd oppi en pose og sleppi ut en ny plass et par timer etterpå...
jaja, de 3 digre jeg kjøpte igår ser ut til å ha det utmerket. de prøver å holde maska litt mer enn de 10 gærne cw23 ungdommene som suser rundt som om de var på speed, men av og till klarer dem ikke dy seg og må kjappe seg rundt de og.
de gjenlevende 5 små concolorene er påvirket de og der de ligger og flagrer med finnene og av og til joiner de oransje.
jaja, de 3 digre jeg kjøpte igår ser ut til å ha det utmerket. de prøver å holde maska litt mer enn de 10 gærne cw23 ungdommene som suser rundt som om de var på speed, men av og till klarer dem ikke dy seg og må kjappe seg rundt de og.
de gjenlevende 5 små concolorene er påvirket de og der de ligger og flagrer med finnene og av og til joiner de oransje.
Postet 17.05.13 kl 19:21
Å oppdage reker med egg er like morro hver gang To gule reker i 28litern går rundt og vifter med egg. av de drøye ti rekene jeg slapp oppi ser jeg aldri mer enn 6 av gangen, men plenty plasser å gjemme seg. tomme skall har jeg sett et par ganger og.
har ikke mista flere coryer, og det ser ut til å bli en gjeng atropersonatuser på meg også, håper jeg. må bare få igang 64 litern
har ikke mista flere coryer, og det ser ut til å bli en gjeng atropersonatuser på meg også, håper jeg. må bare få igang 64 litern
Postet 21.05.13 kl 22:56
Postet 22.05.13 kl 22:52
Postet 26.05.13 kl 16:50
Postet 09.06.13 kl 23:04
Sånn, da er akvariehobbyen skikkelig igang. Atropersonatusgruppen jeg plukket opp i drammen idag viste seg å være 14 stykker, ikke 10 som først antatt.. så jeg tror nok de får bli i 96 litern da de er av ganske stor størrelse. så får heller cw23 flytte til 64 litern når den kommer opp, da disse er ganske små.
nytt utvendig filter til 112 litern, en lotus, og nye lysrør har man også skaffet seg.
i tillegg så jeg to bittesmå sugefisk på ruta i 112 litern igår.. bartemallene mine må ha hatt seg i sommer mens jeg var borte, jeg visste ikke at han lå på egg engang!
nytt utvendig filter til 112 litern, en lotus, og nye lysrør har man også skaffet seg.
i tillegg så jeg to bittesmå sugefisk på ruta i 112 litern igår.. bartemallene mine må ha hatt seg i sommer mens jeg var borte, jeg visste ikke at han lå på egg engang!
Postet 24.08.13 kl 18:18
nå som det nye filteret er oppe og går i 112 liter, er vannet noe klarere. og bevæpnet med en lommelykt kom jeg til ca 12-15 minisugere som jeg kunne se. blir spennende å se hvor mange det blir til slutt.
atroene er litt hypre med flytting og vannbytte dagen etter. men med selskap av ancistrus, kuhlii og guppy samt en hel arme sandsnegler tviler jeg på at noen egg overlever...
atroene er litt hypre med flytting og vannbytte dagen etter. men med selskap av ancistrus, kuhlii og guppy samt en hel arme sandsnegler tviler jeg på at noen egg overlever...
Postet 26.08.13 kl 20:34