Sissis våte drømmer (side 141)

Bilder av dem.
[External Image]
[External Image]
Sp. sentang
Fikk noen nesten brukbare bilder av lakrisene fra Lisbeth. Disse er nå endelig i basen, og jeg har fått registrert oppdrett
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Flotte bilder! Gratulerer med oppdrettet
Så har jeg bestilt fra nettbutikken til Dahls for første gang; 3 nusselige varmekolber og en boks oppvekstfôr. Gjetter at dette fôret er det Linda før har sendt med som "lørdagsgodt", og fiskene elsker det ;D

Nettbutikken har kampanje ut søndag, så "løp og kjøp"!
Litt flere bilder når jeg først er i gang:
Først de vakre perleguramiene...
[External Image]
[External Image]
Og så et av vifterekene, som jeg faktisk syns ble ganske stilig
[External Image]
Har knapt sett L134'ene siden jeg slapp de ut i Trollskogen, men her fikk jeg jaggu knipset en!
[External Image]
En tukano drister seg ut fra gjemmestedet under steinen...
[External Image]
Honningguramiene driver med noe spennende, og Bibbi måtte bare ta turen bort for å sjekke
[External Image]
Corybilder...
For det kan det vel aldri bli for mye av?

Først et par nusselige atroer.
[External Image]
Den minste tukanoen...
[External Image]
Og en skikkelig bebartet venezuelanus
[External Image]
Posefilterholder...
Prosjektet mitt med poseholder'n fra Ikea ser ganske lovende ut. Steinene sitter godt

Har grov svamp i bunnen, og 2,5 cm medium matte inni (også bakveggen). Skal bruke sånn fin justerbar tut som det ble tipset om i tråden til Stine Sofie, slik at utblåset kan styres i alle retninger. Har montert to kraftige sugekopper på baksiden, så skal den jaggu sitte godt også

Skal selvfølgelig feste på masse mose og javabregne, slik at svampen ikke blir så framtredende...
[External Image]
[External Image]
Plussmedlem
Ser veldig bra ut det her, blir på en måte en ny versjon av "HMF", bare at man her ikke behøver glasslister En viss forskjell blir det jo sikkert, men dette her... det kan jammen bli aktuelt i fremtiden! (Hvis det går an å kjøpe idèen, da).


PS! Nydelige Corybilder
Blir som hmf-filter ja, bare at man ikke trenger å tømme karet for å montere eller ta ut. Og så er det jo litt fint med stein på da

Hadde planer om å ta med en trio milleri på auksjonen i morra, men etter å ha studert dem, ser jeg bare sprekkeferdige hunner. Så da utgår den planen. Fikk plukket ut 5 hanner da, for det er alt for mange av dem.

Snakket med Linda om at lav temperatur gir overvekt av hunner, og når det kommer til endlersen i samme kar er det helt åpenbart tilfelle. Men hos milleriene er det virkelig skremmende mange hanner...
Storauksjon...
Klubben hadde storauksjon i dag. Den startet 12.00, og jeg var hjemme før 15.00, så en kan si at det gikk unna. Egentlig veldig godt, for jeg var mer enn sliten nok!

Tok med meg trio'n med albino-ancistrus og 5 lokasjons-endlers. Kjøpte to svampfiltre og en boks bunnlagsnæring, og kom hjem med 128,- kroner mer enn da jeg dro. Og det selv om jeg hadde kjøpt kaffe

Det en skulle hatt med var reker, for en pose med 10 bleke kirsebær/grønne reker gikk for svimlende 170,-! Men ikke godt å vite, for i fjor forble poser med 10 knallgule reker usolgt med en utropspris på 100,- Men dette er vel sjarmen med aukjoner...

Egentlig veldig godt å slippe tilvenning av fisk, så angrer ikke på at jeg satt på hendene det meste av tiden
Dæven! To av sebraene sloss så sandspruten sto til himmels! En stor gjeng gule minisutter ble sjokkerte vitner, men de virket langt mindre bekymra enn fiskepasser Ellisiv...

Disse har jo bodd sammen på to ulike steder over lang tid fra før, så hva skjedde nå? Faste oppholdssteder har de også. Den ene av kamphanene bor langt til høyre, i ei hule inni bakgrunnen. Den andre, som jeg trodde var en hunn, bor på venstre side under ei rot (oppå ei innebygd hule). Den tredje, som ikke var innvolvert, bor ganske midt på, under/bak ei mallehule i keramikk.

Vet jo at maller kan være hissige, men dæven...
Det som skjer er at sebraer vil reforhandle hvem som er sjef når de flyttes. Det samme skjer hvis man ominnreder akvariet. Da vil det bli knuffing og slåssing en stund. Dette benyttes forresten når man skal innføre en ny sebra i en allerede etablert flokk. Da er det vanlig å samtidig ominnrede akvariet, slik at alle begynner på nytt med å bestemme seg for hvem som er den dominante. Dette gjøres slik at den nye sebraen får bli en del av flokken, i stedet for å bli jaget av alle.
Gir mening det Inger Anne, men det var litt skremmende. Det er jo ikke mine fisk! Og så er de dyre som f...
Her holder "venstre" til. Under ei rot, oppå den fine hula jeg laget.
[External Image]
"Midten" holder seg ganske skjult bak/under den karamiske mallehula...
[External Image]
Her bor "høyre"; i ei hule i bakgrunnen.
[External Image]
"Høyre" er ute på tur...
[External Image]
C121 i nattlys...
[External Image]
Plussmedlem
Utrolig vakre! Men tør ikke prøve sånne enda, tror jeg. For dyre og dyrebare.

Og C121 som ikke er mulig for meg å få tak i er nesten enda vakrere...
Jaa, Anders. Tenk at Sølvi har for mange, og at du bør for langt unna Bergen/Sotra...
Plussmedlem
Skulle gjerne kjøpt av Sølvi jeg, men jeg har absolutt ingen mulighet for å komme meg til Bergen, så... det får vente til den dagen vi plutselig skal til Bergen, eller plutselig noe skulle dukke opp. Det KAN jo komme til f. eks Aquamanias... eller at en akvarist som har denne arten selger unna noe oppdrett, for eksempel.
Beklager at jeg stiller spørsmål i tråden din, men jeg får ikke til å sende deg en melding via forumet.

Kan Corydoras holdes i et 70l kar sammen med to Ancistrus SP yngel, og evt senere en liten stim med kileflekkrasbora?

Karet har biltemasand, en stor rot med flere gjemmesteder, og planter.

Og hvor mange kan jeg holde i et slikt kar?

Tusen takk for hjelpen. =)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap