- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 142)
Tropheus Bilder (side 142)
Postet 25.01.09 kl 22:36
Endret: 25.01.09 kl 22:37
Postet 25.01.09 kl 22:51
Endret: 25.01.09 kl 22:54
Postet 25.01.09 kl 22:59
Postet 25.01.09 kl 23:06
Postet 26.01.09 kl 18:41
Postet 26.01.09 kl 19:20
Skal introdusere nytt fòr, trenger råd/hjelp
Nå har jeg fått en forsyning fra Vidar.
NLS grow og NLS 1mm pellets. Hva gjør jeg nå? Dette fòret har de aldri fått før, de er vant med Tropical spirulina flak og granulat.
Vær så snill dere som har god erfaring med dette, gi meg det "inn med teskje" . Hvordan skal jeg nå gjøre dette så skånsomt og forsiktig som mulig?
NLS grow og NLS 1mm pellets. Hva gjør jeg nå? Dette fòret har de aldri fått før, de er vant med Tropical spirulina flak og granulat.
Vær så snill dere som har god erfaring med dette, gi meg det "inn med teskje" . Hvordan skal jeg nå gjøre dette så skånsomt og forsiktig som mulig?
Postet 27.01.09 kl 12:22
Jeg viser til min tidligere kommentar:
Jeg kjenner ikke NLS. For meg så virker NLS Grow som en type "all mulig mat", dvs. maten kan gis til alle fisker og ikke bare spesielt for algeetere som Tropheus. Det beste er at du legger ut beskrivelse av innholdet i maten så kanskje flere kan studere den.
badatAlt er jo relativ, inkludert stress. Hvis du skal innføre noe nytt (mat, rutiner ...) så gjør det sakte, da unngår du forhåpentligvis stress. Når de først er vant til det så er det ikke stress lenge men kos. Som du sier det selv: "De er veldig vant med meg nå".
Jeg kjenner ikke NLS. For meg så virker NLS Grow som en type "all mulig mat", dvs. maten kan gis til alle fisker og ikke bare spesielt for algeetere som Tropheus. Det beste er at du legger ut beskrivelse av innholdet i maten så kanskje flere kan studere den.
Postet 27.01.09 kl 14:59
Roger KaasaDe 2 øverste bildene er av mine nye moliro. De bor fortsatt på Jessheim. De nederste er av en gruppe f1 bright red jeg hadde for litt siden. De bor i Mossetraktene et sted:) Mvh Roger
Er det Andreas Moliro? Ikke rart at de er knallrøde! Han er jo en spesialist innen "selektivitet".
Må prøve å få et bedre bilde av dem. Jeg er i Jessheim først kommende lørdag. Kanskje jeg kan stikke innom deg å knipse noen bilder hvis du vil?
Postet 27.01.09 kl 15:06
Da melder jeg meg herved inn i denne tråden..hehe..
Etter at jeg har hatt en "fiskeløs" periode er jeg nå på full fart opp igjen. Jeg venter i disse dager på mitt nye akvarie og gleder meg som et barn. Det er et 400 l juwel. Det blir nok en stund før fisken kommer oppi karet for jeg skal ha det godt innkjørt før fiskene kommer oppi. Ser det ligger en del flotte troffer ute for salg her, men jeg har ikke bestemt meg for hva slags slag jeg skal ha enda. De er alle så nydelige.
Så dette er vel tråden (takker 2nelise) som jeg kommer til å bli aktiv i fremover.
Mvh Linda
Etter at jeg har hatt en "fiskeløs" periode er jeg nå på full fart opp igjen. Jeg venter i disse dager på mitt nye akvarie og gleder meg som et barn. Det er et 400 l juwel. Det blir nok en stund før fisken kommer oppi karet for jeg skal ha det godt innkjørt før fiskene kommer oppi. Ser det ligger en del flotte troffer ute for salg her, men jeg har ikke bestemt meg for hva slags slag jeg skal ha enda. De er alle så nydelige.
Så dette er vel tråden (takker 2nelise) som jeg kommer til å bli aktiv i fremover.
Mvh Linda
Postet 27.01.09 kl 15:08
Postet 27.01.09 kl 15:23
Takker Badat.
Jepp, nå er jeg klar. Bare karet kommer i hus så begynner prosessen. Valgte å bytte ut det jeg har fordi jeg ønsket et møbelkar i stua.
Så moro at det er oppgang i tropheus miljøet her. Vet at ei veninnde av meg også skal begynne med troffer i disse dager så her blir vi to ihvertfall.
Bare så vanskelig å bestemme seg for hvilken..hihi..
Jepp, nå er jeg klar. Bare karet kommer i hus så begynner prosessen. Valgte å bytte ut det jeg har fordi jeg ønsket et møbelkar i stua.
Så moro at det er oppgang i tropheus miljøet her. Vet at ei veninnde av meg også skal begynne med troffer i disse dager så her blir vi to ihvertfall.
Bare så vanskelig å bestemme seg for hvilken..hihi..
Postet 27.01.09 kl 15:46
Vidar - kristian
badatJeg kjenner ikke NLS. For meg så virker NLS Grow som en type "all mulig mat", dvs. maten kan gis til alle fisker og ikke bare spesielt for algeetere som Tropheus. Det beste er at du legger ut beskrivelse av innholdet i maten så kanskje flere kan studere den.
Vidar bruker dette fòret, gjør ikke du også det Kristian? Det skal da være et bra fòr for tropheus, men nå tør jeg ikke åpne pakkene før jeg hører hva Vidar sier om innholdet. Jeg har fått maten i zip lock poser.
Postet 27.01.09 kl 15:47
Linda KristinDa melder jeg meg herved inn i denne tråden..hehe.. Så dette er vel tråden (takker 2nelise) som jeg kommer til å bli aktiv i fremover.Mvh Linda
Ja der var du Linda. Ja dette er tråden over alle tråder når det gjelder Tropheus. Blir spennende å følge med prosjektet ditt og hvilken art du velger.
Velkommen til Tropheus Bilder tråden
Postet 27.01.09 kl 15:57
2nelise[QUOTE=badat]Jeg kjenner ikke NLS. For meg så virker NLS Grow som en type "all mulig mat", dvs. maten kan gis til alle fisker og ikke bare spesielt for algeetere som Tropheus. Det beste er at du legger ut beskrivelse av innholdet i maten så kanskje flere kan studere den.
Vidar bruker dette fòret, gjør ikke du også det Kristian? Det skal da være et bra fòr for tropheus, men nå tør jeg ikke åpne pakkene før jeg hører hva Vidar sier om innholdet. Jeg har fått maten i zip lock poser.
Legger ut innholds beskrivelsen i løpet av kvelden!
Postet 27.01.09 kl 16:02
Vidar AlfeiLegger ut innholds beskrivelsen i løpet av kvelden!:)
Supert Vidar. Og så var det tilvenning til nytt fòr, og dette spørsmålet rettes til alle med erfaring.
Forsiktig ja, men hvordan? Jeg trenger å få det inn med te-skje
Forresten Vidar, hvilket land har du importert fòret fra? Er litt nyskjerrig
Postet 27.01.09 kl 16:07
Postet 27.01.09 kl 16:32
Postet 27.01.09 kl 18:21
Ingredienser i NLS foret:
Her er et utdrag, men det står på engelsk.
"All New Life Spectrum products also contain a generous inclusion rate of Garlic (Allium Sativum) with the Thera-A formulas containing a mega-dose of this natural anti-parasitic ingredient.
All ingredients used are almost identical, since we cannot find anything better than what we are using. However, the crude analysis will be different due to the percentage of ingredients incorporated into a specific formula.
Typical Ingredients: Whole Antarctic Krill Meal, Whole Herring Meal, Wheat Flour, Whole Squid Meal, Algae Meal, Soybean Isolate, Beta Carotene, Spirulina, Garlic, Vegetable and Fruit Extract (Spinach, Broccoli, Red Pepper, Zucchini, Tomato, Pea, Red and Green Cabbage, Apple, Apricot, Mango, Kiwi, Papaya, Peach, Pear), Vitamin A Acetate, D-Activated Animal-Sterol (D3), Vitamin B12 Supplement, Thiamine, DL Alphatocophero ( E ), Riboflavin Supplement, Folic Acid, Niacin, Biotin, Calcium Pantothenate, Pyridoxine Hydrochloride, L-Ascorby-2-Polyphosphate (Stable C), Ethylenediamine dihydroiodide, Cobalt Sulfate, Copper Proteinate, Ferrous Sulfate, Manganese Sulfate, Choline Chloride."
Her er et utdrag, men det står på engelsk.
"All New Life Spectrum products also contain a generous inclusion rate of Garlic (Allium Sativum) with the Thera-A formulas containing a mega-dose of this natural anti-parasitic ingredient.
All ingredients used are almost identical, since we cannot find anything better than what we are using. However, the crude analysis will be different due to the percentage of ingredients incorporated into a specific formula.
Typical Ingredients: Whole Antarctic Krill Meal, Whole Herring Meal, Wheat Flour, Whole Squid Meal, Algae Meal, Soybean Isolate, Beta Carotene, Spirulina, Garlic, Vegetable and Fruit Extract (Spinach, Broccoli, Red Pepper, Zucchini, Tomato, Pea, Red and Green Cabbage, Apple, Apricot, Mango, Kiwi, Papaya, Peach, Pear), Vitamin A Acetate, D-Activated Animal-Sterol (D3), Vitamin B12 Supplement, Thiamine, DL Alphatocophero ( E ), Riboflavin Supplement, Folic Acid, Niacin, Biotin, Calcium Pantothenate, Pyridoxine Hydrochloride, L-Ascorby-2-Polyphosphate (Stable C), Ethylenediamine dihydroiodide, Cobalt Sulfate, Copper Proteinate, Ferrous Sulfate, Manganese Sulfate, Choline Chloride."
Postet 27.01.09 kl 18:56
Postet 27.01.09 kl 19:45